1395/04/22 - 15 : 23
کد خبر: 13477
مدير منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي:
دانشگاه‌ها جزيره‌اي عمل مي‌کنند
احرارخبر: مدير منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي گفت: متأسفانه دانشگاه‌ها در حال حاضر جزيره‌اي عمل مي‌کنند و اگر تصور مي‌کنيم که اگر امروز تحقيقات يک دانشگاه متوقف شود تغييري در حال صنعت به وجود خواهد آمد بدون شک جواب منفي است.

علي جهانگيري در ديدار با نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تاريخچه فعاليت مناطق ويژه علم و فناوري، اظهار داشت: اين مناطق در اواخر دولت اصلاحات تحت عنوان کريدورهاي فناوري تصويب شد و در دولت بعدي آيين‌نامه‌ها تغيير يافت و نام کريدور را به مناطق ويژه علم و فناوري تغيير دادند.

وي ادامه داد: طي سفر دولت گذشته منطقه ويژه علم و فناوري در تبريز نيز مصوب شد اما عملاً کاري انجام نشد و درنتيجه باروي کار آمدن دولت تدبير و اميد، پيگير موضوع شديم و درنهايت توانستيم در اواخر سال 93 در شوراي عطف ايجاد منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي را به تصويب برسانيم.

جهانگيري، با اشاره به اينکه توسعه فناوري در اين مجموعه به قدرت ادامه دارد گفت: ازجمله اقدامات برجسته اين منطقه برگزاري نمايشگاه و جشنواره فناوري ربع رشيدي است به‌طوري‌که طي سال گذشته اين نمايشگاه با حضور بيش از 900 طرح برگزار شد و امسال نيز درصدد هستيم اين نمايشگاه را با تأکيد بر کيفي گرايي برگزار کنيم.

نماينده تام الاختياراستاندار در حوزه فناوري با اشاره به فعاليت بيش از 10 ستاد فناوري در استان اظهار کرد: يکي از مهم‌ترين اقدامات منطقه ويژه علم و فناوري ربع‌رشيدي ايجاد ستادهاي فناوري است که به‌صورت تخصصي فعاليت مي‌کنند و ما درصدد ايجاد هم‌افزايي در اين ستادها هستيم، ستادهاي فناوري به‌صورت عرض ماتريس يک سازماني تشکيل‌شده‌اند و فعاليت منسجم و منظمي را دنبال مي‌کنند.

وي ادامه داد: برگزاري همايش‌هاي توسعه و تجاري‌سازي فناوري نيز از ديگر اقدامات اين منطقه بود که با استقبال ويژه فناوران روبرو شد.

مدير منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي گفت: اين منطقه درصدد است عناصري مثل دانشگاه‌ها، مراکز تحقيقاتي، مراکز صنعتي و نهادهاي پشتيبان را به‌صورت نظام‌اند به کار بگيرد و درصدد هستيم خروجي اين اقدامات اقتصاد دانايي محور باشد.

وي خاطرنشان کرد: متأسفانه دانشگاه‌ها در حال حاضر جزيره‌اي عمل مي‌کنند و اگر تصور مي‌کنيم که اگر امروز تحقيقات يک دانشگاه متوقف شود تغييري در حال صنعت به وجود خواهد آمد بدون شک جواب منفي است ما شاهد سرمايه‌گذاري‌هايي در امر تحقيقات و پژوهش هستيم که خروجي آن در اقتصاد ما محسوس نبوده است.

جهانگيري ادامه داد: منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي ايجادشده است تا اين خلأها شناسايي‌شده و نسبت به رفع آن از طريق هم‌افزايي کمک کنيم. اين نظام بدون سرمايه‌گذاري‌هاي فيزيکي مي‌تواند ايجاد شود و از اين مسير ما مي‌توانيم به اهدافمان برسيم.

وي با اشاره نام‌گذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري گفت: ما باور داريم تنها مسير تحقق اقتصاد مقاومتي توجه به اقتصاد دانش‌بنيان است چرا که در اين مسير نياز به سرمايه‌گذاري جديد نيست بلکه بايد به اين باور برسيم که فناوري راه‌حل برون‌رفت از مشکلات فعلي است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 5

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.