1395/12/15 - 19 : 42
کد خبر: 15141
ثبت نام 100 نفر براي انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي در آذربايجان شرقي
احراخبر: رئيس ستاد انتخابات آذربايجان شرقي از نام نويسي 100 نفر براي انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي در حوزه هاي مراغه - عجب شير و اهر - هريس تا پايان مهلت قانوني ثبت نام خبر داد.

سعيد شبستري  افزود: از اين تعداد 59 نفر در حوزه انتخابيه مراغه و عجب شير ثبت نام کرده اند که 45 نفر از آن ها از طريق فرمانداري و 14نفر نيز از ستاد انتخابات کشور نام نويسي کرده اند.
وي با بيان اينکه 55 نفر از اين داوطلبان مرد و 2 نفر زن هستند،ادامه داد: 2 نفر از داوطلبان نيز تا ساعت 13 امروز انصراف دادند.
شبستري اظهار کرد: 41 نفر نيز از حوزه انتخابيه اهر و هريس ثبت نام کرده اند که از اين تعداد 31 نفر از طريق فرمانداري و 10 نفر نيز از ستاد انتخابات کشور نام نويسي کرده اند.
معاون سياسي استانداري آذربايجان شرقي با بيان اينکه 40 نفر از داوطلبان حوزه اهر و هريس مرد و يک نفر زن هستند، گفت: امروز همه مدارک و پرونده هاي داوطلبان نمايندگي مجلس در مراکز انتخابيه اهر و هريس و مراغه و عجب شير به وزارت کشور ارسال شد.
شبستري از بررسي تعداد و محل شعب اخذ راي از امروز خبر داد.
رئيس ستاد انتخابات آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: بررسي صلاحيت نامزدها از امروز به مدت 10 روز در هيات هاي اجرايي شهرستان آغاز و همچنين استعلام از مراجع چهارگانه نيز انجام مي شود که پاسخ هر استعلام ظرف پنج روز دريافت مي شود.
وي يادآور شد: در تاريخ 25 اسفند ماه رد صلاحيت نامزدها به خودشان اعلام مي شود که چهار روز مهلت شکايت به هيات نظارت دارند.
شبستري در خصوص نقش احزاب و تشکل ها در انتخابات گفت: افزايش احزاب و تشکل هاي قانوني باعث مي شود مردم راحت تر کانديداهاي مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وي افزود: تعداد احزاب قانوني در آذربايجان شرقي در سه سال گذشته از 26 حزب به 36 حزب شناسنامه دار افزايش يافته است.
رئيس ستاد انتخابات آذربايجان شرقي اظهار کرد: با توجه به رويه انتخابات هاي گذشته ليستي که از طرف تشکل ها و جناح هاي قانونمند ارائه مي شود در راي مردم تاثيرگذار تر است.
وي با اشاره به اينکه در شهرهاي بزرگ مردم بيشتر به فهرست راي مي دهند، ادامه داد: نتايج حاصل از انتخابات گذشته در شهر تبريز نشان داد که مردم به فهرست راي دادند و در انتخابات پيش رو نيز استقبال از کانديداهاي ليستي بيشتر از گذشته خواهد بود.
شبستري همچنين در خصوص فضاي مجازي گفت: کانال ها و شبکه هاي اجتماعي در عين حال که فرصت است مي تواند تهديد نيز باشد.
وي تاکيد کرد: توصيه ما به کاربران اين است که از تخريب افراد و جناح ها پرهيز کنند، امروز نياز کشور وحدت نيروهاي داخلي و جناح هاي مختلف است.
رئيس ستاد انتخابات آذربايجان شرقي گفت: دولت خدمتگذار براي رفاه، سلامت، آسايش و امنيت مردم تلاش مي کند و نزديکي گروه ها و جناح ها باعث تقويت نظام مي شود.
وي خاطرنشان کرد: عدم وحدت احزاب و جناح ها براي نظام خطرناک است، مردم ايران در سخت ترين شرايط ثابت کردند که پاي نظام ايستاده اند و گروه ها و احزاب نيز بايد در کنار هم زير پرچم اسلام و ولايت در راستاي اعتلاي نظام فعاليت کنند.
شبستري با اشاره به برگزاري انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي همزمان با 12 امين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراي اسلامي در 29 ارديبهشت ادامه داد: تفاوت اين دوره از انتخابات شوراهاي اسلامي با دوره هاي قبلي اين است داوطلباني که مايل به شرکت در اين انتخابات هستند بايد گواهي عدم سوء پيشينه که سه ماه از مدت آن نگذشته باشد را علاوه بر ساير مدارک ارايه دهند.
به گزارش ايرنا، انتخابات ميان ‌دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي همزمان با انتخابات رياست‌ جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در چهار حوزه اصفهان، مراغه، اهر و بندرلنگه در روز 29 ارديبهشت 96 برگزار مي‌ شود.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه اهر- هريس از سوي هيات نظارت باطل شد.
انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابيه مراغه - عجب شير نيز به دليل فوت منتخب مردم اين حوزه در تصادف رانندگي به ميان دوره اي کشيده شد.
آذربايجان شرقي با حدود سه ميليون و 900 هزار نفر جمعيت، 22 شهرستان و 45 بخش در مجموع 19 کرسي در خانه ملت دارد که از اين تعداد 2 کرسي به حوزه هاي انتخابيه مراغه - عجب شير و اهر-هريس اختصاص دارد.

ايرنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.