1392/10/10 - 12 : 11
کد خبر: 1394
قلب همه آذربايجاني ها به عشق انقلاب مي تپد
عشق و علاقه آذري هاي جهان به ميهن مادري شان ايران، چيزي نيست که با برگزاري کنفرانس هاي تفرقه افکنانه، جعل نقشه هاي تاريخي کاسته شود.

احرار نيوز: گويا طي دو سه روز گذشته نشستي در باکو برگزار گرديده و عده اي عناصر خودفروخته وابسته به عمال صهيونيستي با دنباله روي از سياست هاي تجزيه طلبانه دول استکباري و استعماري به طرح مسائل قوم گرايانه، اسلام ستيزانه و ايران هراسي پرداخته اند.

سياست هاي تجزيه طلبانه و اسلام ستيزان اين گروه اندک در حالي با حمايت مقامات دست نشانده صهيونيستي دنبال مي شود که قلب تمامي آذري هاي جهان به عشق ايران مي تپد.

 عشق و علاقه آذري هاي جهان به ميهن مادري شان ايران، چيزي نيست که با تحريف تاريخ، برگزاري کنفرانس هاي تفرقه افکنانه، جعل نقشه هاي تاريخي و سرقت فرهنگ و تاريخ ايراني، از واژه آذربايجان گرفته تا شاعر بلند آوازه ايراني(نظامي) و ورزش سنتي ايران (چوگان) و ساز و... کاسته شود.

توطئه دول استعماري براي ايجاد تفرقه در بين ملت ايران و تجزيه بخش هاي مختلف آن سابقه ديرينه دارد.

وقتي تاريخ صدساله اخير را مطالعه مي کنيم مي بينيم اولين بار واژه آذربايجان توسط محمدامين رسول زاده و اطرافيانش در سال 1918 به سرقت رفته است. پيش از آن در طول تاريخ به مناطق شمال ارس آران مي گفتند و آذربايجان به مناطق جنوبي ارس اطلاق مي شد. اما محمدامين رسول زاده در باکو براي نخستين بار حرف از جمهوري دموکراتيک آذربايجان به ميان آورد. موضوعي که مورد استقبال روس ها و ساير دول استعماري قرار گرفت.

روسيه که طي معاهدات ننگين گلستان و ترکمنچاي اين اراضي را از ايران جدا کرده بود، از عشق و علاقه مردم اين سرزمين به ميهن مادري شان-

ايران- واهمه داشت، روس ها به درستي مي دانستند که مردم مناطق اشغالي شمال ارس، اگر مجالي به دست آورند بر حکام دست نشانده روس شوريده و به آغوش ايران بازخواهند گشت. براي همين بود که از همان روزهاي نخست اشغال اين مناطق، سياست اسلام ستيزي و ايران ستيزي را در دستور کار خود قرار دادند و در اين راستا از طرح ها و افرادي که به نحوي ايشان را براي رسيدن به هدف خود ياري مي نمودند، حمايت کردند.

آري، پيش بيني حکام شوروي درست بود، با وجود اعمال سياست هاي ضد اسلامي و ضد ايراني توسط حکام روس در اين مناطق، در اواخر عمر نظام کمونيستي شوروي، در دهم دي ماه سال 1368 مصادف با 31 دسامبر سال 1989 مردم شمال ارس (که طي معاهدات ننگين گلستان و ترکمنچاي از ميهن مادريشان-ايران، جدا شده بودند) به طور گروهي براي ابراز علاقه و عشق به سرزمين ايران، پس از نزديک به دو قرن جدايي، از موانع مرزي ايجاد شده توسط شوروي عبور کرده و در هواي سرد زمستان خود را به رود ارس زده، به خاک ايران قدم گذاشتند. مردم ايران هم که همواره شمال ارس را جزوي از سرزمين خود مي دانستند، ايشان را در آغوش گرفته، به ميمنت آزادي هموطنان خود به جشن و سرور پرداختند. خبر اين اتفاق بزرگ، در همان روزها در روزنامه ها و خبرگزاري ها انعکاس يافت.

اقدام بزرگ مردم نخجوان در 10 دي ماه 1368 براي هميشه در تاريخ ثبت شد. البته اين نخستين اقدام مردم نخجوان براي پيوستن به ميهن مادري خودشان نبود. در زمان جنگ جهاني اول نيز مقامات و چهره هاي شاخص و معتمدين نخجوان با امضاي رسمي طومار و ارسال آن به دولت ايران، خواستار پيوستن دوباره به خاک وطن شده بودند

پس از فروپاشي شوروي، و اعلام استقلال جمهوري هاي نوپيدا همچون جمهوري آذربايجان، ترکمنستان و... دومين سرقت بزرگ از فرهنگ و تاريخ ايران اسلامي صورت گرفت. اين بار عنوان آذربايجان را که در طول تاريخ به مناطق جنوبي ارس ( تبريز، اردبيل، خوي، مرند، اروميه و...) اطلاق مي شد، دزديدند و نام جمهوري نوپيداي خود را جمهوري آذربايجان گذاشتند.

در اوايل استقلال جمهوري آذربايجان(آران)، حکام اين کشور، همواره به حق جمهوري اسلامي ايران در مالکيت بر 17 شهر قفقاز که طي معاهدات ننگين گلستان و ترکمنچاي از ايران جدا شده بودند اذعان داشتند اما چند سالي طول نکشيد که حکام اين جمهوري، حرف هاي خود را پس گرفته شروع به توطئه چيني کردند.

حيدر علي اف که بارها و بارها در ديدار با مسئولين جمهوري اسلامي ايران، خواستار الحاق مناطق قفقازي به ايران بود و به حقايق تاريخي مانند تعلق هفده شهر قفقاز به ايران، آشکارا و در حضور خبرنگاران اعتراف مي کرد، بعد از پيوند با امريکا و صهيونيسم و در اختيار قرار دادن منابع انرژي کشور در اختيار شرکتهاي غربي تحت عنوان « قرارداد قرن »، تمامي حقايق را منکر شد.

از آن پس، حاکميت باکو با گسترش روابط خود با دول استعماري و بويژه رژيم منحوس صهيونيستي، روز به روز بر دشمني خود با اسلام و ايران افزود و دقيقا سياست هايي را در پيش گرفت که جزو برنامه هاي نظام کمونيستي شوروي براي اسلام ستيزي و ايران هراسي در اين منطقه بود.

دولت باکو براي تحريف قيام ده دي 1368 ، اعلام کرد که مردم نخجوان خواستار اتحاد با آذربايجان ايران بودند! بعد از گذشت مدتي دولت نوپيداي باکو با استفاده از سکوت مقامات دولت وقت ايران، روز 10 دي ماه را به عنوان « روز آذري هاي جهان » اعلام کرد! تا به طور کلي ماهيت قيام مردم مسلمان نخجوان را از اساس تحريف کنند...

رژيم باکو، با خط گيري از رژيم اشغالگر قدس طرح هاي مختلفي را براي پيشبرد اهداف اسلام ستيزانه و ايران ستيزانه خود در دستور کار، قرار داد. تحريف تاريخ، چاپ نقشه هاي جعلي، تخريب مساجد، گسترش فحشا، دستگيري رهبران اسلامي، تصويب قوانيني همچون قانون منع حجاب و... همه و همه با منظور از بين بردن ريشه هاي اسلامي و ايراني در اين منطقه صورت پذيرفت.

الهام علي اف نيز پا فراتر گذاشته در اظهاراتي طنز گونه، خود را رهبر آذري هاي جهان اعلام کرده است که براي گردهم آوردن تمام آذري هاي جهان (بويژه 30 ميليون آذري جدامانده از کشور بزرگ؟؟ آذربايجان در ايران) تلاش خواهد کرد. اظهاراتي که خنده همگان را برانگيخت چرا که الهام علي اف بهتر از هر کسي مي داند مردم جمهوري آذربايجان، علي رغم تبليغات گسترده عمال صهيونيستي هنوز هم که هنوز است قلبشان براي ايران مي تپد. و اگر پاي الحاق در ميان باشد اين جمعيت 9 ميليوني آران است که بايد به آغوش ايران اسلامي بازگردند.

چيزي که مبرهن است تلاش دول استعماري، رژيم صهيونيستي و عمال اين رژيم در جمهوري آذربايجان براي انحراف افکار عمومي، جعل تاريخ و القاي هويتي جديد براي شهروندان جمهوري آذربايجان است که در آن هيچ نشاني از دين و ايمان، مذهب تشيع، و عشق و علاقه به ايران راه ندارد. اما به حول و قوه الهي علي رغم آن همه دسيسه چيني و تبليغات رسانه اي تاکنون موفق به اين کار نشده اند.

حاکميت آذربايجان براي پيشبرد اهداف خود سعي دارد رابطه مردم شمال ارس را با ايران و بويژه مناطق آذري نشين جمهوري اسلامي به حداقل برساند که مبادا با مسافرت اتباع آذري به ايران (يا برعکس) و اطلاع از تاريخ و هويت اصلي خويش، توطئه هاي ايشان نقش بر آب شود. براي همين است که بصورت يکطرفه قانون منع اخذ رواديد براي مرزنشينان را لغو کرد تا اتباع ايراني براي مسافرت به جمهوري آذربايجان مجبور به دريافت رواديد و ويزا از کنسولگري و سفارت اين کشور باشند.

مقامات اين کشور که از روشن شدن حقايق تاريخي اشغال قره باغ هراسناک بودند با برگزاري همايش بين المللي قره باغ که قرار بود 15 آبان به همت جمعي از دانشگاهيان در تبريز برگزار شود به مخالفت پرداختند.

چند روز پيش هم يکي از نمايندگان پارلمان آذربايجان که از عشق و علاقه جوانان جمهوري آذربايجان به ايران و مقام معظم رهبري به شدت ناراحت بود از مقامات اين کشور خواست جلوي گسترش فرهنگ اسلامي ايراني در اين کشور را بگيرند، اين نماينده وابسته صهيونيستي با انتقاد از پخش کليپ مربوط به همخواني چند جوان آذري در مدح مقام معظم رهبري گفت: چه معنا دارد که جوانان اين کشور عکس رهبر جمهوري اسلامي ايران را در صفحه اول گوشي هاي خود قرار داده در مدح وي شعر و سرود بسرايند؟

اما اينکه چه چيزي مقامات باکو را از روشن شدن تمامي ابعاد تاريخي مناقشه قره باغ و نزديکي مردم جمهوري آذربايجان و عشق و علاقه ايشان به جمهوري اسلامي ايران و گسترش فرهنگ اسلامي در اين کشور هراسان مي کند. جاي سوال است.

منبع: نداي اروميه

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 4

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.