1395/09/07 - 6 : 34
کد خبر: 14380
استاندار آذربايجان شرقي عنوان کرد
تشييع پيکر جان‌باختگان شناسايي شده حادثه قطار چهارشنبه 10 آذر در تبريز/ سرنوشت يک نفر در هاله‌اي از ابهام
احرارخبر: استاندار آذربايجان شرقي متوفيان احتمالي حادثه قطار تبريز- مشهد را 49 نفر اعلام کرد و گفت: با خانواده 48 نفر از متوفيان احتمالي تماس گرفته شده، مشخصات يک نفر وجود دارد ولي متاسفانه شماره تلفني از وي نداريم.

اسماعيل جبارزاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درخصوص حادثه برخورد قطار مسير تبريز- مشهد و سمنان مشهد، ضمن عرض تسليت به يکايک خانواده‌هاي معزاي حادثه جان‌سوز، اظهار داشت: ما نيز در غم اين عزيزان شريک و در کنارشان عزادار غم و اندوه عزيزاني هستيم که جان به جان‌آفرين تسليم کردند و زوار آقا علي بن موسي‌الرضا(ع) بوده و به‌قصد زيارت آن امام همام عازم مشهد بودند.

مصدومان بستري در بيمارستان تنها 6 نفر

وي افزود: پيگيري موضوع از همان ساعات اوليه سانحه مرتباً ادامه دارد و چيزي که بر روي آن متمرکز هستيم بحث جان‌باختگان و مصدومان بوده، خوشبختانه مصدومان اکثريت‌ قريب‌ به‌اتفاق درمان و مرخص شده‌اند و تعداد 7 نفر که در بيمارستان سمنان بستري بودند، وضعيت عمومي‌شان خوب بوده و جاي نگراني نيست، البته يک نفر از اين تعداد نيز مرخص شده است.

جبارزاده درخصوص انتقال اجساد نيز گفت: اجساد مطهر جان‌باختگان به تهران منتقل‌ شده و از ديروز در پزشکي قانوني تهران بحث تشخيص هويت شروع‌ شده و تعدادي از اجساد قابل‌ شناسايي، حدود سه نفر شناسايي‌ شده و در خصوص مابقي اجساد آزمايش‌هاي DNA انجام مي‌شود و آن‌گونه که مي‌دانيد اين آزمايش‌ها مراحل خاص خود را دارد.

اکثريت آزمايش‌ها بر روي اجساد جواب داده است

استاندار آذربايجان شرقي ادامه داد: پزشکي قانوني تبريز و تهران بر روي آزمايش‌ها متمرکز شده‌اند تا بدانيم چه تعدادي از نمونه‌ها قابل‌ استفاده و چه تعداد مجدداً بايد نمونه‌برداري شود، خوشبختانه اکثريت نمونه‌ها جواب داده و قابل تطبيق هستند و درخصوص تعدادي نيز بايد مجدداً نمونه‌برداري انجام شود که پزشکي قانوني حداکثر تا فردا ظهر نمونه‌برداري مجدد از افرادي که نمونه آن‌ها زير دستگاه قابل‌ استفاده نبوده، انجام خواهد داد.

وي خاطرنشان کرد: به دنبال اين هستيم بعد از نمونه‌برداري، اجساد را به پزشکي قانوني تبريز منتقل و روز چهارشنبه مصادف با شهادت امام رضا (ع) مراسم تشييع‌جنازه براي افرادي که تا آن روز شناسايي شوند، برگزار کنيم و در ادامه مراسم بزرگداشتي نيز که زمان آن متعاقباً اعلام خواهد شد، برگزار کنيم.

جبارزاده بيان کرد: براي مابقي اجساد نيز مراسم تشييع انجام خواهد شد، اما طبيعي است که مراحل تحويل اجساد زمان‌بر خواهد شد و به‌ تدريج بعد از شناسايي تحويل خانواده‌ها شده و مراسم کفن‌ودفن انجام خواهد شد.

سرنوشت مفقودين حادثه

وي در ادامه بابيان اينکه درخصوص تعدادي که در مورد آن‌ها اطلاعاتي وجود ندارد و به‌عنوان مفقودين مطرح هستند، هيئت‌هايي موظف شده‌اند با خانواده‌ها ديدار کنند و در صورت نياز نمونه‌برداري و پيگيري انجام شود، بيان کرد: در نهايت با تمام توان به دنبال اين هستيم که در کمترين زمان ممکن بتوانيم اجساد مطهر را شناسايي و تحويل خانواده‌هاي معزاي اين عزيزان بدهيم و اميدواريم بخشي از کار انجام شود.

استاندار آذربايجان شرقي، درخصوص پيگيري سانحه خاطرنشان کرد: پيگيري سانحه از طريق کميسيون مصوب وزارت راه و شهرسازي و کميته مصوب هيئت دولت به رياست آقاي ترکان که از ديروز بحث دستگاه‌هاي کنترل رفت‌وآمد تهران را بررسي کرده و امروز صبح عازم محل حادثه شده‌اند تا به‌صورت محلي بررسي‌هايي انجام دهند که نهايتاً نتيجه اين بررسي‌ها خدمت رئيس‌جمهوري و معاون اول ارائه خواهد شد.

وي افزود: با تمام توان اين موضوع در دو بخش، پيگيري و تعيين مقصران و تعيين تکليف اجساد جان‌باختگان پيگيري مي‌شود که اميدواريم تا روزهاي آتي به نتايج مطلوبي دست پيدا کنيم.

جبارزاده درخصوص آخرين آمار جان‌باختگان اين حادثه، گفت: بر اساس آخرين آمار، 49 نفر از استان ما در قطار تبريز – مشهد يا بليت داشته‌اند و يا با صدور قبض سوار شده بودند که در اين چند روز نتوانستيم از آن‌ها اطلاعاتي کسب کنيم، البته افرادي که سوار قطار شده‌اند، عده‌اي سالم بوده و تعدادي از طريق قطار و عده‌اي با اتوبوس به مشهد رسيدند و عده‌اي نيز که مصدوم شده و در بيمارستان‌ها هستند آمارشان مشخص است.

وي بابيان اينکه مجروحان در روز اول نزديک 90 نفر بودند که اکثريت درمان و مرخص شده‌اند و تنها 6 نفر مجروح باقي‌ مانده‌اند، اضافه کرد: با توجه به آمار مسافر يا قطار، بعد از کسر کردن آمار افراد سالم و مصدوم تعدادي که باقي مي‌ماند، به‌عنوان متوفيان احتمالي حادثه شناخته مي‌شوند و اين آمار 49 نفر هستند که با خانواده‌ها تماس گرفته مي‌شود و تا به امروز با 48 نفر تماس گرفته‌ شده، اما يک نفر  مشخصات وجود دارد، ولي شماره تماسي موجود نبود که همکاران اين مسئله را پيگيري مي‌کنند تا با خانواده ارتباط برقرار کنند.

استاندار آذربايجان شرقي گفت: نهايتاً تا به امروز 49 نفر اعم از کارکنان و مسافران متوفي احتمالي داشته‌ايم و پيگير شناسايي افراد ذي‌ربط هستيم.

وي خاطرنشان کرد: درخصوص اجسادي که به پزشکي قانوني منتقل‌ شده‌اند، شخصاً با حضور وزير بهداشت و وزير دادگستري درمان از اجساد بازديد و معاينات لازم انجام شد، 36 پيکر کامل و يکسري نيز اندام در پزشکي قانوني وجود دارد که اندام بايستي از طريق آزمايش‌هاي DNA شناسايي شوند و اميدواريم 36 پيکر و اندام‌هايي که بقاياي آن‌ها مانده و مجموع اطلاعات همراه با 49 نفر جان‌باختگان احتمالي که تا به امروز مفقود هستند، شناسايي شوند.

جبارزاده ادامه داد: درصورتيکه در آزمايش‌ها به اين نتيجه برسيم که نتيجه آزمايش‌ها با نمونه خانواده‌ها تطبيق دارد، بعد از آن جان‌باخته قطعي هستند و تا زماني که قطعي نشده، از نظر حقوقي و قضايي قابل اعلام نيستند و به‌ تدريج که مشخص مي‌شود، توسط مقام قضايي و پزشکي قانوني اجازه دفن داده خواهد شد تا تحويل خانواده‌ها شده و کفن‌ودفن شوند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 9

  آخرین اخبار
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
  پربازدیدترین اخبار
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.