1391/11/23 - 11 : 48
کد خبر: 15
قبض هاي سرسام آور براي زلزله زدگان
قبوض مصرفي برق بار ديگر لرزه بر اندام زلزله زدگان ارسباران انداخت
بعد از وقوع زلزله 6.2 ريشتري ارسباران و شروع فصل سرما در اين منطقه مردم براي نجات خود و خانواده شان از سرما به ناچار از هيتر برقي استفاده کردند ولي غافل از اينکه لرزه ديگري در راه است و آن قبوض مصرفي برق است.

 

به گزارش خبرنگار احرار نيوز به نقل از مهر،زلزله مرداد ماه ورزقان و هريس و اهر باعث تخريب 15 هزار واحد مسکوني شمال شرقي استان آذربايجان شرقي شد که به بازسازي کامل احتياج داشتند و از اين تعداد6هزار خانه به صورت صددرصد تخريب شد .با شروع فصل سرما مردم در چادرها به وسايل گرمايشي برقي پناه آوردند.تا از سرماي سوزانده ارسباران خود را نجات دهند.

در همين اثنا چند نفري از هموطنان زلزله ديده مان دچار حادثه آتش سوزي شدند ولي با همت مسئولين کانکس ها تهيه شدند تا مردم از چادرها رهايي يابند.ولي کار به اينجا ختم نشد,قبوض چند ميليون ريالي برق در راه بود تا يک بار ديگر زلزله زدگان ارسباران را بدهکار نمايند.

در بازديدمان از مناطق زلزله زده  که براي بررسي  مشکلاتشان به منطقه رفته بوديم در خصوص قبوض ارسالي اداره برق با يکي از زلزله زدگان شهرستان ورزقان که دچار سردرگمي شده بود به صحبت نشستيم او مي گفت: مسوولان شرکت توزيع برق روزهاي اوليه وقوع زلزله با مراجعه به خانه ام اعلام کردند سيم کشي از کنتور منزلم به داخل چادرهايي که در همسايگي ام نصب شده بود مانعي ندارد.

حجت اشرفي افزود:پس از هماهنگي با ماموران اين شرکت اقدام به سيم کشي برق ازداخل کنتور به پانزده چادرنصب شده دراطراف منزلم کردم و تا پايان احداث خانه هايشان تامين برق مصرفي آن ها از اين طريق بود.



 وي ادامه داد:در حال حاضر با دو قبض برق سه ميليون ريالي و يک ميليون و450 هزار ريالي مواجه هستم و بار رواني اين ارقام بيشتر از خود زلزله است.

اشرفي همچنين اظهار داشت:حمام منزل خود را نيز در اختيارهمسايگان قرار داده بودم وحتي غذاهايشان دراين خانه تهيه مي شد.

اعمال تخفيف در قبوض زلزله زدگان در رديف خدمات دولت قرار گيرد

نماينده مردم شهرستان ورزقان در مجلس شوراي اسلامي در اين باره گفت:خدمات دهي به زلزله زدگان آذربايجان شرقي در حال حاضر ادامه دارد و لازم است تا اعمال تخفيف در قبوض زلزله زدگان در رديف خدمات دولت قرار گيرد.

الله وردي دهقان افزود: مصرف رايگان از نيروي برق در روزهاي اوليه وقوع زلزله و کاهش شديد دما باعث شد تا وسايل گرمايشي برقي به اولين اميد مردم تبديل شود و ديگر کسي به فکر بهينه سازي در مصرف نبود وحال شاهد مبالغ زياد قبوض مصرفي برق در مناطق زلزله زده ارسباران هستيم.

وي گفت:اگر مسوولان دولتي از وضعيت بدي که براي مردم ارسباران پس از زلزله به وجود آمده است آگاه هستند نبايد به جاي حمايت مشکلات آن ها را افزايش دهند.

تخفيف قبوض مصرفي برق زلزله زدگان آذربايجان شرقي منوط بر دستور وزير نيرو

مديرعامل شرکت توزيع برق آذربايجان شرقي از افزايش ميزان مصرف برق در مناطق زلزله زده اين استان خبر داد و گفت: اعمال تخفيف در قبوض برق مصرفي زلزله زدگان تنها با اجازه هيئت دولت وزير نيرو امکانپذير است.

يوسف سرافراز در گفتگو با خبرنگار مهر افزود :بدون اخذ مجوز از وزير نيرو اعمال هر تخفيفي غير قانوني است و اين شرکت مي تواند نسبت به تقسيط اين مبلغ اقدام کند.

سرافراز تصريح کرد:هزينه برق مصرفي زلزله زدگان منطقه ارسباران بيش از انتظار است و با مبلغ قبوض برق مصرفي قبل از وقوع زلزله اختلاف زيادي دارد.

وي با اشاره به رايگان بودن مصرف برق در روزهاي اول وقوع زلزله اظهارداشت:علي رغم آموزش هاي ارائه شده به اين عزيزان باز هم شاهد عدم استفاده بهينه از برق در اين منطقه بوديم.

مديرعامل شرکت توزيع برق آذربايجان شرقي اعلام کرد:پس از نصب کنتور هاي برق با واگذاري واحد هاي مسکوني و دامي درسه شهرستان ورزقان اهر و هريس و همچنين روستاهاي تابعه براي هرکيلووات ساعت مبلغي معادل با ساير روستاهاي استان لحاظ شده است.

وي ادامه داد:کاهش مبلغ هرکيلووات ساعت برق مصرفي در مناطق زلزله زده ارسباران نيز در حالي اجرايي خواهد شد که ازطرف هيئت دولت و وزير نيرو در راستاي حمايت و خدمات دهي به زلزله زدگان اين استان در اين رابطه مجوز صادر شود.

ما هم اميداواريم که مسئولان به فکر مردم زلزله زده گان باشند تا مشکلات نداشتن سرپناه مناسب و غم از دست دادن عزيزنشان مرتفع گرددو مسايل ديگري بر دردها و آلام شان اضافه نشود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 7

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.