1391/11/28 - 15 : 24
کد خبر: 148
استاندار آذربايجان‌شرقي:
520 کيلومتر از راه‌هاي آذربايجان‌شرقي آزادراه و بزرگراه است
استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: در دوره قبل از انقلاب، هيچ بزرگراه و آزادراهي در استان وجود نداشت و اين مسيرها بعد از پيروزي انقلاب، به ترتيب 322 و 198 کيلومتر افزايش داشته است.
به گزارش احرارنيوز احمد عليرضابيگي ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، به مقايسه زيرساخت‌هاي مواصلاتي استان نسبت به دوره پيش از انقلاب و سهم دولت‌هاي نهم و دهم در آن پرداخت و افزود: با پيروزي انقلاب اسلامي و رشد شتابان شهرها، علي رغم توپوگرافي خاص جغرافياي استان و کوهستاني بودن مسيرهاي مواصلاتي و همچنين وضعيت جوي منطقه، شتاب بخشي به توسعه راه‌ها و ساخت جاده‌هاي استاندارد، به عنوان يکي از مهمترين شاخص‌هاي توسعه استان مورد توجه قرار گرفت.
 
وي تصريح کرد: طول راه‌هاي اصلي استان در سال‌هاي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، 642 کيلومتر بود که اين ميزان، هم اکنون به 1127 کيلومتر افزايش يافته است.
 
وي با اشاره به احداث راه‌هاي روستايي، پس از پيروزي انقلاب اسلامي خاطرنشان کرد: جايگاه مهم ارتباطات درون روستايي، در دوره طاغوت بسيار ناچيز بود، اما با پيروزي انقلاب اسلامي و توجه دولت‌هاي مختلف، اين امر نيز مورد بازبيني جدي قرار گرفت.
 
استاندار آذربايجان شرقي ادامه داد: در اين راستا احداث راه روستايي غيرآسفالته، با بيش از 648 درصد افزايش، از 240 کيلومتر در سال 1357 به 1796 کيلومتر در سال‌جاري افزايش يافته و همچنين طول راه‌هاي روستايي آسفالته نيز که قبل از انقلاب، در حد صفر بود، هم اکنون به 4500 کيلومتر رسيده است.
 
عليرضابيگي افزود: در دوره قبل از انقلاب، هيچ بزرگراه و آزادراهي در استان وجود نداشت که اين مسيرها نيز بعد از پيروزي انقلاب، به ترتيب 322 و 198 کيلومتر افزايش داشته است.
 
وي اظهار داشت:  ساخت جاده‌هاي استاندارد و توسعه و تعريض راه‌ها، زمينه پيشرفت و توسعه استان را فراهم مي‌کند؛ بنابراين حفظ و نگهداري اين سرمايه‌هاي ملي بايد در اولويت باشد.
 
وي با مقايسه توسعه خطوط هوايي و تجهيز زيرساخت‌هاي فرودگاهي استان نسبت به دوره قبل از انقلاب، خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد آن دسته از پروازهاي داخلي کشور که با مبدا يا به مقصد تبريز صورت مي گيرد، 8465 پرواز است که اين تعداد در سال‌هاي قبل از انقلاب، تنها 1240 پرواز بود.
 
عليرضابيگي اظهار داشت: در سال‌هاي اخير، افزايش و توسعه پروازهاي هوايي به مبدا و مقصد تبريز، در کنار تامين زيرساخت‌هاي خدماتي فرودگاه، توسعه شاخص‌هاي اقتصادي، سرمايه گذاري و گردشگري را در پي داشته است. 
 
استاندار آذربايجان‌شرقي ادامه داد: با افزايش ظرفيت باند و پارکينگ مربوط به فرودگاه بين المللي تبريز، و همچنين توسعه ترمينال اين فرودگاه به 17 هزار مترمربع، در حال حاضر تعداد پروازهاي خارجي به 2436 پرواز رسيده است.
 
* سهم دولت‌هاي نهم و دهم در توسعه محورهاي مواصلاتي
 
عليرضابيگي در ادامه، با اشاره به سهم دولت‌هاي نهم و دهم در توسعه محورهاي مواصلاتي استان گفت: با آغاز فعاليت دولت نهم و دهم و رويکرد خاص اين دولت در حوزه عمران و آباداني از رهگذار اجراي طرح‌هاي مهر ماندگار و تحقق مصوبات عمراني سفرهاي استاني، توسعه بيش از پيش راه‌هاي استان، مورد توجه جدي قرار گرفت.
 
وي با بيان اين که طول بزرگراه‌هاي استان تا آغاز فعاليت دولت نهم 124 کيلومتر بود، تصريح کرد: اين در صورتي است که در دوره فعاليت دولت‌هاي نهم و دهم، 7/198 کيلومتر به طول بزرگراه هاي استان افزوده شد و طول آزاد راه‌هاي استان نيز که در ابتداي فعاليت دولت نهم، در حد صفر بود به 198 کيلومتر افزايش يافت.
 
عليرضابيگي افزود: همگام با توسعه و تعريض راه‌ها، بسترسازي مناسب جهت امکان تردد ايمن و روان در سطح جاده‌هاي استان و آرام‌سازي و آشکارسازي نقاط پرخطر، به عنوان يکي از مهمترين ملزومات حوزه راهداري مورد توجه دولت بوده است.
 
استاندار آذربايجان‌شرقي يادآور شد: احداث و توسعه مسيرهاي اصلي و فرعي استان و همچنين راه‌هاي روستايي غير آسفالته نيز در همين مدت افزايش چشمگير داشته و طي آن، در هشت سال اخير 310 کيلومتر به طول راه هاي اصلي و فرعي استان افزوده شد؛ اين در حالي است که تا ساليان پيش از آغاز دولت دکتر احمدي‌نژاد، طول راه‌هاي استان دو هزار و 600 کيلومتر بود.
 
عليرضابيگي تاکيد کرد: روند توسعه و تجهيز زيرساخت هاي حوزه مسيرهاي مواصلاتي استان، با تامين امکانات و اعتبارات لازم در اجراي پروژه‌هاي مهر ماندگار و همچنين تحقق مصوبات عمراني سفرهاي استاني، استمرار خواهد داشت.
 
وي با تاکيد بر اين که راه به عنوان يکي از نيازهاي اساسي آحاد جامعه مطرح بوده و حفاظت و نگهداري از اين سرمايه ملي نيازمند همياري تمام افراد است؛ گفت: توسعه و صيانت از اين سرمايه ملي نيازمند صرف اعتبارات بيشتري بوده و تحقق اين امر نيز نيازمند مشارکت عمومي است.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 5

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.