1395/12/01 - 15 : 56
کد خبر: 15066
سعيدي: استيضاح آخوندي سياسي نيست
احرارخبر: نماينده مردم تبريز در مجلس اظهار کرد: بايد فرهنگ پاسخگويي در بين مسئولين نهادينه شود و مسائلي هم که در مورد استيضاح وزير راه مطرح شده است صرفاً بر مبناي وظايف قانوني نمايندگي است.

محمداسماعيل سعيدي که به عنوان موافق استيضاح وزير راه و شهرسازي در جلسه علني سخن مي‌گفت، اظهار کرد: برخلاف شايعاتي که اين چند روز توسط برخي جريانات و رسانه‌ها مطرح شده استيضاح سياسي نيست و تمام مسائلي که مطرح مي‌شود بر مبناي وظايف قانوني نمايندگي است.

وي افزود: اينکه بعضي مطرح مي‌کنند مصلحت نيست در دو سه ماه باقيمانده از عمر دولت استيضاح انجام شود دليلي نمي‌شود که بر ابهامات و تخلفات چشم‌پوشي کنيم.

نماينده مردم تبريز در مجلس تأکيد کرد: وظايف قانوني ايجاب مي‌کند که در مسير اجراي قانون حرکت کنيم و به گونه‌اي نباشد که فرداي قيامت نتوانيم پاسخگو باشيم. بايد فرهنگ پاسخگويي به مردم و عذرخواهي از آنان و رها کردن ميز و صندلي قدرت در بين مسئولين نهادينه شود و اگر اشتباه کردند در مقابل مردم عذرخواهي کنند.

وي يادآور شد: در حادثه قطار چنين بود که ابتدا وزير به جاي عذرخواهي گفت نگران نباشيد همه مسافران بيمه هستند. خانواده‌اي عزيزانش در آتش سوختند و حتي يکي از اعضاي اين خانواده مي‌گفت تلاش کردم تا شيشه قطار را بشکنم، نشد و يا خانواده ديگري از ? آذر تا به امروز به خانه خودش نرفته است.

اين نماينده مجلس خطاب به وزير راه،‌ اظهار کرد: چرا قطار مجهز به تجهيزات و امکانات لازم نبود؟ چرا امدادگران دير رسيدند؟ ساعت ? در محل حادثه اين اتفاق رخ داده و واگن‌هايي سوختند اما امدادرساني دير انجام شد.

نماينده مردم تبريز در مجلس، افزود:‌ همکاران ما در کميسيون عمران اظهار کردند اينکه مي‌گويند سيستم ناکارآمد بوده خطا است. آمارهايي وجود دارد که نشان مي‌دهد خطاها اعلام شده و اين گزارش‌ها کذب محض است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار کرد: حتي در زمينه مسکن، وزارتخانه هيچ اقدامي انجام نداده است، توسعه زيرساخت‌هاي جاده‌اي و ريلي نيز در همين وضعيت قرار دارند. آيا وزير اطلاعي از وضعيت بافت‌هاي فرسوده دارد؟ اگر حادثه‌اي مانند زلزله رخ دهد چه اقدامي مي‌خواهند انجام دهند؟

نماينده مردم تبريز در مجلس ضمن انتقاد از وضعيت پروژه‌هاي مسکن مهر، گفت: آنچه که مي‌گوييم اين است که عملکرد وزير و وزارت راه و شهرسازي ضعيف بوده است، وزير مسکن مهر را مزخرف قلمداد کرده است. سوال اين است چرا طرح مسکن اجتماعي در حد شعار باقي ماند؟ چرا وزارتخانه برنامه شفافي در حوزه مسکن ارائه نکرده است؟ همه اينها ايرادات جدي است که به اين وزارتخانه وارد است.

سعيدي با اشاره به اصل ?? قانون اساسي، اظهار کرد: با کدام منطق ??? فروند  ايرباس و ??? فروند هواپيماي بوئينگ براي شرکت دولتي ايران‌اير که شرکتي ورشکسته است آن هم با منابع صندوق توسعه ملي خريداري شده است؟ چرا براي بخش خصوصي اين شرايط را فراهم نکرديد؟

وي تصريح کرد: به غير از ايرلاين دولتي حدود ?? شرکت هواپيمايي ديگر وجود دارند که وزارت راه وظيفه حمايت از بخش خصوصي را دارد اما عملاً در اين حوزه هيچ تلاشي انجام نداده است. اگر همين روند ادامه پيدا کند در سال‌هاي آتي يک شرکت هواپيمايي خواهيم داشت و بقيه به زمين خواهند خورد.

وي در مورد آزادسازي نرخ بليط هواپيما نيز اظهار کرد: اين اقدام منجر به افزايش هزينه براي مسافران شده است. آيا با آزادسازي نرخ بليط کيفيت افزايش يافته و تأخيرها کاهش داشته است؟ هميشه نبايد انتظار داشته باشيم با اين کار تحول ايجاد شود.

وي در پايان در مورد آزادراه تبريز- بازرگان نيز اظهار کرد: اخيراً آقاي نوبخت سوار قطار شده و از تهران به تبريز آمده آن هم در شرايطي که استيضاح مطرح شده است.

ايسنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 1

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.