1395/04/22 - 15 : 9
کد خبر: 13473
نايب‌رئيس مجلس تاکيد کرد
ضرورت مداخله به‌موقع و هدفمند براي رفع مشکلات فناوران
احرارخبر: نايب‌رئيس مجلس با اشاره به‌ضرورت مداخله به‌موقع و هدفمند براي رفع مشکلات فناوران اظهار کرد: زماني مي‌توان مداخله صحيح در امور داشت که اطلاعات جامعي در خصوص مشکلات داشته باشيم.

مسعود پزشکيان، در ديدار مدير منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي با وي اظهار کرد: ضروري است مزايا و منافع اين منطقه براي تمام مسئولان و مديران مربوطه  و مجمع نمايندگان استان تبيين شود.

وي ادامه داد: امروز بايد به‌صورت روشن مشخص باشد که اين منطقه در کجاي مسير قرار دارد، وضعيت موجود چيست، به کجا مي‌خواهد برسد و براي رسيدن به اهداف خود چه مسيري را طي خواهد کرد و انتظارات منطقه به‌صورت روشن و شفاف از نمايندگان بايد مطرح شود.

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به‌ضرورت مداخله به‌موقع و هدفمند براي رفع مشکلات فناوران اظهار کرد: زماني مي‌توان مداخله صحيح در امور داشت که اطلاعات جامعي در خصوص مشکلات داشته باشيم.

وي خواستار در اختيار قرار دادن داده‌هاي موردنياز سيستم علم و فناوري استان در دسترس منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي شد و گفت: اصولاً بايد کليه داده‌هاي سيستم در اختيار اين منطقه باشد تا از فعاليت‌هاي موازي در اين حوزه پرهيز کنيم.

وي ادامه داد: براي نمونه اگر امروز کارخانه داروسازي در استان ايجاد مي‌شود بايد اين منطقه اطلاعات کاملي در اين خصوص داشته باشد تا اگر امکان تبديل اين مجموعه به شرکت دانش‌بنيان وجود داشته باشد اين کار به‌موقع انجام شود و اگر کار مشابهي در نقطه ديگري از استان انجام مي‌شود با هماهنگي باشد تا از موازي کاري پرهيز کنيم و فعاليت‌ها را به حرکت هم سو سوق دهيم.

نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي، وجود داده‌هاي صحيح و کامل را لازمه برنامه‌ريزي‌هاي آينده دانست و خاطرنشان کرد: اگر داده‌هاي ما در حوزه علم و فناوري و سرمايه‌گذاري درست باشد در اين صورت نه‌تنها دانشگاه‌ها بلکه صاحبان سرمايه نيز جهت‌گيري‌هاي خود را با يکديگر همسو خواهند کرد.

وي توجه به فناوري‌هاي کاربردي و لزوم تجاري‌سازي را نيز ضروري دانست و وظيفه منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي را  در اين خصوص مورد تأکيد قرارداد و افزود: صرف وجود نوآوري نخواهد توانست به کشور کمک کند و ما بايد به سمت تجاري‌سازي و بازاريابي حرکت کنيم اگر بعد از تجاري‌سازي بازاريابي درستي انجام نشود بهترين نوآوري‌ها محکوم‌به شکست هستند و فناوران زمين خواهند خورد و مايوس خواهند شد.

پزشکيان فعاليت هدفمند منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي، را مورد اشاره قرار داد و گفت: بايد چرخه عمل درستي براي اين منطقه تبيين شود چرا که در غير اين صورت در اواسط راه از ادامه مسير بازخواهد ماند.

وي با اشاره به فعاليت ستادهاي فناوري در اين منطقه خاطرنشان کرد: اظهارنظر تخصص در اين خصوص نيازمند بررسي‌هاي بيشتر است اما تأکيد مي‌کنم اگر مي‌خواهيم موفق شويم بايد با احصاي پتانسيل‌هاي خود بر روي يک يا دو موضوع متمرکز شويم و از فعاليت‌هاي بدون عمق پرهيز کنيم چرا که اگر در تمام شاخه‌ها کارکنيم نتيجه نخواهيم گرفت.

پزشکيان ادامه داد: اگر امروز در انرژي هسته‌اي حرف براي گفتن در دنياداريم براي اين است که  همه حاکميت، زمان و هزينه خود را صرف کرده‌اند و درنتيجه امروز حرف براي گفتن داريم و اما متأسفانه در همه‌چيز حرف داريم و حرف نداريم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 6

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.