1395/08/26 - 7 : 56
کد خبر: 14303
قصور پزشکي عامل مرگ ميثم 27 ساله نبوده است
دانشگاه علوم پزشکي استان اردبيل اعلام کرد که برخلاف برخي شايعات علت مرگ مغزي ميثم 27 ساله قصور پزشکي نبوده است.

دانشگاه علوم پزشکي استان اردبيل به دنبال پخش شايعاتي مبني بر مرگ مغزي ميثم 27 ساله به دليل قصور پزشکي اعلام کرد که اين بيمار مبتلا به نارسائي شديد و مزمن کليه بوده که با درمان طبي و دياليز غيرقابل کنترل بوده است.

اين بيمار بر همين اساس کانديداي پيوند کليه بوده و کراتينين وي اغلب از محدوده 10 پايين‌تر نمي‌آمده است، قبل از مراجعه کادر براي انتقال وي به بيمارستان احتمالا به خاطر بيماري زمينه‌اي دچار ترومبوز عروق مغزي و آنسفالوپاتي هايپو کسيک ايسکميک و بدنبال آن تشنج شده است.

در اين توضيحات آمده است: اين امر در بيماراني که رژيم دارويي را رعايت نمي‌کنند، شايع است و طبق نظر متخصصين اعصاب دقايقي تاخير در انتقال بيمار از نگهباني به اورژانس تاثيري در روند عارضه فوق ايجاد نمي‌کرد.

دانشگاه علوم پزشکي استان اردبيل اعلام کرد که در تاريخ 28 مهرماه امسال بيمار متاسفانه توسط فرد ناشناسي در خيابان جلوي بيمارستان پياده و رها مي‌شود و لحظاتي بعد از مشاهده و متوجه شدن اين جريان توسط نگهبان، موضوع به اورژانس اطلاع داده مي‌شود و بيمار فوق در اولين فرصت ممکن به داخل بيمارستان انتقال مي‌يابد.

در اين توضيحات آمده است: اقدامات درماني بلافاصله بر روي بيمار انجام شده و متاسفانه بعد از گذشت چندين روز اقدامات درماني و مراقبت‌هاي ويژه، به علت بيماري حاد کليوي و زمينه‌اي فوت کرده است.

دانشگاه علوم پزشکي استان اردبيل اعلام کرد: اين بيمارستان منتخب وزارتخانه براي کد 247 بوده و ماهيانه تعداد کثيري بيمار که با سکته قلبي وارد اورژانس مي‌شوند، طي کمتر از 40 دقيقه تحت آنژيوپلاستي اوليه قرار مي‌گيرند.

اين امر نيز از يک طرف موجب کاهش مرگ و مير بيماران قلبي و از طرف ديگر باعث افزايش ميزان رضايتمندي مراجعان شده است.

دانشگاه علوم پزشکي استان اردبيل اعلام کرد:  اورژانس اين مرکز شلوغ‌ترين اوژانس استان بوده و روزانه حدود 400 نفر مراجعه و خدمات دريافت مي‌کنند.

اين دانشگاه با ابراز تاسف از حادثه پيش آمده و عرض تسليت به بازماندگان آن مرحوم اعلام مي‌کند موارد مرتبط با او توسط اکيپ‌هاي نظارتي و درماني دانشگاه تحت بررسي است و در بحث فوق نحوه مراجعه تا انتقال بيمار به داخل بيمارستان نيز طي جلسات متعدد بررسي شده و در صورت اثبات قصور از طرف کادر درماني، برخورد قانوني با مقصران و متخلفان صورت خواهد گرفت.

دانشگاه علوم پزشکي استان اردبيل در مورد حادثه سال گذشته مربوط به فوت منهاي پنج ساله به دليل گير کردن شي خارجي در گلو، طبق بررسي‌ها و تصاوير ضبط شده موجود در دوربين‌هاي مدار بسته بيمارستان، بيمار توسط عمويش به اورژانس بيمارستان امام خميني اردبيل آورده شده و در اين زمان کودک هيچگونه دسترس تنفسي نداشته است.

در اين باب دانشگاه علوم پزشکي بيان کرد: پزشک اورژانس با متخصص مقيم بيمارستان تماس مي‌گيرد و دستور انتقال بيمار توسط آمبولانس به بيمارستان فاطمي را مي‌دهد، همراه بيمار با شنيدن مکالمه طرفين سريعا اقدام به ترک بيمارستان مي‌کند و توجهي به نظر سوپروايزر مبني بر اعزام با آمبولانس نمي‌کند و کل زمان حضور ايشان در بيمارستان امام خميني دو دقيقه و 10 ثانيه بوده است.

مرکز درماني ادعايي مبني بر عدم وجود نواقص و قصورات احتمالي نداشته و ممکن است اشتباهاتي به علت کثرت مراجعات اتفاق بيافتد، اما بيمارستان همواره رسيدگي و اصلاح فرايندها را در دستور کار خود دارد، وليکن زير سئوال بردن تمام خدمات ارزنده‌اي که در سايه اجراي طرح تحول نظام سلامت توسط مجموعه زحمتکش دانشگاه علوم پزشکي در استان به مردم ارائه مي‌شود، بي‌انصافي در حق خادمين سلامت مردم است

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 8

  آخرین اخبار
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
ادامه جستجو توسط بسيجيان براي يافتن بالگرد حامل رييس جمهور
اعزام تيم‌هاي تجسسي ارتش به محل سانحه هليکوپتر رييس‌جمهوري 
محل دقيق سانحه بالگرد حامل رئيس‌جمهور مشخص شد
  پربازدیدترین اخبار
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
سيد ابراهيم رئيسي و هيات همراه شهيد شدند
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.