1392/12/12 - 09 : 51
کد خبر: 1507
ناگفته‌هايي از فوتسال مدعي پاکي؛
حواستون باشه که حواسمون بهتون هست!
در فاصله سه هفته مانده تا پايان ليگ برتر فوتسال ناگفته‌هايي است که هر چند خيلي دير بايد گفته شود تا شايد...

به گزارش احرار نيوز، با نزديک شدن به هفته‌هاي پاياني ليگ برتر هيجان به اوج خود مي‌رسد تا تکليف قهرمان ليگ و تيم‌هاي سقوط کننده مشخص شود اما در اين ميان همراه با جذابيت رقابت‌ها، بي‌عدالتي، موارد مشکوک، حرف و حديث‌ها نيز به اوج خود مي‌رسد تا ادعاي حضور در ليگي پاک را نداشته باشيم. شايد مسئولان براي کاهش حواشي و به قول خودشان با سلام و صلوات تا تمام شدن ليگ سکوت کنند اما همين امر باعث شده تا جسارت مسئولان خاطي در اين سکوت که تنها به بهانه پاياني خوش، بر ليگ به وجود آمده، افزايش يابد و از انجام هر کاري به منظور رسيدن به هدف دريغ نکنند.

البته اين آينده زمانيکه ? سال قبل نام تباني به ليگ برتر کشيده شد قابل پيش بيني بود زيرا حتي جام قهرماني به تيمي که حقش ضايع شده بود نرسيد تا باشگاه‌هاي حاضر در ليگ برتر بدانند در صورت زير پاگذاشتن قوانين حداقل توبيخ نيز متوجه آنها نخواهد بود و در همين راستا آزاد و با خيال آسوده هرگاه که اراده کنند قادر به انجام هر کاري باشند. جالب اين جاست که بي‌عدالتي و ضايع کردن حق به وسيله کساني انجام مي‌گيرد که در گذشته نام تباني را در خور ليگ پاک فوتسال نمي‌دانستند و با صحبت و رفتارهاي خود اين جريان را منع مي‌کردند اما حالا شاهد موارد مشکوک زيادي در رقابت‌ها هستيم تا در اين سکوت همه را شبيه به هم ببينيم مصلحت انديشي هميشگي مسئولان کميته فوتسال وضعيت کنوني را رقم زده تا در عين ناباوري به جاي پيش بيني رقابت‌ها و تيم‌هاي کانديد سقوط به تماشاي جنگ قدرت تيم‌ها بنشينيم و انتشار نتايج از پيش تعيين شده را جزو وظايف خود بدانيم اما اتفاقات زيادي زير اين پرده سياه سکوت در جريان بوده و هست.

ابتدا موارد مشکوکي در قضاوت داوران ديده مي‌شد که در پايان نيم فصل با اعتراضات تيم ماهان تنديس مورد توجه قرار گرفت در اين برهه داوران به صورت مشهود اشتباهاتي انجام مي‌دادند که منجر به تعيين امتياز براي تيم‌ها مي‌شد چه بسا بسياري از رقابت‌ها تحت تأثير اين جريان قرار گرفت تا تيم‌ها امتيازات مهمي را از دست دهند و در جدول روندي نزولي در پيش گيرند اما با هشدار قمي‌ها و حواشي به وجود آمده اين مورد تا حد چشمگيري کاهش يافت تا اينکه در نيم فصل دوم پس از يک رقابت سرنوشت ساز همراه اشتباهات داوري، اعتراض پررنگي نسبت به داوري ديده نشود؛ اما موضوع به همين جا ختم نشد مسئولاني که به هر ترتيب تنها به هدف خود مي‌انديشند رويه جديدي را در پيش گرفتند نيم فصل دوم با کم‌کاري بازيکنان،‌ تلفن‌هاي قبل از بازي داخل رختکن و نتايج از پيش تعيين شده همراه بود. شايد افرادي که اين روند را در پيش گرفتند خود را باهوش فرض کنند اما تمام موارد را ديديم. وعده پول و جذب در تيم به بازيکنان رقيب از دلايلي بود که باعث شد برخي رقابت‌ها ساختگي جلوه کند همه اين‌ها در حالي بود که مربي همين بازيکنان پس از تماشاي فيلم بازي با پذيرش نمايش ضعيف و غير طبيعي شاگردان خود با لبخندي غم انگيز تنها به بيان يک جمله اکتفا کردند که باور نداشتيم بازيکنانمان بازيچه دست عده‌اي شوند.

از سوي ديگر مربياني بودند که در ازاي اخذ مبلغي تلاش يک ساله بازيکنان و هيجان هواداران را ناديده گرفتند و امتياز مهمي را به رقيب واگذار کردند.

اظهارات يکي از مربيان ليگ برتري گواهي بود بر ادعاي ما در حالي‌که تنها وي شجاعت بيان واقعيت را داشت پيشنهاد پيروزي در يک رقابت به اين تيم در ازاي پرداخت پول به عمق ناپاکي در فوتسالمان اشاره کرد تا نتايج بيرون از زمين و با پرداخت پول رقم بخورد جالب اين جاست که به واقع برخي تيم‌ها در نيم فصل اول با عملکرد چشمگير خود به جايگاه مطلوبي که تکيه مي‌زنند تا در پايان ليگ تعيين کننده باشند و در ازاي پيشنهادات مختلف استراتژي رقابت‌ها را تنظيم کنند حال در سه هفته مانده به پايان ليگ تيم‌هاي صدرنشين و قعرنشين جدا از فشارهاي رواني مربوط به رقابت‌ها نگران اين استراتژي‌هاي از پيش تعيين شده هستند و در صحبت‌هاي خود به اين نکته که نگران عملکرد ? يا چند مهره خود هستند اشاره مي‌کنند در سوي ديگر از تمرينات برخي تيم‌ها زمزمه‌هايي به گوش مي‌رسد که مربي در ازاي تلاش بازيکنانش در يک رقابت، پيروزي بازي بعد را جدا از مسائل فني به آن‌ها وعده مي‌دهد.

شايد تا امروز کم‌کاري ما رسانه‌ها هم نقش به سزايي در انحراف فوتسال داشته اشاره‌اي نمي‌کنيم اما حق دارند تيم‌هايي که خواسته يا ناخواسته جهت‌گيري ما حقوقشان را کم رنگ کرده است اين نقد را نوشتيم نه براي جبران دير کرد پرداخت به اين موضوع، بلکه خواستيم تا تلنگري زده باشيم به آن‌ها که سنگ پاک بودن ليگ را به سينه مي‌زنند تا پس از يک سال در جا زدن با همه آن‌چه چشم‌هاي غير مسلح هم آن را مي‌ديد حداقل ? هفته باقي مانده را از فوتسالي پاک لذت ببريم.

به نقل از پايگاه خبري فوتسال؛ فوتسالي که جام را بالاي سر تيمي ببيند که استحقاق آن را داشته باشد نه اينکه وزن اسکناس‌هايش يا لابي‌ها و توانايي‌اش در تباني بيشتر باشد اين جا خط پايان ليگ برتر است.

حواستان باشد که حواسمان بهتون هست!

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 5 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.