1395/08/24 - 10 : 13
کد خبر: 14280
نماينده مردم تبريز در مجلس:
احياي درياچه اروميه اولويت کاري دولت نيست
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به توقف عمليات نجات درياچه اروميه، گفت: احياي درياچه اروميه از اولويت‌هاي کاري دولت نيست.

احمد عليرضابيگي با اشاره به تصويب سند احياي درياچه اروميه در دولت قبل، اظهار داشت: تکاليف دستگاه‌ها و ارگان‌هاي مختلف براي نجات اين درياچه در اين سند تدوين شده بود.

صرف بخش قابل توجهي از بودجه احياي درياچه اروميه به طرح‌هاي مطالعاتي و سفرهاي خارجي

وي با بيان اينکه به لحاظ مطالعاتي و برنامه‌ريزي، ضعفي در سند احياي درياچه اروميه وجود نداشت، گفت: با اين وجود بخش قابل توجهي از بودجه 100 ميليارد توماني احياي درياچه در ماه‌هاي گذشته صرف طرح‌هاي مطالعاتي توسط دانشگاه‌هاي مختلف و سفرهاي متعدد خارجي گرديد تا عاقبت به طرحي رسيدند که از قبل وجود داشت.

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر ضرورت تسريع در عملياتي نمودن سند احيا درياچه اروميه، افزود: در طرح نجات درياچه، دولت بايد از منافع متصور براي خود عبور کند و با پرداخت يارانه‌ها و تخصيص اعتبار لازم بتواند مديريت بهينه منابع آبي را به سرانجام برساند.

عليرضابيگي با اشاره به بروز مشکلات اقتصادي و معيشتي عديده براي کشاورزان حاشيه درياچه اروميه با اعمال محدوديت در استفاده از منابع آبي، گفت: در مصوبه دولت قبل، احداث شهرک صنعتي بعث و ايجاد منطقه ويژه اقتصادي در منطقه به جهت تبديل اشتغال ساکنين منطقه از کشاورزي به توليدي و صنعتي لحاظ شده بود که متاسفانه اجرايي نشده است.

احياي درياچه اروميه در اولويت نيست

اين نماينده مجلس دهم با بيان اينکه دولت در فرصت باقي‌مانده نخواهد توانست اقدامي اساسي براي نجات درياچه اروميه انجام دهد، اظهار داشت: عمليات احياي درياچه اروميه از اولويت لازم براي دولت برخوردار نيست.

وي با بيان اينکه دولت در تخصيص اعتبارات، فارغ از نيازها و مطالبات مردم تصميم‌گيري مي‌کند، گفت: دولت در ماه‌هاي اخير توانسته است توليد و صادرات نفت را دو برابر کند و درآمد بالايي داشته باشد اما احياي درياچه اروميه در قياس با موضوعات ديگري از قبيل خريد هواپيما با اعتبار 15 ميليارد دلاري از اولويت لازم برخوردار نيست.

عدول از وعده‌هاي رئيس‌جمهور تازگي ندارد

عليرضابيگي گفت: آقاي روحاني در تير ماه سال گذشته به مردم وعده دادند هزينه‌هاي احياي درياچه را هر مقدار که ضرورت داشته باشد تامين کنند ولي اکنون اعتبار اين طرح صفر است.

وي با بيان اينکه متاسفانه عبور و عدول از وعده‌ها و شعارهاي رئيس‌جمهور براي مردم تازگي ندارد، اظهار داشت: وعده‌هاي بسياري داده مي‌شود که اجرايي نمي‌گردد به عنوان مثال کلنگ‌زني آزاد راه تبريز – بازرگان در سفر استاني هيات دولت به آذربايجان‌شرقي توسط آقاي روحاني صورت گرفت که اکنون با گذشت چندين ماه هيچ اقدام عملي انجام نشده است.

هيچ پروژه عمراني جاري در شمال‌غرب کشور وجود ندارد/ دولت سهم خود را به مترو تبريز پرداخت نکرده است

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه عدم تخصيص اعتبار صرفا محدود به درياچه اروميه نيست، گفت: در حال حاضر هيچ پروژه عمراني جاري در شمالغرب کشور وجود ندارد.

وي گفت: بزرگ‌ترين پروژه توسعه و عمراني شمال‌غرب کشور مترو تبريز است که با مشارکت شهرداري تبريز اجراي مي‌شود که دولت سهم خود را در اين پروژه پرداخت نکرده است.

نگرش دولت به توسعه مناطق متفاوت است

عليرضابيگي در پايان با بيان اينکه نگرش دولت به توسعه مناطق متفاوت است، تاکيد کرد: دولت در حالي براي پروژه راه آهن رشت ـ انزلي ـ آستارا 900 ميليارد تومان اعتبار منظور کرده است که بسياري از پروژه‌هاي عمراني در کشور بدليل عدم وجود اعتبار تعطيل شده‌اند.

گزارش فارس حاکي است، عيسي کلانتري دبير کارگروه ملي نجات درياچه اروميه گفت: متاسفانه اکنون که به مرحله احياي درياچه رسيده‌ايم سازمان برنامه و بودجه در عمل به تعهداتش موفق نبوده است.

کلانتري با بيان اينکه امروز عمليات احياي درياچه به لحاظ مالي متوقف شده است، اظهار داشت: وظيفه ستاد احياي درياچه اروميه نشان دادن مسير احياي درياچه است و بايد دولت اهتمام جدي در اين خصوص داشته باشد چرا که در اين خصوص کمبودها را به اطلاع رئيس جمهور ارائه داده‌ايم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 7

  آخرین اخبار
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
  پربازدیدترین اخبار
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
محدوديت هاي ترافيکي مراسم بدرقه شهدا در کلانشهر تبريز
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.