1395/08/29 - 7 : 19
کد خبر: 14322
ارابه مرگ همچنان در جاده شبستر ـ تسوج پرسه مي‌زند
باز هم ارابه مرگ در جاده‌اي که عنوان «قتلگاه» نام بامسمايي براي آن است پيش رفت و بازهم اعضاي خانواده‌هايي را در اين روزهاي آلوده پاييزي در خزان عزيزان خويش عزادار ساخت.

هنوز تصادف و مرگ، اينجا در حدفاصل 40 کيلومتر از محور شبستر به تسوج پرسه مي‌زند تا جان ستاند و اشک‌ها و خون‌ها را جاري سازد و در مقابل هنوز هم گوش برخي‌ها براي شنيدن ضجه‌ها و ناله‌ها سنگين است يا از کمبود بودجه دم مي‌زنند و يا از سهل انگاري ديگران و گذشتگان و يا از تقصير رانندگان و مسافران!

البته آنچه در اين ميان فراموش مي‌شود عمق حادثه‌هاي مرگبار است و جاده‌اي که اين روزها ديگر تحمل اين حجم ترافيک و تردد خودروها را ندارد.

جاده ارتباطي شبستر به تسوج در طي سال‌هاي گذشته، دهها کشته و زخمي و معلول بر جاي گذاشته است و در تازه‌ترين حادثه از اين نوع، روز سه‌شنبه 25 آبان ماه بر اثر تصادف در اين محور، «قادر نيازي» تازه داماد جان باخت.

متاسفانه اين شهرستان با وجود داشتن پتانسيل‌هاي بسيار و همچنين تردد بسيار خودروها از دستيابي به امنيت جاده‌اي که شايسته اين شهرستان است، محروم مانده است و همين دليل عاملي در انعکاس اخباري تلخ از حوادث مرگبار جاده‌اي است.

همه عوامل را به گردن يک نهاد و اداره و وزارتخانه و ارگان نمي‌اندازيم، ولي لازم است مسئولان براي درمان اين ويروس کشنده و سرطاني تصادف، دقت کافي در شناسايي مشکل و سرعت دادن به رفع آن نشان دهند.

عرض کم جاده با عدم رعايت قوانين رانندگي که آميخته مي‌شود، آتشي را به جان خانواده‌ها مي‌اندازد که حاصل آن جز حرمان و درد و مرگ نيست.

شاهد بوده‌ايم که طي مدت اخير تصادفات بسياري در اين جاده رخ داده و در پي اين حوادث آنچه نقش اصلي را بازي مي کند، اورژانس و رساندن مصدومين به بيمارستان است که متاسفانه در برخي مواقع دير رسيدن نيروهاي امدادي، موجب افزايش تلفات شده و اگر دست نجنبانيم، تکرار حوادث و احساس نياز به اورژانس در جاده، باعث ايجاد نارضايتي مردمي در اين باره خواهد شد.

بدين منظور از مسئولان اورژانس استان انتظار مي رود تا با توجه به حادثه خيز بودن مسير ، تدابير و امکانات ويژه و بيشتري را براي آن در نظر بگيرند.

گزارش فارس حاکي است، هر زمان با وقوع حادثه، چشم‌ها به سمت برخي کاستي‌ها و نواقص راه و اورژانس مي‌رود ولي در بسياري از مواقع آنچه در زير خط حادثه پنهان است، عدم رعايت قوانين توسط رانندگان خودروهاي سواري و باري است که باعث داغدار شدن خانواده يا مجروح شدن افراد مي‌شود.

از طرفي از مسئولان نيروي انتظامي نيز انتظار مي‌رود تا با تبيين دوباره برخي قوانين و برگزاري کلاس‌هايي براي نوجوانان و جوانان در شهرهاي کوچک اين موضوع را يادآور شوند که رعايت مقررات عاملي در آرامش خانواده‌هاست و قطعا عدم رعايت قوانين مي‌تواند حوادث دردناکي را براي خانواده‌هاي عزيز به همراه آورد که غير قابل جبران است.

از همه اين‌ها که بگذريم بستر اين جاده هم به شدت مستعد بروز حوادث ناگوار است. به دليل وجود آسفالت‌هاي کم عمر و غير استاندارد با طول عمر اندک و در بسياري قسمت ها چاک خورده شده و از سوي ديگر جاده اي کم عرض از خطرناکترين جاده هاي استان است و تاکنون اقدام تاثير گذار براي تسريع در چهاربانده کردن و رفع مشکلات اين محور انجام نمي‌گيرد.

هرچند گاه يک بار شاهد کشته، زخمي شدن و ناقص‌العضو شدن تعدادي از هموطنان عزيزمان در جاده مواصلاتي مزبور هستيم و مسئولين استاني و شهرستاني راه حلي براي تسريع در اجراي پروژه چهاربانده و جلوگيري از اين تصادفات وحشتناک ارائه نمي‌کنند و تنها آمارهاست که روزانه رديف مي‌کنيم و نصيب مسافران و رانندگان و خانوادهاي آنان چيزي نيست جز تصادفات وحشتناکي که پاياني ندارد و باز هم ما مي‌مانيم و جاده‌اي که قربانيان را به کام خود مي‌کشد و صفحه حوادث روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها که مي‌خوانيم و کاري جز تاسف براي خانواده قرباني نمي‌توانيم بکنيم.

مرگ و مير افراد در کشور ما به دلايل مختلفي رخ مي‌دهد که از جمله شايع‌ترين آنها بيماري‌هاي قلبي و عروقي، سکته مغزي، ديابت و بيماري‌هاي تنفسي است.

وزرات بهداشت در چند سال گذشته، حوادث ترافيکي را نيز به عوامل فوق افزوده است. متاسفانه تعداد سوانح ترافيکي رو به افزايش بوده و صدها نفر در سال جان خود را در چنين سوانحي از دست مي‌دهند.

اي کاش يک بار براي هميشه همه مسئولان، رسانه‌ها، شهروندان و رانندگان، دست به دست هم دهند تا اين عفريت حادثه و ارابه مرگ را از اين محور حادثه خيز بيرون کنند.

-------------------------------

نگارنده: عليرضا خوش‌نيت

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 6

  آخرین اخبار
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
ادامه جستجو توسط بسيجيان براي يافتن بالگرد حامل رييس جمهور
  پربازدیدترین اخبار
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.