1395/09/02 - 4 : 21
کد خبر: 14346
مظنون اصلي ماجراي قتل خانواده‌ي پزشک تبريزي، دکتر صلحي است
رئيس پليس آگاهي آذربايجان‌شرقي در مورد ماجراي قتل خانواده‌ي پزشک تبريزي بيان کرد: ما مدارک و مستندات موجود را به دستگاه قضايي تحويل داده‌ايم و مدارک نيز به حدي کافي بوده است که دستگاه قضايي از ما تحويل گرفته‌ است، مظنون اصلي اين ماجرا دکتر صلحي بوده است.

و همچنين 60درصد اين قتل‌ها با سلاح سرد و بيش از 10 درصد قتل‌ها نيز با سلاح گرم انجام شده است.

به گزارش ايسنا، منطقه آذربايجان‌شرقي، صابر عباس‌زاده در نشست خبري با اشاره به عملکرد پليس آگاهي استان در حوزه‌ي جرايم جنايي يادآور شد: در هشت ماهه اول سال‌جاري در حوزه‌ي جرايم جنايي پنج درصد کاهش در وقوع و هفت درصد نيز در کشف جرايم جنايي افزايش داشته‌ايم که 102 درصد از کل قتل‌ها و جرايم جنايي نيز در استان کشف شده است.

سرهنگ عباس‌زاده در اين خصوص گفت: چندمورد از قتل ها نيز در حال پيگيري بوده که در تلاش براي کشف آن هستيم و همچنين حدود 20 درصد از قتل‌هاي استان به خاطر اختلافات خانوادگي انجام شده که بالابردن آستانه‌ي تحمل در خانواده و کنترل مشاجرات خانوادگي مي تواند در اين راستا موثر باشد.

عباس‌زاده با بيان عملکرد هشت‌ماهه‌ي پليس آگاهي استان اظهار کرد: ماموريت‌هاي پليس آگاهي استان در راستاي مبارزه با سرقت، جعل، کلاه‌برداري، جرايم اقتصادي، جرايم جنايي، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ... هست.

وي با اشاره به عملکرد پليس آگاهي استان در حوزه‌ي جعل و کلاه‌برداري، بيان کرد: بيش از 22 درصد پرونده‌هاي کلاهبرداري در استان، در هشت ماهه‌ي اول سال جاري نسبت به سال گذشته افزايش داشته و استان ما نيز در سطح کشور در حوزه‌ي جرايم کلاهبرداري جزو رتبه‌هاي اول تا سوم قرار دارد.

وي افزود: عمده پرونده‌هاي کلاهبرداري در استان مربوط به جرايم مربوط به زمين و مسکن بوده و عمدتا در خريد و فروش کالا نيز در جرايم انجام شده از چک‌هاي سرقتي يا مفقود شده استفاده شده است؛ کلاهبرداري از طريق کاريابي و استخدام، جعل عناوين، کلاهبرداري تلفني يا کلاهبرداري کارت به کارت و ... نيز از جمله ديگر موارد جرايم در حوزه‌ي کلاهبرداري بوده است.

سرهنگ عباس‌زاده در خصوص "کلاهبرداري تلفني معروف به کلاهبرداري "کارت به کارت" تاکيد کرد: اطلاع رساني در اين راستا بسيار مهم بوده است، چرا که اين گونه کلاهبرداري‌ها با شگردهاي مختلف انجام گرفته و در استان ما نيز بيشتر مطرح است، تلاش ما نيز پيشگيري از وقوع چنين جرايمي است، تماس‌هاي تلفني که وعده‌ي جايزه مي‌دهند از جمله‌ي اين نوع جرايم هستند.

وي در خصوص جرايم از نوع جعل نيز خاطرنشان کرد: جعل چک، دست نوشته‌هاي عادي که به صورت جعلي استفاده مي‌شوند، همچنين جعل پول، جعل علايم شرکت‌هاي صنعتي و تجاري و افتتاح حساب با مدارک جعلي و... از جمله مواردي بوده است که در حوزه‌ي جرايم از نوع جعل در استان تشکيل پرونده داده است.

وي يادآور شد: در حوزه‌ي جرايم از نوع کلاهبرداري در سال جاري نسبت به سال گذشته شاهد 22درصد افزايش در استان آذربايجان‌شرقي هستيم که هفت درصد نيز در وقوع آن افزايش داشته‌ايم و در حالت کلي 80 درصد پرونده‌هاي ورودي در حوزه‌ي کلاهبرداري کشف شده است.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان اضافه کرد: در حوزه‌ي جرايم از نوع جعل در استان ما، در هشت ماهه‌ي اول سال‌جاري 20درصد نسبت به سال گذشته افزايش وقوع و در کشف جرايم نيز 55 درصد افزايش داشته‌ايم که در کل نيز 92درصد پرونده‌هاي حوزه‌ي کلاهبرداري تاکنون کشف شده اند.

وي با اشاره به جرايم اقتصادي نيز اظهار کرد: جرايم اقتصادي در هشت ماهه اول سال جاري در حوزه‌ي ارتشا، اختلاس، زمين‌خواري، تسهيلات غيرمجاز بانکي و تباني در معاملات دولتي بوده است و پليبس آگاهي در خصوص جرايم اقتصادي بيشتر با سازمان‌ها و ادارت سر و کار داريم.

وي تشريح کرد: در سال جاري نسبت به سال گذشته 85 درصد افزايش در تشکيل پرونده در حوزه‌ي جرايم اقتصادي داشته‌ايم  که ارزش ريالي آن 86 ميليارد تومان بوده و بيشترين آن مربوط به جرايم از نوع زمين‌خواري بوده است.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان با اشاره به جرايم از نوع قاچاق نيز خاطرنشان کرد: در هفت ماهه‌ي اول سال‌جاري ارزش ريالي پرونده‌هاي متشکله در اين حوزه 76درصد افزايش داشته و در تشکيل پرونده نيز 53 درصد کاهش داشته‌ايم که اين آمار نشان‌دهنده اين است که جرايم قاچاق از نوع خرد به سمت قاچاق کلان حرکت مي‌کند.‌

وي در اين خصوص يادآور شد: در سال جاري در حوزه‌ي قاچاق، در راستاي پنج مورد پرونده‌ي بالاي يک ميليارد تومان پرونده تشکيل شده است، در حالي که در سال گذشته پرونده‌هاي بالاي 100 ميليوني در حوزه‌ي قاچاق به تعداد انگشتان دست هم نمي‌رسيد اما در سال‌جاري 38 فقره از اين نوع جرايم گزارش شده است.

وي در خصوص جرايم از نوع سرقت نيز اظهار کرد: جرايم سرقت در استان، در هشت ماهه‌ي اول سال جاري، چهار درصد نسبت به سال گذشته کاهش در وقوع داشته‌ است و همچنين 85 درصد از کل سرقت‌ها در استان نيز کشف شده است.

سرهنگ عباس‌زاده خاطرنشان کرد: عمده ورودي براي قاچاق در استان از آذربايجان‌غربي و استان کردستان انجام مي‌گيرد که شامل جنوب استان است و همچنين از طريق شهرستان جلفا نيز قاچاق انجام مي‌گيرد.

سرهنگ عباس‌زاده با تاکيد بر اينکه بيشترين جرايم سرقت در استان مربوط به سرقت وسايط نقليه است، يادآور شد: اين موضوع در استان ما جدي بوده و قريب به 80 درصد سرقت از وسايط نقليه نيز مربوط به سرقت خودروي پرايد است، چرا که اين خودرو از لحاظ ايمني ضعيف بوده و در برخي از موارد سارقان تنها با يک سويچ چندين درب خوردروي پرايد را باز کرده و حتي خودرو را روشن مي‌کنند.

وي بيان کرد: استفاده از قفل فرمان و قفل پدال براي خودروي پرايد، حداقل ايمني‌سازي بوده که بايد رانندگان به اين موارد اهتمام بورزند.

وي در خصوص سرقت از وسايط نقليه تشريح کرد: حدود 30 درصد از سارقاني که در اين راستا دستگير شده‌اند، سابقه‌اي در اين خصوص نداشته‌اند، از اين رو مردم همواره مراقب اين افراد بوده و ايمني را در خودروهاي خود رعايت کنند.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان با اشاره به جرايم از نوع سرقت از منزل نيز اضافه کرد: اين نوع سرقت، روان خانواده را هدف قرار مي‌دهد که سياست ما نيز در اين خصوص با توجه به اينکه در جامعه همواره به بحث پيشگيري تاکيد مي‌کنند، پيشگيري از وقوع سرقت است.

وي ادامه داد: خانه‌هايي که در اطرافشان داربست نصب شده و يا بالکن‌هايشان بدون حصار است، بهترين مکان براي ورود به حريم خصوصي براي سارقان بوده، از اين رو افرادي که در خانه‌ي خود پول و طلا نگه‌داري مي‌کنند بايد به اين موارد توجه کرده و ايمني را در خانه‌هاي خود لحاظ کنند.

وي گفت: در سرقت از منزل بيش از 80 درصد از سرقت‌ها شامل سرقت از پول و طلا بوده است که باارزش و کم حجم هستند.

سرهنگ عباس‌زاده خاطرنشان کرد: در سال‌جاري نسبت به سال گذشته، شش درصد افزايش جرم در حوزه‌ي سلاح و مهمات، 40 درصد کاهش جرم در حوزه‌ي قاچاق لوازم آرايشي، 380 درصد افزايش در حوزه‌ي دارو، 753 درصد افزايش جرم در حوزه‌ي لوازم خانگي، هزار درصد  افزايش جرم در حوزه‌ي تجهيزات رايانه‌اي، 72 درصد افزايش جرم در حوزه‌ي منسوجات و ملزومات، 34 درصد کاهش جرم در حوزه‌ي تجهيزات پزشکي، 96 درصد کاهش جرم در حوزه‌ي فرآورده‌هاي نفتي و 86 درصد افزايش جرم در حوزه‌ي مواد خوراکي داشتيم.

وي در خصوص ميزان جرايم بانوان در استان نيز اظهار کرد: سه درصد از کل دستگيري‌هاي استان را زنان به خود اختصاص داده‌اند و همچنين در حوزه‌ي جرايم جنايي و قتل نيز در سال‌جاري تعداد مقتولين زن 12درصد کاهش داشته است.

وي ادامه داد: بعد از شهر تبريز، شهرستان‌هاي مرند، مراغه و ميانه شاهد بيشترين جرايم در استان بوده اما در حالت کلي استان ما نسبت به ساير استان‌ها امن‌تر بوده و همچنين در حوزه‌ي جرايم از نوع سرقت نيز جزو هشت استان اول کشور هستيم.

سرهنگ عباس‌زاده يادآور شد: 197 باند در حوزه‌ي جرايم از نوع سرقت در سال‌جاري در استان متلاشي شده‌اند و طي آن نيز 600 نفر دستگير شده‌اند.

وي در پاسخ به سوال يک خبرنگار در مورد ماجراي قتل خانواده‌ي پزشک تبريزي بيان کرد: ما مدارک و مستندات موجود را به دستگاه قضايي تحويل داده‌ايم و مدارک نيز به حدي کافي بوده است که دستگاه قضايي از ما تحويل گرفته‌ است، مظنون اصلي اين ماجرا دکتر صلحي بوده است.

وي در پايان تاکيد کرد: در حوزه‌ي مبارزه با قاچاق مردم نيز اگر از وجود اموال يا مواردي آگاه هستند، از طريق شماره تلفن‌هاي 2184205 و 2184200 و همچنين 2184207 تماس گرفته و مراتب امر را به ماموران اطلاع دهند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 2

  آخرین اخبار
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
ادامه جستجو توسط بسيجيان براي يافتن بالگرد حامل رييس جمهور
اعزام تيم‌هاي تجسسي ارتش به محل سانحه هليکوپتر رييس‌جمهوري 
محل دقيق سانحه بالگرد حامل رئيس‌جمهور مشخص شد
  پربازدیدترین اخبار
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
سيد ابراهيم رئيسي و هيات همراه شهيد شدند
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
.
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.