1395/04/20 - 16 : 3
کد خبر: 13457
پرويز هادي: براي رضايي متاسفم/ تا احقاق حقم دست بردار نخواهم بود
احرارخبر:سنگين وزن کشتي آزاد ايران گفت: معلوم نيست به اردوي تيم ملي بروم اما تا احقاق حقم دست بردار نخواهم بود.

با اشاره به مصاحبه عليرضا رضايي، سخنگوي فدراسيون کشتي مبني بر اين که استنباط شخصي پرويز هادي اين گونه بود که خود را  المپيکي بداند، ادعا کرد: واقعا براي رضايي متاسفم که چنين حرف‌هاي غير عادلانه‌اي را بر زبان آورد. من براي او به عنوان يک مربي که زحمات زيادي هم براي من کشيده است احترام فراواني قائل هستم، اما نمي‌دانم چرا اين گونه اخلاقيات را زير پا گذاشت و حرف‌هايي زد که خودش بارها خلاف آن را به صورت خصوصي با من مطرح کرده است. پس از تورنمنت ارمنستان  اگر رسول خادم  يا هر شخص ديگري هزار بار هم به من زنگ مي زدند و درخواست مي‌کردند تا در انتخابي کشتي بگيرم مطمئن باشيد تن به اين خواسته نمي دادم، اما چون رضايي به عنوان کسي که مربي من بوده و از من اين خواسته را داشت، به احترام او حاضر شدم در انتخابي کشتي بگيرم.

وي در پاسخ به اين سوال که چرا پيش از حضور در رقابت‌هاي انتخابي چنين ادعاهايي را مطرح نکرده و خيلي راحت  و بدون اعتراض حاضر به شرکت در رقابت انتخابي شده است، افزود: رضايي در تماسي که با من داشت گفت اگر در رقابت انتخابي تيم ‌ملي شرکت نکني، خط مي خوري و شانس حضور در  المپيک را از دست مي دهي. او حتي به من اعلام کرد  که به شخصه شديدا با برگزاري رقابت‌هاي انتخابي مخالف هستم چرا که  المپيک را حق تو مي دانم. حتي رضايي عنوان کرد در جلسه شوراي فني هم به اعضا گفته که اين انتخابي اضافه است. شوراي فني مدت‌ها پيش قاطعانه اعلام کرد هدف کشتي‌گيران اوزان 65 و 125 کيلوگرم  از حضور در تورنمنت ارمنستان تعيين تکليف نهايي و مشخص شدن نماينده ايران در  المپيک است، نه اين که بخواهند دست به ارزيابي نفرات اين دو وزن بزنند. آنها  در مصوبه‌شان اعلام کردند تنها در مورد وزن 97 کيلوگرم در تورنمنت ارمنستان قصد ارزيابي نفرات را دارند.

هادي با اشاره به اين که علي بيات، سرپرست تيم ‌ملي کشتي آزاد نيز صبح روز مسابقه در تورنمنت ارمنستان به او اعلام کرده است تکليف نماينده سنگين وزن ايران در اين تورنمنت مشخص مي‌شود افزود: بيات به عنوان ريش سفيد تيم ‌ملي آدمي است که فکر نکنم دروغ بگويد. مي توانيد او را قسم دهيد که آيا اين حرف را به من زد يا نزد؟ چهار سال‌ پيش هم در حالي که من سهميه  المپيک را گرفته بودم و نفر اول کشور شدم، به راحتي حقم را خوردند و نگذاشتند به  المپيک بروم. خادم همين سناريو را چهار سال پيش در همين وزن من پياده کرد. اين بار هم همين کار را کرد تا شخص مورد علاقه‌اش را به  المپيک بفرستد.

وي درباره انتقادات شديد خود از مسئولان فدراسيون کشتي پس از مسابقه انتخابي با کميل قاسمي، اظهار کرد: واقعا از رسول خادم چنين انتظاري نداشتم. از کسي که خودش قهرمان  المپيک بوده و به عنوان يک پهلوان در نظر مردم مطرح است، اين انتظار نمي‌رود که اين گونه به قولي که به من داده، عمل نکند. آنها نه تنها به حرف‌هايي که شفاها به من زدند عمل نکردند ،‌ بلکه به مصوبه‌هاي شوراي فني‌شان نيز که مدعي‌ هستند ريش سفيدان کشتي و بزرگان کشتي در آن حضور دارند عمل نکردند.

دارنده مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي با انتقاد از برخي کارشناسان کشتي، ادعا کرد آنها غير عادلانه اظهار نظر مي‌کنند، گفت: واقعا براي برخي‌ها متاسفم که اين گونه غير عادلانه عليه من موضع مي‌گيرند. من همه اين افراد را به خدا مي سپارم. من عمرم را براي حضور در  المپيک گذاشتم. مسابقات جهاني نيست که بگويم عيب ندارد و سال بعد در آن شرکت مي‌کنم. هشت سال است که براي رسيدن به  المپيک تلاش مي‌کنم، اما متاسفانه خيلي راحت حق من را خوردند و مثل آب خوردن من را کنار گذاشتند. 

هادي با اشاره به اين که در هر ميداني براي اعتلاي نام ايران از جان مايه گذاشته است، خاطر نشان کرد: دو هفته‌ مانده به جام جهاني لاس‌وگاس در سال 2015 در حالي که پايم از سه ناحيه شکسته بود، اما خادم اين موضوع را از من پنهان کرد و به من گفت رباط پايت کشيده شده است. در حالي که پايم را گچ گرفته بودم تمرين مي‌کردم و بي خبر از همه جا به فکر موفقيت در مسابقات جهاني بودم. در حالي که کار آنها واقعا غير اخلاقي بود، چرا که اگر اتفاقي براي پايم در اين مسابقات مي افتاد ممکن بود براي هميشه سلامتي‌ام به خطر بيفتد و مجبور شوم کشتي را کنار بگذارم، اما   خادم هيچ کجا به اين موضوع اشاره نکرد و فقط همه جا نشست و گفت اگر هادي در لاس وگاس مدال مي گرفت تيم ‌ملي ايران قهرمان مي‌شد.

دارنده مدال طلاي آسيا در ادامه گفت‌وگو با ايسنا، بار ديگر از حقش براي حضور در  المپيک ريو گفت و اظهار کرد: اصلا کسي پيدا نمي‌شود که بگويد کميل قاسمي را چگونه در انتخابي تيم ‌ملي جا دادند؟ او سال گذشته  در انتخابي مسابقات جهاني آمريکا در مشهد هم با اختلاف به من باخت و بعد هم  مقابل جعفر شمس ناتري شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. پس از آن هم در مسابقات کشوري يا اوپن و جام تختي به عنوان مرحله نخست انتخابي تيم ‌ملي شرکت نداشت، اما نمي دانم خادم چرا به فرايندي که خودش تعيين کرده عمل نمي‌کند و به قانوني که خودشان آن را گذاشته اند پايبند نيستند.

هادي در پاسخ به اين سوال که آيا بهتر نبود با توجه به زحماتي که رسول خادم براي او طي سال‌هاي گذشته کشيده حرمت او را نگه مي داشت و اين گونه بر عليه او موضع گيري نمي‌کرد، گفت: خدا شاهد است من در اين چند سال خيلي حرمت نگه داشتم. در حالي که در مسابقات انتخابي تيم ‌ملي براي حضور در رقابت‌هاي جهاني 2014 ازبکستان نفر اول شدم سر من کلاه گذاشتند و من را به بازي‌هاي آسيايي فرستادند و کميل قاسمي را عازم مسابقات جهاني کردند. آنها خودشان پشت پرده با کميل توافق نامه نوشته‌اند و تحويل من دادند تا آن را  امضا کنم. حتي رضايي در آن زمان به من گفت که اگر  اين توافقنامه را امضا نکني از تيم ‌ملي خط مي خوري! آن زمان هم هيچ حرفي نزدم و در قبال اين زورگويي سکوت کردم. همه فکر مي‌کنند که من الان خيلي تند برخورد مي‌کنم و حرمت‌ها را زير پا مي گذارم ، اما به ولاي علي اين چند سال دم نزدم تا بتوانم به المپيک ريو برسم. خادم در اردوها  بين من و ديگران تبعيض قائل مي‌شد و فقط با روح و روان من بازي مي‌کرد تا اردو را رها کنم و بروم، اما به عشق  المپيک همه اين سختي‌ها را تحمل و سکوت کردم.

هادي  در پاسخ به اين سوال که آيا  قصد دارد به همين روند ادامه‌ دهد يا خير؟ توضيح داد: مطمئن باشيد  تا احقاق حقم دست بردار نيستم. نمايندگان آذربايجان در مجلس شوراي اسلامي به من و مردم آذربايجان قول داده‌اند تا آخر پيگير حقم باشند و حتي پاي وزير ورزش  و جوانان را هم به ماجرا باز کنند تا او پاسخگو باشد. احساسات همه آذري زبان‌ها به خاطر اين حق خوري جريحه دار شده و مانند کسي که بستگانشان را از دست مي‌دهند ناراحت هستند.

آزادکار وزن 125 کيلوگرم ايران در پاسخ به اين پرسش که آيا کماکان به غيبت خود در اردوي تيم ‌ملي ادامه‌ مي‌دهد يا خير، افزود: با اردوي فرماليته کاري ندارم و تا تکليف من روشن نشود، معلوم نيست به اردو بروم. مگر من حريف تمريني هستم که بخواهم براي آمادگي ديگران به اردو بروم. من خودم نفر اول اين وزن در ايران هستم و مدعي اصلي  المپيک بودم ولي اگر حقم را هم ندهند بي خيال کشتي نمي شوم و کاري نمي‌کنم که آنها دوست داشته باشند. من کسي نيستم که با اين بادها بلرزم و با قدرت به کارم ادامه مي‌دهم، اما از اين سو نيز قاطعانه به دنبال پيگيري حقم هستم.

وي بار ديگر به مصوبه شوراي فني در مورد تعيين تکليف نماينده سنگين وزن ايران در  المپيک  در جريان تورنمنت ارمنستان اشاره کرد و گفت:   شما مصاحبه کميل قاسمي قبل از تورنمنت ارمنستان را ببينيد، او در اين مصاحبه اعلام کرد که راهم براي  المپيک از ارمنستان مي گذرد و بايد بهترين نتيجه‌ را بگيرم تا بتوانم راهي  المپيک شوم. مگر مي‌شود خادم هم به من به عنوان قهرمان تورنمنت ارمنستان و هم به کميل قاسمي به عنوان کسي که در اين رقابت‌ها حذف شده است يک جور حرف بزند. آنها خودشان با اين مصاحبه هايي که مي‌کنند خودشان را رسوا کرده‌اند. کميل دو کشتي در ارمنستان گرفت، اما کشتي هاي او کجا و کشتي‌هاي من کجا؟ او در مبارزه اول در 20 ثانيه حريفي که خيلي ضعيف بود را ضربه فني کرد ، ولي من سه مسابقه سنگين را پشت سر گذاشتم تا به مدال طلا رسيدم. آن وقت در فاصله پنج روز براي من مسابقه انتخابي مي‌گذارند تا از شر من خلاص شوند. ضمن اين که وزن کميل قاسمي تنها شش تا هفت کيلو از من کمتر بود و اين که مي گويند پانزده کيلو کمتر داشت به هيچ وجه درست نيست.

هادي در پاسخ به اين پرسش که کميل قاسمي نيز سهميه  المپيک را براي ايران به دست آورده و طبيعتا اگر  کادر فني تنها به نتيجه‌ تورنمنت ارمنستان اکتفا مي‌کرد مورد اعتراض اين کشتي‌گير قرار مي‌گرفت، افزود: او در مسابقاتي که سهميه  المپيک را گرفت کار خيلي دشواري نداشت، چرا که من 20 روز قبل از آن در مسابقات آسيايي تايلند همه اين حريفان را شکست داده بودم.  المپيک قبل هم من سهميه گرفته بودم، ولي کميل قاسمي را به  المپيک فرستادند، اما من هم اعتراضي نکردم. در اوزان 97 و 74 کيلوگرم هم عباس طحان و عليرضا قاسمي سهميه گرفتند، اما آنها کجاي کار هستند. اصلا در انتخابي هم کشتي نگرفتند. مرد و مردانه دست روي قرآن بگذارند و قسم بخورند که راست مي‌گويند. من هنوز براي خادم به عنوان يک پهلوان و يک قهرمان ايران احترام زيادي قائل هستم ، ولي حاضرم وضو بگيرم و دست روي قرآن بگذارم و بگويم که جز حقيقت چيزي نگفتم. از آنها هم مي‌خواهم اين کار را انجام دهند. من خدايي دارم و او حق من را خواهد گرفت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 7

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.