1395/04/22 - 15 : 15
کد خبر: 13475
به نام اوتيسم به کام ديگران!
احرارخبر: نزديک به سه سال قبل پارکي ويژه بيماران اوتيسم در يکي از شلوغ‌ترين مناطق تبريز تحت عنوان پارک فرشتگان و با هدف ايجاد مکاني آرام و سرگرم کننده براي کودکان اوتيسم افتتاح شد.

با مرور زمان مشخص شد که پارک فرشتگان تنها نام اوتيسم را يدک مي‌کشد و وجه تمايزي بين امکانات و تجهيزات اين پارک با ساير مجموعه‌هاي تفريحي ويژه کودکان وجود نداشت، اين در حالي است که کودکان اوتيسم به تجهيزات ويژه آموزشي و تفريحي نياز دارند.

 

همچنين واقع شدن اين پارک در محدوده پارک ائل گلي، باعث شده تا عموم مردم بيشتر از بيماران اوتيسمي از اين پارک استفاده کنند که همين شلوغي پارک، گلايه خانواده‌هاي بيماران اوتيسم را در پي دارد و آنان خواستار تعيين تکليف پارک ويژه بيماران اوتيسم هستند.

 

پدر يکي از کودکان اوتيسمي در گفت‌وگو به ايسنا مي‌گويد: در تعطيلات عيد فطر مرکز نگهداري کودکان اوتيسم تعطيل بود و باتوجه به سرماخوردگي و بي‌قراري فرزندم تصميم گرفتيم به پارک فرشتگان که مسئولان از آن به عنوان نخستين پارک ويژه بيماران اوتيسم در سطح کشور ياد مي‌کنند، برويم.

 

وي ادامه مي‌دهد: پارک خيلي شلوغ بود و خانواده‌ها چادر زده بودند و حتي نيمکتي هم براي نشستن پيدا نکرديم! با نگاه‌هاي متعجبانه و ترحم گونه مردم نه تنها حال فرزندم بهتر نشد و بلکه بدتر هم شد، من و مادرش هم از اين نگاه‌ها ناراحت شديم.

 

وي خاطرنشان مي‌کند: اين پارک که براي کودکان اوتيسم احداث شده، جاي مناسبي براي کودک اوتيسم من نبود! اين موضوع را از مسئولان شهرداري پيگيري کرديم که در پاسخ به ما گفتند پارک ديگري را براي بيماران اوتيسمي در نظر مي‌گيريم.

 

وي تأکيد مي‌کند: بيماران اوتيسمي به فضاي ويژه و آرامي نياز دارند و اختصاص چنين فضايي براي اين بيماران مطالبه ما از مسئولان است.

 

محمد حسين حسن‌زاده، رئيس سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز در اين خصوص به ايسنا مي‌گويد: پارک فرشتگان در زمان مديريت قبلي احداث شده است و تنها به نصب تابلوي اوتيسم بسنده شده و تجهيزات خاص ويژه کودکان اوتيسم ايجاد نشده است.

 

وي با انتقاد از مکان يابي اشتباه اين پارک، اظهار مي‌کند: ائل گلي مال شهروندان است و به هيچ وجه نمي‌توانيم دورش حصار کشيده و آن را به جامعه‌اي خاص اختصاص دهيم .

 

حسن‌زاده ادامه مي‌دهد: با خانواده‌هاي بيماران اوتيسم ارتباط دارم و از مشکلاتشان باخبرم، از اين رو با اداره سلامت شهرداري و معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار صحبت‌هايي را انجام داده‌ام و منتظر تخصيص بودجه لازم براي تجهيز يکي از پارک‌هاي تبريز براي بيماران اوتيسم هستيم.

 

وي تصريح کرد: ديگر اشتباه مسئولان گذشته را تکرار نمي‌کنيم و در انتخاب و تجهيز پارک ويژه اوتيسم از نظرات کارشناسان امر استفاده خواهيم کرد.

 

فريدون بابايي اقدم، يکي از اعضاي شوراي شهر تبريز نيز در اين خصوص به ايسنا مي‌گويد: پارک فرشتگان با تبليغات گسترده رسانه‌اي و با عنوان اولين پارک ويژه بيماران اوتيسم در ايران، افتتاح شد که معتقدم مکان يابي آن اشتباه بود؛ چرا که به وجود آوردن مکان دنج و آرام در يکي از شلوغ ترين نقاط شهر امکان پذير نيست.

 

وي ادامه مي‌دهد: اينکه محدوده پارک فرشتگان حصار بکشيم هم، فکر معقولي نيست؛ چرا که نمي‌توانيم درب بخشي از ائل گلي را بر روي مردم ببنديم.

 

اين عضو شوراي شهر تبريز اظهار مي‌کند: معتقدم تجهيز کردن يکي از پارک هاي محدوده شهرداري منطقه يک تبريز براي بيماران اوتيسمي بهترين راهکار باشد، البته بايد به مکان‌يابي آن توجه ويژه شود.

 

بابايي اقدم تصريح مي‌کند: متأسفانه همواره با مشکل مکان يابي مواجه هستيم، به عنوان مثال، بخشي از پارک مسافر براي معلولان اختصاص يافته است که با در نظر گرفتن ترافيک آن منطقه، مکان مناسبي به شمار نمي‌رود.

 

اين گزارش مي‌افزايد: باتوجه به نياز اين قشر از جامعه، براي پارکي آرام و مجهز و به دور از نگاه‌هاي عجيب و ترحم گونه مردم، همچنين کم بودن هزينه تجهيز يک پارک در مقايسه با درآمدهاي شهرداري، ضروري است مجموعه مديريت شهري در اسرع وقت به مطالبه اين قشر  پاسخ دهد و شاهد حرکت فرهنگي به معناي واقعي آن باشيم.

 

گزارش از: سامان عيوضي

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 9

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.