1395/08/18 - 3 : 44
کد خبر: 14211
پليس فتا استان آذربايجان‌شرقي اعلام کرد
شناسايي و تشکيل پرونده منتشرکنندگان فيلم‌هاي غيراخلاقي
رئيس پليس فتا آذربايجان‌شرقي از شناسايي و تشکيل پرونده منتشرکنندگان فيلم‌هاي غيراخلاقي در فضاي مجازي در استان خبر داد و گفت: در هفت ماهه ابتداي امسال با افزايش 64 درصدي وقوع جرايم سايبري و 92.5 درصدي کشفيات روبه‌رو هستيم.

محسن محمودي ظهر امروز در نشست خبري با خبرنگاران با بيان اينکه پليس و تمام سازمان ها و نهاد هاي ذيربط مخالف فناوري و استفاده از فناوري در عصر ارتباطات نيستند، اظهار داشت: پليس فتا درصدد ايجاد محدوديت در فضاي مجازي نيست بلکه هدف پليس فتا مصونيت و استفاده صحيح از آن است.

وي گفت: اصحاب رسانه بازوي توانمند پليس فتا هستند و ما با کمک و ياري رسانه‌ها در راستاي اقدامات اجتماعي و ماموريت‌هاي محوله قدم بر مي‌داريم.

محمودي ماموريت‌هاي ناجا را ايجاد کننده و مولد امنيت در فضاي مجازي دانست و گفت: با توجه به رشد روز افزون جرايم سايبري و لزوم اطلاع مردم از فضاي سايبري، پليس نيز در صدد فني شدن و بروز شدن بوده تا در مقابل هجمه‌هاي فرهنگي و جرايم سايبري دوشادوش مردم مقاومت کند.

محمودي تصريح کرد: اغلب جرايمي که در فضاي سايبري به وقوع مي‌پيوندد به‌خاطر عدم آشنايي به اين فضا و کمبود سواد رسانه‌اي است و جرائم رسانه‌اي بايد از طريق رسانه‌ها و مطبوعات به مردم اطلاع رساني شود.

وي افزود: استان آذربايجان شرقي جزو پنج استان پر وقوع جرم در فضاي سايبري در کشور بوده و از حيث کشفيات نيز در رتبه اول کشور قرار دارد.

رئيس پليس فتاي استان در ادامه گفت:در هفت ماهه ابتداي امسال با افزايش 64 درصدي وقوع جرايم سايبري و 92.5 درصدي کشفيات روبه‌رو هستيم.

پديده تکدي‌گري در فضاي مجازي

محمودي پنج جرم اول استان در فضاي سايبري را نشر اکاذيب، برداشت‌هاي غير مجاز اينترني، مزاحمت‌هاي اينترنتي، کلاهبرداري رايانه‌اي و تهديد و اخاذي برشمرد و گفت: اخيرا نيز پديده تکدي‌گري در فضاي مجازي در حال رواج است.

وي تاکيد کرد: هيچ سازمان و نهادي براي اعطاي جايزه مردم را پاي دستگاه خودپرداز نمي‌کشد! مردم هوشيار باشند و فريب کلاهبردان اينترنتي را نخورند.

 رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: شهروندان عزيز و کاربران فضاي مجازي قبل از انتشار و اشاعه هر مطلبي در اين فضا ابتدا تامل کرده و با در نظر گرفتن عواقب انتشار يک مطلب نسبت به پايگاه اجتماعي و آبروي افراد بي تفاوت نباشند.

محمودي با اشاره به سخن امام خميني(ره) گفت: فضاي مجازي هم محضر خداست، در فضاي مجازي هم مردم آبرو دارند در اين فضا نيز گناه نکنيم.

رئيس پليس فتاي استان با هشدار به افرادي که فضاي مجازي را با نشر فيلم‌ها و اکاذيب مسموم کرده‌اند، گفت: طبق ماده يک قانون جرايم رايانه اي، هر کسي که اقدام به توليد، ارسال، توزيع و يا معامله به قصد تجارت و نگهداري محتويات مبتذل و مستهجن کند از 91ماه تا 2 سال حبس و به جريمه 500هزار تا 40 ميليون ريال محکوم مي شود.

محمودي تصريح کرد: تمام شهروندان بايد در اين خصوص اطلاع داشته باشند گرچه، اطمينان داريم اکثر کاربران فضاي مجازي در کشور ما افراد مومن و متعهدي هستند ولي برخي افراد ناباب و غير متعهد اقدام به چنين اعمال زشت و قبيح مي نمايند که با اين عمل هم فضاي سايبر را آلوده مي‌کنند و هم موجبات بي‌آبرويي خود را فراهم مي‌کنند.

محمودي بيان داشت: از تمام شهروندان تقاضا داريم تصاوير، فيلم و متن‌ها را در فضاي مجازي بارگذاري و در معرض ديد همگان قرار ندهند و هرگز به افرادي که ناشناس هستند يا اطمينان ندارند هيچگونه اطلاعات خصوصي خود را نفرستند.

وي همچنين از شهروندان درخواست کرد اپليکيشن و نرم افزارهاي رايگاني از قيبل هک تلگرام و... را دانلود نکنند چرا که دانلود اين گونه بدافزارها عامل نفوذ و هک مي باشند و خود فرد با دانلود آنها عامل نفوذ براي سودجويان مي‌شود.

محمودي از کاربران فضاي مجازي خواست از يک گوشي مجزا که هيچ گونه فايل شخصي و خانوادگي در حافظه گوشي ندارد در تلگرام يا فضاي مجازي استفاده کنند و نسبت به درخواست هاي مجوز دسترسي به گوشي مخاطب توسط ارايه دهنده هاي اپليکيش هاي نسل جديد هوشيار باشند چرا که در هنگام نصب اين نرم افزار ها بر روي گوشي، خود مخاطب اجازه دسترسي به اينترنت و حافظه گوشي را صادر مي‌کند.

آموزش روش هاي هک در فضاي سايبري جرم است

رئيس پليس فتا استان آذربايجان شرقي به شهروندان توصيه کرد به هيچ وجه از روي سرگرمي و کنجکاوي و اثبات توانايي هاي خود اقدام به انتشار مطالب در صفحات مجازي نکنند و قبل از تصميم به هرنوع فعاليت در فضاي مجازي از قانوني بودن آن اطمينان حاصل کنند.

وي از شهروندان درخواست کرد اطلاعات شخصي و عکس هاي خانوادگي خود را در گوشي‌هاي تلفن همراه و يا سيستم‌هاي کامپيوتري نگهداري نکنند.

رئيس پليس فتا آذربايجان‌شرقي از شناسايي و تشکيل پرونده منتشرکنندگان فيلم‌هاي غيراخلاقي در فضاي مجازي در استان خبر داد و گفت: برخي از اين پرونده‌ها در دادگستري استان رسيدگي و يا در حال رسيدگي است.

اين مقام انتظامي در ادامه با تأکيد بر نظارت بيش از پيش والدين بر عملکرد و رفتارهاي فرزندان خود، افزود: اگر والدين در اين زمينه دقت لازم را نداشته باشند باعث ايجاد اختلالاتي شده که وسايل ارتباط جمعي به سرعت آن را پر مي‌کنند.

محمودي با بيان اينکه هدف بازي‌هاي رايانه‌اي غرب ترويج خشونت و درگيري در کودکان و نوجونان است، تصريح کرد: والدين بايد ضمن آگاهي لازم، نظارت بيشتري بر استفاده فرزندان از شبکه‌هاي اجتماعي اعمال کنند.

وي از افزايش آمار استفاده مردم از اينترنت از 4 تا 8 ساعت در روز خبر داد و گفت: استفاده از راياينه و تبلت به سن هشت سال رسيده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 9

  آخرین اخبار
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بارندگي و مه تا فرداشب درمنطقه حادثه بالگرد رييس جمهور ادامه دارد
ادامه جستجو توسط بسيجيان براي يافتن بالگرد حامل رييس جمهور
  پربازدیدترین اخبار
اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهداي تبريز است
بيانيه سپاه عاشورا بمناسبت شهادت خادمان ملت
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
مراحل پاياني امدادرساني به حادثه سقوط بالگرد رئيس جمهوري و انتقال پيکر شهدا
پيام تسليت اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز در پي شهادت رئيس‌جمهور و هيئت همراه رئيس جمهور
«تراب محمدي» سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
روز چهارشنبه سراسر کشور تعطيل شد
کليه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان تبريز فردا تعطيل است
تراب محمدي سرپرست استانداري آذربايجان شرقي شد
فردا صبح پيکر شهدا در تبريز بدرقه مي شود/ اقامه نماز توسط رهبري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.