1395/08/22 - 2 : 55
کد خبر: 14260
رازهاي داشتن پوست جوان و زيبا
پوستي جوان و سرحال، نمايانگر ذهني جوان و شاداب است. خيلي‌ها تلاش مي‌کنند تا با پول خرج کردن و روتين‌هاي مراقبت از زيبايي بيهوده زيبايي بدست بياورند، در حاليکه راز اصلي داشتن پوستي جوان و با طراوت خيلي هم ارزان است!

پوستي جوان و سرحال، نمايانگر ذهني جوان و شاداب است. خيلي‌ها تلاش مي‌کنند تا با پول خرج کردن و روتين‌هاي مراقبت از زيبايي بيهوده زيبايي بدست بياورند، در حاليکه راز اصلي داشتن پوستي جوان و با طراوت خيلي هم ارزان است!

در حاليکه نتايجي که از برنامه‌هاي مراقبت از زيبايي و مواد شيميايي دريافت مي‌کنيد تاثير کوتاه مدتي دارند، زيبايي که بواسطه‌ي رعايت يک سبک زندگي خوب بدست مي‌آوريد، هميشه باقي خواهد ماند. اين نکات را رعايت کنيد تا علائم پيري را از خود دور کرده و براي ظاهرتان معجزه بيافرينيد.

از شستشوي پوست گرفته تا غذا خوردنتان، کوچک‌ترين چيزها مي‌توانند تغييرات بزرگي ايجاد کنند. پس بخوانيد و ياد بگيريد. با اين رازهاي ساده به تازه کردن پوستتان سلام کنيد، پوستتان را مرطوب نگاه داريد و از آسيب‌هاي پوستي خلاص شويد.

1. مراقب آفتاب سوزان باشيد

آسيبي که آفتاب مي‌تواند بر پوست شما وارد کند، در طول زمان اتفاق خواهد افتاد، اما پابرجا خواهد ماند. جداي از لک‌هاي قهوه‌اي، قرمزي، دمل، خشکي، لک و پيس، و سوختگي، آفتاب باعث خواهد شد تا پوستتان چروکيده و سالخورده شود.

هنگامي که چين و چروک‌ها پديدار شوند، ديگر خلاص شدن از دست آنها ساده نيست. ازينرو پيشگيري بهتر از درمان است. تا آنجا که ممکن است در وسط ظهر از خورشيد دوري کنيد، يعني دقيقا زماني که در گرم‌ترين زمان روز قرار داريم.

اگر ناچار به ترک منزل يا محل کارتان هستيد، يک روسري يا چتر همراه خود داشته باشيد تا صورتتان را پوشش دهيد. همچنين مطمئن شويد که هر باري از خانه بيرون مي‌رويد، به مقدار مناسب کرم ضد آفتاب استفاده کرده ايد، صرفنظر از اينکه هوا آفتابي باشد يا نباشد.

همچنين بخوانيد: توصيه‌هايي ساده براي محافظت در برابر نور آفتاب

2. براي روتين‌هاي مراقبت از پوست شبانه سرمايه گذاري کنيد

معمولا به اين محصولات، کرم شب مي‌گويند. متخصصان پوست مي‌گويند زماني که در خواب هستيد، بهترين زمان براي استفاده از کرم هاست، چرا که وقفه‌اي در عملکردشان ايجاد نمي‌شود و بهترين بازخورد را دارند.

با يک متخصص پوست خوب صحبت کنيد و براي پوستتان يک کرم شب خوب پيدا کنيد تا هنگامي که خوابيد پوستتان را مرطوب و صاف کند. بدين ترتيب خيالتان راحت خواهد بود که رطوبت در پوستتان حفظ شده و از سالخوردگي جلوگيري خواهد شد.

همچنين بخوانيد: 5 ترفند ساده شبانه براي بيدار شدن با پوستي درخشان

3. سلول‌هاي خشک پوستتان را رويه سايي کنيد

کارها و بکش و مکش‌هاي روزانه‌ي ما، معمولا باعث خشکي، پوسته پوسته شدن و سالخوردگي پوستتان مي‌شود. يک اسکراب خوب، راه حلي عالي براي اين مشکل است. پس حداقل سه بار در هفته از يک اسکراب خوب استفاده کنيد تا تمام سلول‌هاي مرده‌ي پوستتان را کنار بزنيد.

از آنجايي که سلول‌هاي کهنه و مرده‌ي پوستتان کنار زده مي‌شوند، براي سلول‌هاي تر و تازه و جديد جا باز مي‌شود، بنابراين پوستتان زيبا و درخشان جلوه خواهد کرد.

4. قبل از مصرف شيريني جات سه باره فکر کنيد

هرچند که يک دسر خوشمزه پس از ناهار يا شام، واقعا لذت بخش است، اما اگر برايتان تبديل به عادت شود، در طولاني مدت براي پوستتان مضر و دردآور خواهد بود. هنگامي که شکر در بدن شما تجزيه و به جريان خون وارد مي‌شود، با مولکول‌هاي پروتئيني ترکيب شده و کيفيت کلاژن و الاستين را در بدن شما مي‌کاهد.

اين اتفاق باعث خواهد شد تا پوستتان حالت افتاده به خود بگيرد و به مرور چروک شود و شما را به سمت مسيري هولناک سوق دهد. بنابراين خيلي خوب است که هيچگاه در خوردن شيريني افراط نکنيد، و از طرفي هم تلاش کنيد تا در مصرف غذاهاي شيرين تا آنجا که مي توانيد محدوديت ايجاد کنيد.

5. در حد افراط آب بنوشيد

هيچوقت خودتان را از نوشيدني‌هاي سالم محروم نکنيد. کاملا واضح است که آب براي بدنتان ضروري است، آب ساده‌ترين راه براي بدست آوردن پوستي زيبا است. حدود 70درصد بدن شما را آب تشکيل داده، از اينرو اگر به اندازه‌ي کافي آب مصرف نکنيد، يک خطر بزرگ براي پوستتان بوجود خواهد آمد.

هميشه يک بطري آب با خودتان به همراه داشته باشيد. همانطور که مي‌دانيد هشت تا ده ليوان آب در روز، حداقل نياز شما به آب است. در عوض نوشيدني‌هاي گازدار يا نوشابه، به سراغ انواع آبميوه يا آب نارگيل برويد.

همچنين تا آنجا که مي‌توانيد بايد از نوشيدني‌هاي الکلي هم دوري کنيد. نوشيدني‌هاي گازدار شيميايي و آنهايي که الکلي هستند، در پوستتان ايجاد سمومي کرده که باعث سريع سالخورده شدن پوست مي‌شوند. همچنين سيگار کشيدن هم باعث خواهد شد تا در طول زمان پوستتان چروک برداشته و بافت طبيعي‌اش را از دست بدهد.

6. هنگام پرواز، شاخک هايتان بوق مي‌زند؟

هنگام پرواز نسبت به زماني که روي زمين قرار داريد، به خورشيد نزديک تريد. بعنوان مثال آنطور که مشاهده شده تعداد زيادي از خلبانان و مهمانداران هواپيماها بيشتر مستعد سرطان پوست هستند، تنها بخاطر اينکه در اغلب اوقات بيشتر از ديگران نزديک به خورشيد هستند.

ازينرو به آن دسته از افرادي که به طور منظم پرواز مي‌کنند، توصيه مي‌کنيم که کنار پنجره ننشينند تا پوستشان در معرض نور خورشيد نباشد. اما اگر در کنار پنجره نشستيد، پرده‌ي آنرا پايين بکشيد. همچنين بدون اينکه ضد آفتاب ماليده باشيد سوار هواپيما نشويد.

?7 شاد باشيد، زيبايي پشت بندش خواهد آمد

اصلا مهم نيست که چقدر به خودتان برسيد و چقدر محصولات زيبايي استفاده کنيد، اگر از درون شاد و سرحال نباشيد قطعا در چهره‌تان منعکس خواهد شد. يک فرد شادتر معمولا بيشتر عمر مي‌کند. اصلا به همين دليل مشاورين و کلوب‌هاي کمدي و خنده پر طرفدارند.

اين موضوع از نظر علمي هم به اثبات رسيده است که استرس يا اضطراب طولاني مدت، باعث ايجاد جوش يا حتي چين و چروک خواهند شد. چنين روحياتي بصورت خودکار باعث خواهند شد تا پيرتر از آنچه هستيد بنظر برسيد.

همچنين استرس داشتن، با بي خوابي هم همراه خواهد بود، در نتيجه ي بي‌خوابي هم پوستتان خسته و بي رنگ رو خواهد شد و زير چشمانتان گود خواهد افتاد. بنابراين خودتان را از مشکل دور نگاه داريد، شاد باشيد، زيبا باشيد، و براي هميشه جوان بمانيد!

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 7

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.