1395/03/27 - 11 : 13
کد خبر: 13206
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان آذربايجان‌شرقي:
بغل‌نويسي خودروها بايد طبق ضوابط و مقررات انجام شود
احرارخبر: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان آذربايجان‌شرقي با تاکيد بر اينکه بغل‌نويسي خودروها بايد مطابق با ضوابط و مقررات انجام شود، چگونگي و شرايط بغل‌نويسي خودروها را تشريح کرد.

سرهنگ ناصر ميکائيلي در اين خصوص اظهار کرد: بغل‌نويسي خودروها داراي شرايط قانوني و خاص خود مي‌باشد و اعطاء هر گونه مجوز بغل‌نويسي براي وسايل نقليه اشخاص حقيقي ممنوع مي‌باشد.

وي با اشاره به ماده 207 آئين‌نامه راهنمائي و رانندگي گفت: "نصب هر نوع عـــلايم و پلاک‌هاي متفرقه و همچنين الصاق يا نصب يا نقش هرنوع آگهي، نوشته، عکس و نوشتن عبارات و ترسيم نقوش روي شيشه‌ها يا بدنه دروني يا بيروني وسايل نقليه به منظور تجارت، تبليغ، نمايش و مانند آن ممنوع است، مگر بر اساس ضوابطي که به پيشنهاد شوراي عالي هماهنگي ترافيک شهرهاي کشور، به تصويب وزير کشور خواهد رسيد در مورد جاده‌ها با تصـــويب وزارت راه‌ و ترابري اقدام شود".

وي افزود: اعطاي مجوز بغل‌نويسي براي وسايل نقليه اشخاص حقيقي ممنوع بوده و چنانچه وسايل نقليه باربري مطابق قرارداد، در شرکت‌ها و موسسات حقوقي مشغول به فعــــاليت باشند تا زمان فعاليت در شرکت و بر اساس درخواست شرکت‌ها اعطاء مجوز بغل‌نويسي با رعايت ضوابط بلامانع است.

وي بيان کرد: درج يا الصاق هرگونه نوشتار و اعداد شناسايي و تبليغاتي "به استثنا پلاک خودرو" در قسمت عقب و جلوي وســــايل نقليه ممنوع بوده و شرکت‌هاي متقاضي درج بغل‌نويسي بر روي خودروهاي خود موظف به ارائه مستندات مربوط به شرکت و خودروها اعـم از اساسنامه شرکت، آگهي ثبت شرکت در روزنامه رسمي کشور، ليست مشخصات خودروها، عدم‌خلافي و کارت مشخصات آن‌ها با درخواست بالاترين مقام شرکت يا موسسه "مدير عامل" به راهنمايي و رانندگي استان محل ثبت شرکت بوده و راهنمايي و رانندگي استان نسبت به دريافت درخواست و مدارک آنان اقدام مي‌کنند.

سرهنگ ميکائيلي خاطرنشان کرد: راهنمايي و رانندگي استان‌ها نيز پس از بررسي مدارک خصوصا مالکيت خــودرو‌ها، در صورت مثبت بودن نظريه، نسبت به صدور مجوز بغل‌نويسي فقط براي خودروهاي تردد کننده در حوزه استحفاظي استان مربوطه برابر ضوابط اقدام خواهند کرد.

وي تشريح کرد: شرکت‌هايي که فعاليت آن‌ها به صورت کشوري مي‌باشد ملزم به مراجعه و دريافت مجوز بغل‌نويسي از پليس راهور ناجا "معاونت عمليات ترافيک" بوده و معاونت عمليات ترافيک نيز براي شرکت‎هايي که فعاليت کشوري دارند ابلاغ مي‌کند که يکي از خودروهاي مربوطه را طبق ضابطه بغل‌نويسي و تصويري از آن را براي ثبت در سابقه ارسال کرده و سپس نسبت به صدور مجوز بغل نويسي، با قيد ابعاد به انضمام نمونه تصوير آن اقدام و به استان‌هاي سراسر کشور ابلاغ مي‌کند.

وي در خصوص ضابطه بغل‌نويسي بر روي وسايل نقليه اشخاص حقوقي نيز گفت: وسايل نقليه مربوط به حمل و نقل مسافر، "سواري" با ابعاد 20*30 سانتي‌متر، "ميني‌بوس" با ابعاد 50*100 سانتي‌متر و همچنين وسايل‌نقليه از نوع "اتوبوس" با ابعاد 70*150 سانتي‌متر طبق ضوابط و مقررات تنها مي‌توانند آرم و نام شرکت يا موسسه مربوطه بدون استفاده از حروف لاتين را که الزاما بايستي بر روي طرفين بدنه خودرو باشد، درج کنند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان در خصوص ضوابط بغل‌نويسي وسايل نقليه مربوط به حمل و نقل بار نيز عنوان کرد: وسايل‌نقليه از نوع "وانت‌بار" با ابعاد 25*35 سانتي‌متر مي‌توانند آرم و نام شرکت با موسسه مربوطه را بدون استفاده از حروف لاتين، الزاما بايستي بر روي درب‌هاي طرفين کابين راننده درج کرده و به ابعاد 50*100 سانتي‌متر نيز بر روي طرفين چادر اتاق بار نصب کنند.

وي در اين خصوص ادامه داد: وسايل‌نقليه وانت‌بار از نوع "کاميونت، کاميون و کشنده نيز مي‌توانند با ابعاد 40*50 سانتي‌متر، آرم و نام شرکت يا موسسه مربوطه را بدون استفاده از حروف لاتين بر روي درب‌هاي طرفين کابين راننده و همچنين به ابعاد 70*150 سانتي‌متر را نيز بر روي طرفين اتاق بار نصب کنند.

سرهنگ ميکائيلي در پايان به کليه مديران شرکت‌ها و موسسات حقوقي توصيه کرد: در صورت نياز به بغل‌نويسي خودروهاي تحت مالکيت خود بايد با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي اقدام کرده و در ايجاد نظم و امنيت و آرامش ترافيک عمومي سهيم باشند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 4

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.