1395/03/22 - 16 : 17
کد خبر: 13132
نااميدي افراد را به سوي رمال و دعانويس سوق مي‌دهد
احرارخبر: يک روانپزشک در خصوص رمالي و تسلط روح خرافه در ايمان فرد، اظهار کرد: کار خرافه اين است که انسان را گمراه کرده و به نوعي به شرک دچار مي‌کند؛ چرا که فرد با نااميدي از رحمت خداوند دست به دامن دعانويسان و پيشگويان شده و در جهت خواسته‌هاي آنان قدم برميدارد.

ک روانپزشک در خصوص رمالي و تسلط روح خرافه در ايمان فرد، اظهار کرد: کار خرافه اين است که انسان را گمراه کرده و به نوعي به شرک دچار مي‌کند؛ چرا که فرد با نااميدي از رحمت خداوند دست به دامن دعانويسان و پيشگويان شده و در جهت خواسته‌هاي آنان قدم برميدارد.

فرخ بخت‌شادي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه آذربايجان‌شرقي، با بيان اينکه خرافه و مراجعه به رمال و دعانويس در جامعه ما شايع شده و در روستاها نيز شيوع بيشتري دارد، افزود: معمولا افرادي به اين سمت گرايش پيدا مي‌کنند که داراي ايمان ضعيفي بوده و به جاي توسل به خداوند، چشم اميد خود را به دستان دعانويس مي‌دهند.

وي با ابراز تاسف، بيان کرد: طبق تحقيقات به عمل آمده حدود 50 درصد مردم شهر ما به رمالان و دعانويسان در جهت پيش‌گويي و حل مشکلات خود روي مي‌آورند.

وي گفت: به منظور آگاهي دادن به افراد و همچنين ريشه کن کردن خرافه‌پرستي و رمالي و... در جامعه لازم است که در اين خصوص فرهنگ‌سازي مداوم و برنامه‌ريزي شود؛ چرا که در برخي از موارد اين موضوع در باورهاي عميق فرد ريشه دارد.

بخت‌شادي با اشاره به اينکه فرهنگ‌سازي مسئله‌اي است که در بلند مدت نتيجه مي‌دهد، ادامه داد: با توجه به اينکه در سال‌هاي گذشته صداوسيما با برنامه‌ريزي در خصوص مصرف بهينه تبليغ و فرهنگ‌سازي کرد، اين پروسه 5 الي 6 سال طول کشيد و صدا و سيما نيز با راه‌هاي مختلف اين کار را به مردم آموزش داد و فرهنگ مصرف بهينه را در جامعه جا افتاده کرد.

وي در اين خصوص ادامه داد: در مورد رمالي و خرافه‌گرايي نيز اين موضوع صدق مي‌کند؛ چرا که مي‌توان در طول يک دوره‌ي زماني مشخص با برنامه‌ها و طرح‌هاي مختلف اين موضوع مورد کنکاش قرار گيرد و عوام‌فريب بودن آن را در ذهن‌ مردم جا انداخت.

اين روانپزشک گفت: در اين خصوص بايد از همان بدو مدرسه  فرهنگ‌سازي انجام شود و فضايي ايجاد شود که تدريجا اين موضع اعتبار خود را از دست بدهد.

وي تاکيد کرد: فرهنگ‌سازي در خصوص اين موضوع پيچيده، زمان‌بر، سخت و سنگين، هزينه‌بر و حوصله‌بر بوده و بايد در اين خصوص تلاش زيادي انجام شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 7

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.