1392/10/5 - 11 : 02
کد خبر: 1327
نگاهي به فعاليت «ضراب» ها:
اسناد فعاليت اقتصادي خانواده ضراب در ايران
ضراب گرچه در ترکيه به سرمايه گذاري در زمينه طلا و سنگ هاي قيمتي معروف شده است اما در ايران نيز دستي در عالم تجارت دارد.

به گزارش احرار نيوز، رضا ضراب که تا چندي پيش شهرت اش در ترکيه به واسطه ازدواج با "ابرو گوندش"، خواننده مشهور بود، اين روزها در ايران با اتهام پولشويي و همکاري با بابک زنجاني براي دور زدن تحريم‌ها شناخته مي شود.

در زمستان ????، بابک زنجاني ?? ساله هنوز مشهور نشده بود اما رضا ضراب (صراف) تاجر ?? ساله آذري، با ابرو گوندش، خواننده پرآوازه ترک ازدواج کرد و در کشور زادگاهش پرآواز شد. هرچند او علاوه بر تابعيت ايراني، تابعيت جمهوري آذربايجان و ترکيه را هم دارد. اما همچون زنجاني، بخش مهمي از موفقيت تجاري‌اش را مديون واردات و صادرات بين ترکيه و ايران است.

ضراب در استانبول مالک هلدينگ "رويال" است که در تجارت سنگ‌هاي قيمتي فعال است و ?? درصد صادرات طلاي ترکيه را در اختيار دارد. اما او در ايران در کدام بخش فعاليت مي کند؟

رضا ضراب در سال ???? در خانواده اي ثروتمند در تبريز متولد شد. او از همان جواني وارد فعاليت هاي اقتصادي شد و در حوزه هاي تجارت نفت و طلا متبحر شد. ضراب، همسر ابرو گوندش است. وي يکي از سرشناس ترين و محبوبترين خواننده هاي ترکيه است. آن دو در سال ???? با يکديگر ازدواج کردند. ابرو گوندش متولد سال ???? در استانبول است. آنها اکنون صاحب نوزاد دختري به نام "آلارا" هستند.

ضراب گرچه در ترکيه به سرمايه گذاري در زمينه طلا و سنگ هاي قيمتي معروف شده است اما در ايران نيز دستي در عالم تجارت دارد. تنها در سال ????، ? آگهي تاسيس شرکت فولاد در روزنامه رسمي به ثبت رسيده است.

به نقل از افکار نيوز، شرکت فولاد گستران قائم سهند، شرکت صنايع فولاد سديد تکيمه داش، شرکت فولاد سازان نصر تيکمه داش، شرکت مجتمع صنايع فولاد قائم تيکمه داش، شرکت صنايع فولاد نوين تيکمه داش ، شرکت صنايع فولاد کاوه تيکمه داش، شرکت صنايع نورد مهر تيکمه داش، شرکت صنايع ذوب الغدير تکيمه داش و شرکت مجتمع صنعتي آذر سهند تيکمه داش از جمله شرکت هايي هستند که رضا ضراب در ايران، عضو هيئت مديره آنهاست.

لازم به ذکر است که تمامي اين شرکت ها به جز صنايع فولاد کاوه، در دو تاريخ يعني در تاريخ ?? و ?? آبان ماه سال ??، تاسيس شده اند. اعضاي هيئت مديره از جمله رييس، نايب رييس و عضو هيئت مديره تمامي اين شرکت ها ثابت هستند. حسين ضراب، شهين خباز تميمي و رضا ضراب اعضاي ثابت هيئت مديره اين شرکت ها هستند.

 

سوالي که اکنون مطرح مي شود اين است که چگونه يک فرد بدون پشتوانه دولت مي تواند در يک ماه چندين شرکت  آن هم در زمينه صنعتي به بزرگي صنعت فولاد راه اندازي کند؟

ضرابها چگونه ثروتمند شدند؟ !
حسين ضراب، پدر رضا ضراب است. گفته مي شود در زمان جنگ خانواده ضراب به دوبي رفته و رضا پسر کوچک خانواده در ترکيه مانده و آنجا به فعاليت مي پردازد که پس از چند سال حسين ضراب پس از بازگشت به ايران کارخانه فولاد سازي تيکمه داش را تاسيس مي کند . اين کارخانه هم اکنون به نام وي است و همچنان به فعاليت خود ادامه مي دهد.

مدير عامل اين کارخانه حسين ضراب و رئيس هيئت مديره کارخانه نير رضا ضراب است. آگهي تاسيس کارخانه کلا بنام خانواده ضراب است . خانواده رضا ضراب يک خانواده کاملا مذهبي هستند و کل اعضاي خانواده پيرامون شغل تجارت کم و بيش فعاليت داشته اند که از جمله فعاليت هاي پدر رضا ضراب ميتوان به تاسيس و اداره شرکت بين المللي واردات و صادرات ، تاسيس و فعاليت کشتيراني (در استانبول ترکيه) ، کارخانه فولاد سازي (در تيکمه داش آذربايجان شرقي) ، صرافي (در دبي) و …اشاره داشت که که همين امر باعث مي شود که از رضا ضراب هم يک تاجر ساخته شود .

در سال ???? طرح توجيهي ساخت کارخانه فولاد کاوه تيکمه داش در سفر استاني هيئت دولت مستقيما از طرف خود ضراب در جلسه تقدير رئيس جمهور از کار آفرينان تبريزي به وي داده شده و در پايان جلسه دستور موافقت احمدي نژاد صادر مي شود.
 


اين تصوير رضا و ابرو را پيش از ازدواج در ترکيه نشان ميدهد

سرانجام در مدت کوتاهي کلنگ افتتاح کارخانه فولاد کاوه تيکمه داش با حضور مقامات کشوري و استاني به زمين زده شد .

افشاي فساد مالي گسترده دولتي، خبر اول اين روزهاي ترکيه است. روز ?? آذر ماه، چند مقام عالي‌رتبه دولتي، فرزندان سه وزير کابينه و چندين و چند چهره نزديک به رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه بازداشت شدند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام: 
پست الکترونیک:
نظر : 
سوال امنیتی : 
? 7 + 8

  آخرین اخبار
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
اجراي 31 رشته مسيرگشايي با 20 کيلومتر طول در تبريز
واژگوني مرگبار اتوبوس در گردنه حيران
  پربازدیدترین اخبار
جان بخشي دوباره به تعليم و تربيت در روستاي باغ يئري مراغه / دانش آموزان ديگر در مدرسه کانکسي نخواهند بود
دستگيري سارق زورگير در پوشش مامور
آمريکا در حال ميانجيگري بين ايران و اسرائيل
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
مجوز احداث دو باب هتل در تبريز صادر شد
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
ورود سامانه بارشي جديد به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.