1395/04/20 - 16 : 7
کد خبر: 13458
شوراي شهر تبريز در سردرگمي
احرارخبر: جلسه اين هفته شوراي شهر تبريز که قرار بود امروز (يکشنبه) برگزار شود، با تصميم هيات رئيسه شورا لغو شد.

، بر اساس دستور جلسه اين هفته شوراي شهر تبريز، مقرر بود محمد حسين جعفري به عنوان سخنران پيش از دستور در جلسه اين هفته شوراي شهر تبريز سخنراني کند.

 

همچنين بر اساس دستور جلسه امروز مقرر بود تعدادي از طرح‌ها و لوايح برگشتي از کميسيون‌هاي مختلف شوراي شهر تبريز مورد بررسي اعضاي شوراي شهر قرار گيرد.

 

شهرام دبيري، رئيس شوراي شهر تبريز در خصوص دلايل لغو جلسه شورا به ايسنا گفت: باتوجه به آزاد شدن چهار عضو دستگير شده شورا و همچنين وضعيت نامشخص دو عضو علي البدل شورا، به وزارت کشور نامه کتبي نوشته و شرايط حضور اعضاي آزاد شده و علي البدل را در جلسات استعلام کرديم که هنوز پاسخ کتبي نامه‌مان را دريافت نکرديم.

 

وي افزود: احتمال مي‌دهيم در طول اين هفته وضعيت اعضاي آزاد شده و علي البدل مشخص شود.

 

وي ادامه داد: آقاي شهرتي‌فر، فرماندار تبريز هفته گذشته طي مصاحبه‌اي اعلام کردند که حضور اعضاي آزاد شده در جلسات شورا منع قانوني ندارد، اما اين موضوع را به صورت کتبي به ما اعلام نکردند و از سويي آقاي محمد باقر لطفي، عضو علي البدل شورا نيز از سوي فرمانداري تبريز به عنوان عضو شورا معرفي شده و مراسم تحليفش نيز برگزار شده است و ايشان نيز نامه‌اي از سوي فرمانداري مبني بر عزل شدنش دريافت نکرده و به خاطر همين وضعيت مبهم، با تصميم هيأت رئيسه جلسه امروز شورا را لغو کرديم.

 

دبيري خاطرنشان کرد: طبق قانون شوراي شهر در طول يک سال مي تواند جلساتش را به مدت يک ماه تعطيل کند و جلسه هفته گذشته را نيز به خاطر ماه مبارک رمضان تعطيل کرديم.

 

رئيس شوراي شهر تبريز تأکيد کرد: اين تعطيلي دو هفته‌اي را همان تعطيلات تابستاني شورا محسوب مي‌کنيم و يقينأ اعضاي شورا از هفته آينده با قدرت هر چه تمام به فعاليتشان ادامه خواهند داد.

 

سعيد حاجي‌زاده، يکي از اعضاي شوراي شهر تبريز نيز در خصوص لغو شدن جلسه امروز شورا، گفت: ديشب به دفترم اعلام کردند که جلسه امروز شورا با تصميم هيأت رئيسه لغو شده است.

 

وي ادامه داد: به نظرم عدم تعيين تکليف وضعيت اعضاي علي البدل شورا در جلسه شوراي حل اختلاف تنها دليل لغو  جلسه امروز بود.

 

حاجي زاده در پاسخ به اين سوال که به نظرتان تعطيلي جلسات شورا در توسعه شهر تأثير منفي مي‌گذارد؟ گفت: مطمئنأ اين چنين است و در آستانه تبريز 2018 نبايد شوراي شهر اسير چنين حواشي شود و بهتر است سريعأ وضعيت اعضاي آزاد شده و علي البدل مشخص شود.

 

رسول درسخوان، يکي از اعضاي شوراي شهر تبريز نيز در اين خصوص به ايسنا گفت: چهار عضو دستگير شده شورا آزاد شده‌ و مي‌خواهند در جلسات شرکت کنند، همچنين دو عضو علي البدل شورا نيز مراسم تحليف‌شان برگزار شده و طبق قانون مي‌توانند در جلسات شرکت کنند، سئوال من  از رسانه‌ها و مسئولان تبريز و استان اين است که چگونه جلسه شورا را با حضور 23 نفر برگزار کنيم؟.

 

وي افزود: فرمانداري هنوز تکليف اعضاي علي البدل را مشخص نکرده و حق آنان است که در جلسات شرکت کنند.

 

درسخوان با عنوان اينکه جلسه امروز با تصميم آقاي دبيري لغو شد، گفت: لغو شدن جلسه بهتر از اين بود که 23 نفر در شوراي 21 نفره حضور مي‌يافتند و تنش و درگيري به وجود مي‌آمد، حواشي شوراي شهر تبريز به حد کافي در کشور مطرح شده و ديگر ظرفيتي براي درگيري، تنش و حواشي جديد وجود ندارد.

 

وي خاطرنشان کرد: فرمانداري بايد طي نامه‌اي به طور صريح 21 عضو شورا را مشخص کند و يا اعلام کند که از اين پس جلسات شوراي شهر تبريز به جاي 21 عضو با حضور 23 عضو برگزار مي‌شود.

 

وي تأکيد کرد: متأسفانه در اين شهر به اعضاي پاکدست شورا حمله مي ‌شود و کسي با متهمان کاري ندارد، معتقدم وجود رسانه قدرتمند مي‌تواند موضوعاتي همچون وضعيت مبهم و سردرگم شورا را موشکافي کند.

 

محمد باقر لطفي عضو علي البدل شورا هم در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه طبق قانون بنده عضو شوراي شهر تبريز هستم، گفت: مراسم تحليفم برگزار شده و دستور جلسه، جلسه امروز نيز به من ارسال شده بود و اگر جلسه امروز برگزار مي‌شد، بنده نيز در آن شرکت مي‌کردم.

 

وي ادامه داد: بر اساس قانون تشکيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي کشور بجاي عضو شورايي که بيش از دو ماه در جلسات غيبت مي‌کند، عضو علي البدل معرفي مي‌شود و در بازه زماني شش ماهه تکليف عضو غيبت کننده مشخص مي‌شود.

 

لطفي خاطرنشان کرد: هنوز نامه‌اي از سوي مراجع قانوني مبني بر عزل شدنم به من ارسال نشده و همچنان عضو شوراي شهر تبريز هستم و حضور نيافتنم در جلسات غيبت محسوب مي‌شود.

 

وي اظهار کرد: طبق شنيده‌ها در جلسه آينده شوراي حل اختلاف استانداري در خصوص شوراي شهر تبريز تصميم ‌گيري مي‌شود و بنده مطيع قانون هستم  و هر تصميمي که اتخاذ شود، آن را با کمال ميل مي‌پذيرم.

 

وي در خصوص اينکه اتاقش در عمارت شورا را به حبيب شيري آذر تحويل داده است، گفت: متأسفانه با تصميم عجولانه آقاي دبيري و بدون اطلاع بنده اتاقم را به آقاي شيري آذر تحويل دادند که فکر کنم تنها عضو شوراي شهر هستم که دفتر ندارم.

 

بر اساس اين گزارش، در طول سه سال از فعاليت شورا، شوراي شهر تبريز به نوعي با حواشي مختلف عجين شده است و اين مشکلات که اخيرأ به وجود آمده مطمئنأ توسعه تبريز و اهداف تبريز 2018 را تحت الشعاع قرار مي‌دهد.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 3

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.