1395/04/14 - 19 : 18
کد خبر: 13411
فرماندار و مدير ستاد بحران شهرستان شبستر:
قصور 15 ساله موجب حوادث در سيل اخير شبستر شد/ عذرخواهي از مردم
احرارخبر: فرماندار شهرستان شبستر گفت: امروز بايد با آموزش و فرهنگ‌سازي، تمام آحاد جامعه را نسبت به خطرات بلاياي طبيعي و نحوه برون رفت از خطرات و بلايا و کاهش اثرات آن آماده کنيم.

سيدسعيد کاشاني ظهر امروز در جلسه ستاد مديريت بحران اين شهرستان اظهار داشت: در اين مدت، مديران در امدادرساني و خدمات‌رساني به سيل‌زدگان تمام سعي و تلاش خود را نمودند. البته نبايد منکر برخي از سهل‌انگاري‌ها هم بود اما در مجموع تلاش بي‌وقفه مسئولان را در رفع بحران سيل اخير بايد ستود.

مدير ستاد بحران شبستر با ارائه گزارشي از بازديدهاي ميداني مسئولان کشوري و استاني خاطرنشان کرد: در حادثه سيل اخير متأسفانه راه ارتباطي شبستر ـ اروميه براي مدتي بسته شد و شهرهايي درگير موضوع سيل بودند و يا بيم خطر سيل‌زدگي در آن‌ها وجود داشت و مسئولان ذي‌ربط از تمام ظرفيت‌هاي خود براي امدادرساني به مردم استفاده کردند.

وي بابيان اينکه گروه‌هاي عملياتي هلال‌احمر و شهرداران مناطق در اولين دقايق وقوع سيل در صحنه حضور يافتند تأکيد کرد: امدادگران در اولين مرحله نسبت تخليه سيل از منازل اقدام نمودند و کمک‌رساني براي آسيب ديدگان آغاز شد.

فرماندار شبستر بابيان اينکه بي‌توجهي و قصور 15 ‌ساله درزمينه? پيشگيري و بسترسازي‌هاي لازم براي مقابله با اين بحران‌ها، موجب حادثه اخير گرديد تصريح کرد: شهروندان ما شايسته اين‌همه آسيب نبودند و با توجه به اينکه از نظر آسيب‌شناسي حقوقي مسئول هستيم بنده به‌نوبه خود همه اين کوتاهي‌ها را به گردن مي‌گيرم و از همه آسيب‌ديدگان عذرخواهي مي‌کنم. لذا تمام مسئوليت‌ها و قصور متوجه مسئولين است و بايد پاسخگوي آن باشند.

کاشاني احداث خيابان در مسيل و عدم تکميل سيل بند در موعد مقرر در سنوات گذشته را عامل اصلي در سيلاب اخير عنوان کرد و افزود: بجاي توجه به امور مهم و تمهيدات لازم در پيشگيري امر در سال‌هاي گذشته، به امور با اولويت کمتر توجه شد و موجب جاري شدن سيل در داخل برخي شهرها شد.

وي بابيان اينکه جاري شدن سيل در روستاي شنگل‌آباد موجب خسارت به 43 واحد مسکوني از 30 تا 80 درصد خسارت شد گفت: طبق اعلام بنياد مسکن شهرستان مبلغ 810 ميليارد ريال به منازل مسکوني آسيب‌رسيده است.

فرماندار شبستر از خسارت 50 ميليارد ريالي به واحدهاي صنعتي و توليدي خبر داد و خاطرنشان کرد: ارزيابي 6 هزار و 540 ميليون ريال خسارت به بخش کشاورزي و 140 ميليارد ريال خسارت به معابر شهري و تأسيسات از جمله خسارت‌هاي وارده به منطقه در سيلاب خرداد و تيرماه بوده است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينکه بايد از اين حوادث عبرت بگيريم، گفت: هر جا که به طبيعت تعرض شده، طبيعت انتقام خود را اين‌گونه گرفته است. لذا ساخت‌وسازهاي غيرقانوني در حريم رودخانه‌ها و عدم توجه به سخنان کارشناسي مسئولان و مقاومت در برابر آن‌ها و عدم لايروبي رودخانه‌ها در موعد مقرر موجب حادثه مي‌گردد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 6

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.