1395/09/08 - 0 : 7
کد خبر: 14385
معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي تاکيد کرد
شناسايي و مجازات مسببان حادثه قطار تبريز ـ مشهد
احرارخبر: معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي با تأکيد بر اينکه مسببان حادثه اخير ريلي شناسايي شده و به مجازات خود خواهند رسيد، گفت: نبايد ديگر شاهد وقوع چنين حوادثي در کشور باشيم.

محمدصادق پورمهدي اظهار کرد: همان طور که در جريان هستيد از ساعت اوليه حادثه ريلي اخير، استاندار آذربايجان‌شرقي مديريت موضوع را بر عهده گرفته و ما نيز همراه با مجموعه همکاران استانداري و دستگاه‌هاي ذيربط در استان اين موضوع در سه محور پيگيري شد.

وي افزود: بعد از به دست آوردن اطلاعات از چگونگي قضيه، آمار و ارقامي که به دست آورديم مصمم به تهيه ليست اسامي مصدومان بوديم و در اولويت کاري قرار داديم و همچنين محور بعدي در خصوص افرادي بود که جان خودشان را از دست داده بودند تا اقدامات تشخيص هويت و مراسم تدفين آن‌ها و انتقال به شهر مورد پيگيري قرار گرفت.

معاون عمراني استاندار آذربايجان‌شرقي سومين محور را پيگيري موضوع شناسايي مسببين و تسکين روحي بازماندگان جهت اطلاع از اينکه مسؤولان ارشد استان در کنار آن‌ها هستند تا ديگر شاهد تکرار اين حوادث نباشيم، عنوان کرد و ادامه داد: بخش عمده مصدومان اين حادثه که 80 نفر است از بيمارستان ترخيص شده و در اين لحظه فقط هفت نفر در بيمارستان سمنان و دامغان بستري بوده و در حال مداوا هستند.

وي خاطرنشان کرد: از ساعات اوليه اين حادثه اکيپي از طرف استاندار استان به محل حادثه اعزام شدند تا در بحث مصدومان و متوفيان رسيدگي کنند.

پورمهدي با بيان اينکه برخي از مصدومان به تبريز منتقل شده‌اند تا ادامه مداوا در اين شهر صورت گيرد، گفت: علوم پزشکي تبريز با همکاري راه‌آهن استان براي مداواي اين عزيزان تمام تلاش خود را انجام مي‌دهند.

وي با اشاره به اينکه طبق آمار و ارقام به دست آمده تا به اين لحظه 48 نفر قطعي اعلام شده است، تصريح کرد: در صدد شناسايي هويت اين متوفيان از طرف پزشک قانوني هستيم؛ برخي از اجساد به صورت کامل سوخته و امکان شناسايي براي آن‌ها سخت بود؛ از اين رو در ارائه نظر قطعي چند روزي تأخير صورت گرفت در رابطه با اين رابطه است.

معاون استاندار آذربايجان‌شرقي ادامه داد: بعد از DNA برداري مراسم تشييع و تدفين آن‌ها به صورت رسمي انجام خواهد گرفت.

وي در خصوص پيگيري علل اصلي و مسببان اين حادثه ابراز کرد: در تهران هياتي تحت رياست معاون اول رياست جمهوري تشکيل شده که در اين جلسه استاندار استان نيز حضور داشتند که در اين جلسه کميته‌اي براي پيگيري اين حادثه و ارائه گزارش به رئيس جمهور و دولت تشکيل شده است که خود استاندار آذربايجان‌شرقي نيز عضو اين کميته هستند.

پورمهدي اضافه کرد: تا يک هفته بايد گزارش نهايي به اين کميته ارائه شود؛ البته به دليل اين قضيه مديرعامل راه‌آهن کشور نيز استعفا داده و همچنين دولت و مسئولان استان مصمم‌تر براي پيگيري اين قضيه ناگوار هستند تا خانواده‌هايي که آسيب ديده و داغدار حادثه هستند به حق و حقوق خود برسند.

وي با تأکيد بر اينکه نبايد ديگر شاهد وقوع چنين حوادثي در کشور باشيم، گفت: مسببان حادثه اخير ريلي شناسايي شده و به مجازات خود خواهند رسيد.

معاون عمراني استانداري آذربايجان‌شرقي با يادآوري اينکه برخي از مصدومان در اين حادثه گواهي از دادستان و پزشکي قانوني سمنان دريافت کرده‌اند، تصريح کرد: اين عزيزان براي پيگيري مراحل اداري و ادامه مداوا در تبريز نيز با در دست داشتن گواهي و يا معرفي خود ادامه درمان را در تبريز زيرنظر علوم پزشکي انجام دهند.

وي تأکيد کرد: علوم پزشکي تبريز متعهد شده که در کمترين زمان مداواي دقيق و مطلوب اين حادثه ديدگان را بر عهده گيرد و البته امروز نيز تعدادي از آنها مراجعه کرده و مداوا شده‌اند؛ از ديگر مجروحان نيز خواهشمنديم به بيمارستان‌هايي که تعيين شده مراجعه کرده و به ادامه مداواي خود مشغول شوند.

پورمهدي با بيان اينکه فرمانداري به ديدار 12 خانواده از بازماندگان براي عرض تسليت و همدردي رفته‌اند، گفت: با توجه به اينکه تا ديروز وضعيت دقيق و مشخصي در دست نبود؛ امروز که آمار دقيق ارائه شد به تمام منازل بازماندگان مراجعه شده و عرض تسليت و اظهار همدردي مي‌‌کنيم.

وي خاطرنشان کرد: طبق تأکيد استاندار آذربايجان‌شرقي و همچنين دلخراش بودن اين حادثه تا آخرين لحظه پيگير ماجرا بوده و در کنار بازماندگان خواهيم بود و همچنين دستگاه‌هاي مرتبط از جمله علوم پزشکي، راه‌آهن، هلال احمر در بحث حقوقي و مداوا و کفن و دفن همکاري گسترده دارند.

معاون عمراني استانداري آذربايجان‌شرقي به همکاري قابل توجه دادگستري در زمينه هماهنگي براي انتقال اجساد دارند، بيان داشت: در بحث انتقال اجساد از سمنان به تهران و سپس به تبريز دادگستري استان همکاري و تعاملات گسترده‌اي انجام داده‌اند و البته بايد گفت که انتقال اجساد از شهري به شهر ديگر پروسه اداري فراواني دارد که به همت مسؤولان دادگستري اين امر صورت گرفته و همچنين پيگيري مسائل حقوقي متوفيان در زمينه رسيدگي به شاکي و متشاکي دادگستري تقبل اين وظيفه را بر عهده گرفته و به صورت مجدانه پيگير هستند.

وي ادامه داد: البته تمام سعي خود را خواهيم کرد تا اين عزيزان درگير بروکراسي اداره نشوند و خانواده متوفيان و مصدومان بدانند که تا آخرين لحظه در کنار آنها هستيم و خواهيم بود.

پورمهدي افزود: براي پيگيري همه ابعاد حقوقي حادثه ديدگان از نظر مادي، معنوي و ... تمام تلاش خود را خواهيم کرد تا مقداري از انبوه غم آن‌ها کاسته شود.

وي با بيان نکته‌اي در زمينه اينکه در بين مردم مسافرت با وسايل مختلفي از جمله هواپيما، قطار و اتوبوس و بعضا کشتي صورت مي‌گيرد که در کشور ما از گذشته ايمن‌ترين مسافرت را با قطار مي‌دانند، ادامه داد: بعد از وقوع اين حادثه متأسفانه اين اعتماد عمومي از بين رفت و بزرگ‌ترين خسارت در کنار خسارت جاني و مالي است.

اين مسؤول استاني اضافه کرد: وقتي اين اعتماد و سرمايه اجتماعي از بين مي‌رود در جامعه مشکلاتي ايجاد خواهد شد و اميد است همکاران وزارت راه‌وشهرسازي و علي الخصوص راه‌اهن ان اعتماد را بازگردانند.

وي تشريح کرد: با توجه به اينکه دانش، فناوري و تکنولوژي در دنيا روز به روز پيشرفت مي‌کند ولي نبايد از مسائل انساني و خطاي انساني غافل شويم؛ زيرا همانطور که اعلام شده عامل اصلي اين ماجرا خطاي انساني هستند و بايد به اين موضوع دقت بيشتري داشته باشيم.

پورمهدي با تأکيد بر اينکه در کنار تلخي اين ماجرا درس بزرگي نيز براي همه ما شد، گفت: بايد نه تنها در استان بلکه در کشور از اين مسائل درس بگيريم که در ايمن‌سازي، تجهيزات، نوسازي و ريل‌سازي دقت کنيم و مسئولان کشوري بايد به اين مساله اهتمام ويژه نشان دهند.

وي به مسير ريلي تبريز ـ ميانه اشاره کرد و گفت: اين مسير ساليان سال است که به صورت راکد مانده و از مسئولان خواستاريم عنايت ويژه‌اي به اين امر داشته تا هر چه سريع نسبت به تکميل اين پروژه اقدام کنند تا ديگر اين مسير طولاني را نرويم.

معاونت استانداري آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه عادت به حرف زدن داريم و در عمل هيچ کاري انجام نمي‌دهيم، گفت: نبايد اين خواسته‌ها بر روي کاغذ بمانند ولي بايد در بحث پيشگيري و استفاده از تکنولوژي‌هاي روز دنيا، دانش روز و استفاده از جداسازي ريلي تلاش کنيم.

وي به پخش برخي از اکاذيب در فضاي مجازي اشاره کرد و گفت: از ساعت اوليه تشکيل جلسه بحران اطلاع رساني شفاف و به موقع در اين زمينه انجام گرفته است و نسبت به مردم مقيد و متعهد هستيم و از تمام مردم خواهش مي‌کنم به ساير حاشيه‌ها و مسائل ديگر توجه نکنند و اطلاعات را از طريق رسانه‌هاي معتبر و صدا و سيما پخش خواهد شد.

پورمهدي با اشاره به اينکه اين حادثه در شهر ديگري رخ داده بود و فقط بخش‌هاي امدادرساني و پشتيباني تبعات بعدي موضوع بر عهده ما بود، افزود: وقتي امداد و نجات و مديريت بر عهده يک استان باشد روند بسيار سريع انجام مي‌گيرد ولي در اين ماجرا بخشي از خدمات دهي به استان ديگر مرتبط بود که بايد با آن‌ها همکاري و تعامل مي‌کرديم و البته استان سمنان نيز همکاري بسيار ارزنده‌اي در اين زمينه از خود نشان دادند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 1

  آخرین اخبار
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
ادامه جستجو توسط بسيجيان براي يافتن بالگرد حامل رييس جمهور
اعزام تيم‌هاي تجسسي ارتش به محل سانحه هليکوپتر رييس‌جمهوري 
محل دقيق سانحه بالگرد حامل رئيس‌جمهور مشخص شد
توضيحات وزير کشور در مورد سانحه بالگرد رئيس‌جمهور
بالگرد حامل رئيس جمهور دچار سانحه شد/گروه هاي امدادي در تلاش براي رسيدن به محل حادثه هستند
پنج نامگذاري جديد در معابر و اماکن عمومي شهر تبريز
  پربازدیدترین اخبار
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
ادامه جستجو توسط بسيجيان براي يافتن بالگرد حامل رييس جمهور
محل دقيق سانحه بالگرد حامل رئيس‌جمهور مشخص شد
اعزام تيم‌هاي تجسسي ارتش به محل سانحه هليکوپتر رييس‌جمهوري 
اعزام تيم‌هاي تجسسي ارتش به محل سانحه هليکوپتر رييس‌جمهوري 
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
سيد ابراهيم رئيسي و هيات همراه شهيد شدند
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.