1395/06/02 - 17 : 39
کد خبر: 13775
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو:
بود ونبود شوراي شهر تبريز فرقي ندارد
احرارخبر: نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي گفت: با بررسي عملکرد و مسائل بوجود آمده براي شوراي شهر تبريز، مي توان گفت که بود و نبود آن فرقي ندارد.

احمد عليرضا بيگي ضمن با اشاره به سفر هيئت حقيقت ياب چهار نفره کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي به تبريز اظهار داشت: قوه مقننه در کنار قوه قضائيه شوراي حل اختلاف تشکيل داده و قانونگذار برخي اختيارات و يکسري تنبيه را مانند تعليق، لغو عضويت و برکناري به آن داده است.

وي با بيان اينکه مواردي مثل شوراي شهر تبريز بازتاب اجتماعي زيادي داشته و باعث عدم اعتماد مردم مي شود، افزود: شوراي حل اختلاف بايد در اين مورد وارد مي شد زيرا موارد اين چنيني در شهرهاي ديگري نيز وجود داشته و اين شورا مي تواند در اين خصوص تصميم بگيرد.

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: ترديد و نحوه برخورد مديريت سياسي استان با موضوع و انتخاب جايگزين براي افراد دستگير شده شورا و سپس کنار گذاشتن دوباره اعضاي علي البدل باعث اعتمادسوزي بيشتر شد.

وي ادامه داد: تبريز و آذربايجان مهد تمدن و تاريخ است و رويکردهاي اين چنيني موجب فرصت سوزي رويدادهايي چون تبريز ???? مي شود و بايد گفت که مديريت سياسي منفعل بر استان حاکم است.

بيگي به روند بروز اين شرايط در شوراي شهر اشاره و تصريح کرد: اتفاقات يک شبه به وجود نمي آيند، با شهردار تبريز شش هزار نفر به پيکره شهرداري تزريق شده اند و با اين موضوع نيز موافقت شده که در نتيجه کلانشهري بنام تبريز را اين چنين در آتش بي مسئوليتي مي سوزاند و باعث بي اعتمادي مي شود.

وي در ادامه گفت: سه سال از بروز تخلفات در شورا و شهرداري تبريز مي گذرد و اين زخم بزرگ و عفوني شده و اين در حالي است که بودجه هاي سالانه شهرداري بعد از تصويب به فرمانداري ارجاع داده شده تا آنها را تائيد و تصويب کنند و همين موارد کافي است تا بنده در مورد اظهارات دوستان در اين زمينه قانع نشوم و موضوع را از طريق هيئت حقيقت ياب پيگيري کنم.

اين نماينده مجلس خاطر نشان کرد: وقتي پاسخ اين سئوالات را بررسي مي کنيم که آيا شوراي شهر تبريز کارکردي داشته يا به وظايف اصلي خود عمل مي کند يا آيا وقتي عضوي دستگير شده، پول تخلف را به صندوق دادگستري واريز کرده، در مي يابيم که بود و نبود شوراي شهر تبريز فرقي ندارد.

وي با طرح اين سئوالات که چرا کساني شورايي ضعيف مي خواهند و انگيزه هاي تضعيف شوراي شهر چيست، ادامه داد: مديريت سياسي منفعل در استان حاکم است و هيئت کميسيون شوراها براي بررسي تخلفات به تبريز سفر کرده و به زودي وزير کشور نيز در اين کميسيون حاضر خواهد شد که اميدوارم جوابگوي اقدامات صورت گرفته باشد زيرا فرافکني فايده اي ندارد.

پروژه آزادراه تبريز- بازرگان عملياتي نشده است

بيگي به وضعيت پروژه آزادراه تبريز- بازرگان نيز اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در اين مورد و موارد مشابه شعارهاي پوچ و توخالي داده مي شود که امکان اجرا ندارند و اين در حالي است که انواع و اقسام امتيازات به طرف خارجي داده شده اما اجراي پروژه در پيج و خم بوروکراسي گير کرده است.

وي همچنين خاطر نشان کرد: وضعيت کارخانه ماشين سازي و آزادراه تبريز- بازرگان در وزارت اقتصاد و دارايي معطل مانده که در اين باره با وزير اقتصاد تعامل و پيگيري هايي صورت گرفته زيرا واگذاري و خصوصي سازي ماشين سازي در هاله اي از ابهام مانده و آزادراه تبريز- بازرگان نيز با وجود مصوبه هيئت دولت، کلنگ زني شده اما اجرايي نشده است که بايد پرسيد چرا مجوزهاي لازم داده نمي شود.

پروژه بزرگراه سهند – تبريز نياز به همت بيشتري دارد

پروژه بزرگراه سهند – تبريز نيز يکي ديگر از موضوعات مورد اشاره بيگي بود که در اين خصوص گفت: ?? ماه از سفر رئيس جمهور گذشته و تغيير در پيمانکار اين پروژه نيز يکسال طول کشيده است که در جلسه اخير برنامه ريزي معاون رئيس جمهور را مجاب به اجراي اين طرح کرديم

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي در پايان با اشاره به انتشار برخي آمارها در خصوص نرخ ييکاري آذربايجان شرقي و مقايسه آن با ساير نقاط کشور از سوي نماينده استاني دولت تصريح کرد: متاسفانه بايد گفت که مسئولان استان نرخ بيکاري را اشتباه اطلاع رساني مي کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 9

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.