1395/05/27 - 19 : 25
کد خبر: 13739
اگر برجام نبود در حال جنگ بوديم/ برخي تندروهاي داخلي باعث کند شدن مسير اجرايي شدن برجام شده اند
احرارخبر: معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي گفت: به عقيده بنده، موفقيت هاي حاصل از امضاي سند برجام براي جمهوري اسلامي ايران بسيار بيشتر از ساير موارد است. طبق گفته رييس جمهور فرانسه به دکتر روحاني، اگر جمهوري اسلامي با قدرت هاي جهاني، وارد مذاکره نمي شد و سند برجام، امضا نمي شد، برخي کشورها آماده حمله نظامي به کشور بوده و فقط در مورد روز و ساعت حمله مذاکره مي کردند.

 سعيد شبستري خياباني در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به انتخابات رياست جمهوري سال 92 و راي توده مردم به گفتمان تدبير، درايت و عقلانيت افزود: دولت تدبير و اميد با وجود مشکلات عديده باقي مانده از دولت نهم و دهم در تمامي حوزه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، مسئوليت خود را ادامه داده و تا کنون نيز در اکثر حوزه ها توانسته به موفقيت هاي بسيار ازشمندي دست يابد.

برخي تندروهاي داخلي باعث کند شدن مسير اجرايي شدن برجام شده اند

وي با اشاره به برخي از موفقيت‌هاي دولت تدبير در حوزه ديپلماسي و سياست خارجي ادامه داد: توافق اخير جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي عضو گروه 1+5 ارزشمندترين دستاورد دولت در اين حوزه بود که متاسفانه برخي تندورهاي داخلي و خارجي باعث اجرايي شدن کند سند برجام شده اند.

وي با بيان اينکه برجام، يک بده بستان بين المللي بود عنوان کرد: به عقيده بنده، موفقيت هاي حاصل از امضاي سند برجام براي جمهوري اسلامي ايران بسيار بيشتر از ساير موارد است. طبق گفته رييس جمهور فرانسه به دکتر روحاني، اگر جمهوري اسلامي با قدرت هاي جهاني، وارد مذاکره نمي شد و سند برجام، امضا نمي شد، برخي کشورها آماده حمله نظامي به کشور بوده و فقط در مورد روز و ساعت حمله مذاکره مي کردند.

اگر برجام نبود از پرتگاهي به نام جنگ و خشونت سقوط مي‌کرديم

معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي در همين راستا اضافه کرد: برجام باعث شد که مردم مظلوم ايران اسلامي براي بار ديگر، طعم نفرت انگيز جنگ و خشونت در کشور را تجربه نکنند.

شبستري در پاسخ به منتقدين برجام عنوان کرد: آن هايي که مي گويند اثرات اجرايي شدن برجام، در سر سفره زندگي مردم، ملموس نيست بايد بدانند که حداقل نتيجه برجام اين است که برجام، از سر سفره مردم چيزي را کم نکرده و وضعيت شاخص هاي اقتصادي را علي رغم برخي مشکلات، بهبود بخشيد.

وي تصريح کرد: اگر شخص رهبر معظم انقلاب اسلامي؛ حضرت آيت الله خامنه اي(مدظله) از برجام حمايت نمي‌کردند؛ مخالفين و تندروهاي داخلي اجازه نمي دادند که اين موضوع به سرانجام خيري، منتهي شود.

وي با اشاره به لغو اکثريت تحريم ها و قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه ايران بعد از اجرايي شدن برجام افزود: افزايش توليد و فروش نفت تا سه ميليون بشکه و همچنين امکان باز کردن LC  در بانک هاي کشور از ديگر مزاياي اجرايي شدن برجام است.ولي متاسفانه علاوه بر سنگ اندازي هاي داخلي، عده اي در کشورهاي خارجي نيز تلاش مي کنند که مانع اجرايي شدن تمام و کمال برجام شوند.

کاهش نرخ تورم از 45 درصد به 10 درصد در دولت تدبير و اميد

 به گفته اين مقام مسئول، عده‌اي که نمي‌خواهند محبوبيت دولت، افزايش يابد نهايت تلاش خود را مي کنند که مانع اجرايي شدن برجام شده و در آستانه انتخابات رياست جمهوري مانع موفقيت دولت تدبير و اميد شوند.

شبستري با اشاره به کاهش نرخ تورم از 45 درصد به کمتر از 10 درصد عنوان کرد: کاهش تورم به معناي کاهش قيمت نيست بلکه به معناي ثابت نگه داشتن قيمت هاست.اگر هم افزايش قيمتي در برخي از اقلام و کالاها وجود دارد با شيب بسيار ملايمي انجام شده است.

 معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه خروج از رکود به صورت تدريجي و در طول زمان امکان پذير خواهد بود افزود: اميدواريم با  رفع شدن اين مشکل، چرخ اقتصادي کشور نيز در فضاي پسابرجام به بهترين شکل ممکن خواهد چرخيد.

کاهش ميزان پرداختي هاي مردم در بخش درمان از 65 درصد به 7 درصد

 شبستري همچنين در بخشي از سخنان خود با اشاره به دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در حوزه بهداشت و درمان ادامه داد: در سايه سياست هاي اتخاذي مدبرانه و عاقلانه دولت تدبير و اميد، ميزان پرداختي هاي مردم از 35 تا 65 درصد هزينه هاي درمان به حداکثر هفت درصد کاهش يافته است. بيش از 10 ميليون دفترچه رايگان بيمه در سطح کشور صادر شده که از اين تعداد، 325 هزار عدد، مربوط به استان آذربايجان شرقي است.

وي همچنين از کاهش نسبي معضلات و ناهنجاري هاي اجتماعي در استان و کشور خبر داد وگفت: در همين شهر تبريز، در اثر بي توجهي مسئولان وقت، دختران و زناني براي ماه هاي متوالي در زير پل ها مي خوابيدند و با مشکلات و سختي هاي شديدي همچون مفاسد اخلاقي دست و پنجه نرم مي کردند. ولي امروز توانسته ايم که با تلاش تمامي مديران استاني و تاکيد دکتر جبارزاده، استان آذربايجان شرقي را به استاني عاري از معتاد متجاهر تبديل کرده و با افتخار به مردم اعلام کنيم که هر کسي در اين استان، معتاد متجاهري پيدا کند جايزه مي دهيم.

دستگيري 6000 تبعه خارجي غيرقانوني در آذربايجان شرقي

وي با اشاره به انتخاب آذربايجان شرقي به عنوان استان ممتاز و برتر در حوزه امنيت براي چندين سال پياپي ابراز کرد: فقط در سال 94 در سايه تلاش شبانه روزي تمامي دستگاه هاي نظامي، انتظامي و اداره کل اطلاعات استان، بيش از شش هزار نفر از اتباع کشورهاي ديگر را دستگير کرده ايم.

وي تثبيت وضعيت آبي درياچه اروميه را نيز يکي ديگر از دستاوردهاي مهم دولت تدبير و اميد دانست و اظهار کرد: اميدواريم با توجه به حساسيت دولت تدبير و اميد نسبت به احياي کامل درياچه اروميه در آينده نزديک شاهد احياي کامل آن باشيم.

به گفته شبستري، تاسيس بنياد فرهنگ، هنر و ادب ترکي نيز يکي از وعده هاي دکتر روحاني به مردم آذربايجان و بخصوص چهار استان آذري زبان است که مقدمات لازم براي فعاليت کامل آن انجام شده و در آينده نزديک، آغاز به کار خواهد کرد.

فعاليت آزادانه تمامي تشکل هاي سياسي دانشجويي/هدف دولت، ايجاد فضاي آزاد است

وي با انتقاد از تعطيلي برخي تشکل هاي سياسي دانشجويي در دولت نهم و دهم ابراز کرد: متاسفانه در سال هاي گذشته، برخي تشکل هاي خاص در دانشگاه ها مشغول فعاليت بودند و به ساير تشکل هاي سياسي، اجازه فعاليت نمي دادند ولي پس از روي کارآمدن دولت تدبيير و اميد، تمامي تشکل هاي سياسي دانشجويي مجاز به فعاليت شدند و مسئولان استان و بخصوص دانشگاه ها نيز تلاش لازم براي جلوگيري از ايجاد اختلاف و ايجاد تفرقه در دانشگاه ها را به کار گرفته اند. ما معتقدييم که بايد تمامي تشکل ها و حتي افراد، نظرات خود را به صورت آزادانه و با در نظر داشتن رعايت خطوط قرمز، رعايت کنند.

وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به تصويب پذيرش دانشجو در رشته زبان و ادبيات ترکي آذربايجاني در دانشگاه تبريز افزود: در سالتحصيلي جديد، 40 نفر در دانشگاه تبريز پذيرش مي شوند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي در بخشي از سخنان خود با انتقاد شديد از سوءاستفاده برخي طرفداران جناح هاي خاص سياسي از موضوع فيش هاي حقوقي گفت: منتقدين بايد به اين سوال پاسخ دهند که وقتي که اختلاس هاي هزاران ميلياردي در اين کشور اتفاق مي افتاد کجا بودند؟ چرا ساکت بودند؟ چرا اعتراضي نکردند؟ بايد پاسخگو باشند که درآمدهاي نجومي دولت نهم و دهم صرف چه کاري شده است؟.

شبستري ادامه داد: درآمد دولت گذشته از فروش نفت و محل ساير منابع، بيش از هشت ميليارد دلار بوده است. با اين منابع ، امکان رفع مشکلات مربوط به کاهش مشکلات اقتصادي، توسعه ميادين گازي و نفتي، مشکلات بهداشتي و درماني، بيکاري، بهره برداري از تمامي راه ها و آزادراه ها همچون تبريز- اهر، تبريز- جلفا، خط آهن ميانه – تبريز و ... فراهم بود ولي مسئولان وقت چه اقدامي کرده اند؟.

به گفته شبستري، نرخ بيکاري در سال92 در آذربايجان شرقي ، 12.5 درصد بود که اين نرخ در سطح کشوري به کمتر از 10 و در سطح استاني به 7.5 درصد رسيده است.

صدها هزار واحد صنعتي و توليدي در دولت گذشته، تعطيل شدند ولي چرا صدايي از کسي درنيامد

وي تصريح کرد: صدها هزار واحد صنعتي و توليدي در دولت گذشته، تعطيل شدند ولي چرا صدايي از کسي درنيامد؟ چرا منتقدي وجود نداشت؟

اين مقام مسئول از اصحاب رسانه خواست که نهايت تلاش خود را با هدف خدمت به مردم و به دور از نگرش هاي سياسي در راستاي انتشار و انعکاس اخبار و تحليل هاي مربوط عملکرد دولت به کار گيرند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 4

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.