1395/07/23 - 4 : 47
کد خبر: 14037
امام جمعه تبريز خواستار شد
انتقاد از بي‌توجهي مسئولان به مسائل فرهنگي در کشور
امام جمعه تبريز مشکلات کنوني جامعه را وجود دو تابعيتي‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعيتي از مسائل روز بوده و افرادي که بيشتر عمر خود را در غرب سپري کرده و يا تفکر غربي دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است بايد تعيين و تکليف شوند.

يت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه هاي نماز جمعه امروز با يادآوري رسالت اصلي امام حسين به عنوان شهيد راه امر به معروف و نهي از منکر اظهار داشت: دايره امر به معروف و نهي از منکر بسيار وسيع بوده که معروف و منکر خانوادگي و اقتصادي مهم‌ترين اين فريضه است که جامعه ما نيز به آن نياز دارد.

وي ادامه داد: احسان به پدر و مادر و صله ارحام از جمله معروفات است که خداوند در آيات مختلف بر آن تاکيد داشته است.

امام جمعه تبريز همچنين افزود: ترک نيکي به پدر و مادر و بد رفتاري با آنها و همچنين ترک صله ارحام انسان را جز مفسدين قرار مي‌دهد.

وي با بيان اينکه مصداق روشن معروف اقتصادي منويات مقام معظم رهبري در زمينه اقتصاد مقاومتي است، تصريح کرد: اگر به فرمايشات ايشان جامه عمل بپوشانيم هيچ کدام از تحريمات اثري بر کشور نخواهد داشت.

نماينده ولي فقيه در استان در همين راستا ادامه داد: بايد مسئولان و توليدکنندگان به رونق توليدي که با چرخه اقتصادي عملي مي‌شود توجه کنند و بيشتر تمرکز خود را بر توليد با کيفيت داشته باشند نه اينکه تعداد توليد را زياد کنند.

وي به 22 مهر، سالروز استاندارد اشاره کرد و گفت: رعايت استاندارد بين‌المللي جز وظايف اصلي توليد کنندگان بوده و با مديريت کيفيت از ابتدا تا انتهاي توليد يک کالا کالايي با اصول فني و مرغوبيت کامل به بازار عرضه کنند.

وي با استناد به حديثي از پيامبر اکرم تاکيد کرد: اشتغال يکي از معروفات بارز و شايسته در اسلام است که پيامبر نيز به جوانان توصيه کرده است در صورت وجود سلامتي با بازوي خود روزي حلال کسب کنيد.

وي با اشاره به آمار به دست آمده از مرکز آمار کشور و همچنين آمار بين المللي اظهار کرد: طبق پيش،بيني‌هاي صورت گرفته نرخ بيماري در ايران به 11/3خواهد رسيد که اين آمار در سال گذشته 10/7بود.

خطيب جمعه تبريز افزود: مرکز آمار ايران نيز بهار 95 را بحراني‌ترين وضعيت بيکاري کشور اعلام کرده و رشد 1/4 را بيان کرد.

وي برگزاري با شکوه مراسم عزاداري دهه اول محرم را يادآور شد و افزود: امسال در کنار شکوه برگزاري شعار هيهات من الذله و لبيک يا حسين بيشتر ديده ميشد که نشان از رسيدن مردم و مسلمانان به بلوغ فکري و سياسي است.

عضو مجلس خبرگان رهبري به دو تفکر اردوگاه يزيدي و اردوگاه حسيني در واقعه کربلا اشاره کرد و ادامه داد: مسلمانان بايد از خواب غفلت برخيزند و اجازه از بين بردن روحيه عاشورايي و آرمان هاي والاي امام حسين را توسط يزيديان روز بدهند.

وي خاطرنشان کرد: امروزه کشور با بحران فرهنگي روبه‌رو است و دشمنان و يزيديان زمان از اين مساله استفاده مي‌کنند و وقتي تدوين برنامه ششم توسعه به مجلس رفت با عدم بودجه فرهنگي مواجه شد که مقام معظم رهبري خود پيگير اين مساله شدند.

آيت الله مجتهدشبستري به توهين وزير امور خارجه آلمان به ايرانيان اشاره کرد و گفت: اجازه ورود چنين آدم‌هايي را به کشور نمي‌دهيم نه اينکه فقط لغو جلسه کنيم.

وي گفت: بايد در مسائل فرهنگي توجه و اهتمام بيشتري داشته باشيم غيرت و ولنگاري از جامعه رخت بسته و کشور به سمت ابتذال و بيس اعتقادي برود بار ديگر سلطه مجدد استعمارگران انجام مي‌شود.

عضو خبرگان رهبري از بي‌توجهي به مسائل و بودجه فرهنگي توسط مسئولان در کشور انتقاد کرد و از دولت خواست توجه ويژه‌اي به مسايل فرهنگي در برنامه توسعه ششم داشته باشد.

وي يکي ديگر از مشکلات جامعه امروز را وجود دو تابعيتي‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعيتي از مسائل روز بوده و افرادي که بيشتر عمر خود را در غرب سپري کرده و يا تفکر غربي دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است و درصد توطئه در کشور دارند را جمع کنند و اجازه ندهند بيگانه خط و مشي مشخص براي کشور نشان دهند.

وي با بيان اينکه عزاداري امام حسين مقدمه‌اي براي شناخت مرام حسيني و اهداف ايشان بود، افزود: اگر قيام عاشورا نبود الان نامي از اسلام و اثري از آن نبود و وظيفه پيروان امام حسين(ع) در اين دوران اين است که گول تفکر غرب و آمريکايي را نخورده و اين عزت و استقلالي که محبان امام حسين و پيروانش به دست آورده‌‌اند را با تفکرات واهي از دست ندهيم.

نماينده ولي فقيه در استان تاکيد کرد: حسين امروز مقام عظمي ولايت است و وقتي به امام حسين لبيک مي‌گويم بايد در ياد داشته باشيم که لبيک يا خامنه‌اي نيز بگوئيم و هشدارهاي ايشان به مسلمانان در مقابل توطئه هاي آمريکا و رژيم منحوس آل سعود را جدي بگيريم.

وي کشتار خونين مردم مظلوم يمن توسط رژيم آل سعود را يادآور شد و افزود: کشتار مردمي که در يک.مجلس ترحيم جمع شده بودند و به خاک خو خون کشيدن آنها تعبير سيد حسن نصرالله را بيان ميکند که يمن امسال کربلاي ديگر شد.

وي ادامه داد: 99 سازمان حقوقي و حقوق بشر اين کشتار را محکوم کرده اند و حتي کشور فرانسه که خود سلاح به عربستان فروخته نيز جز اين محکوم کنندگان است ولي اين محکوميت هاي آنها سياست يم بام و دو هوا است و اثري ندارد.

آيت‌الله مجتهدشبستري تاکيد کرد: عربستان با نمايش نظامي خود در يمن و همچنين مزدورانش داعش در سوريه و عراق فقط ميخواهند اظهار وجود کنند که با همت و دلاوري مردم سوريه و عراق و يمن که شکست هاي قابل جبراني نيز بر دشمنان گارد مرده اند ستاره عربستان را به افول مي‌کشانند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 6

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.