1395/03/22 - 16 : 0
کد خبر: 13130
فرماندار ويژه شهرستان مرند خبر داد:
شهرستان مرند بهترين نقطه در شمال‌غرب کشور براي کشت زعفران
فرماندار ويژه شهرستان مرند گفت: اين شهرستان بهترين نقطه در شمال‌غرب کشور براي کشت زعفران است.

تقي کرمي در جلسه‌اي با حضور هيئت پنج نفري از کشور هلند در زمينه افزايش همکاري در بخش کشاورزي بخصوص کشت زعفران تشکيل شده بود، در اين خصوص افزود: شهرستان مرند با دارا بودن اقليم مناسب آب و هوايي بهترين نقطه در شمال‌غرب کشور براي کشت محصولات کشاورزي با مصرف آب کم بخصوص زعفران است.

وي گفت: در حال‌حاضر در اين شهرستان 110 هکتار از اراضي کشاورزي به کشت زعفران اختصاص دارد که طبق برنامه تدوين شده اين مقدار در سال ???? به ??? هکتار افزايش خواهد يافت.

وي افزود: در سال گذشته شهرستان مرند با توليد ??? کيلوگرم زعفران توسط ?? کشاورز کشت زعفران، به عنوان قطب توليد اين محصول در شمال‌غرب کشور شناخته شده است.

فرماندار شهرستان ويژه مرند اظهار کرد: اين شهرستان در زمينه خريد پيازچه زعفران از کشور هلند، واگذاري اراضي کشت زعفران و صادرات آن به نام شهرستان مرند و تحت ليسانس کشور هلند آماده ارائه هر نوع همکاري مي‌باشد.

"روبرت وندر تانگ" رئيس هيئت پنج نفري سرمايه‌گذاران کشور هلند نيز در اين جلسه، گفت: هدف از حضور اين هيئت، افزايش همکاري اين دو کشور در خصوص کشت محصولات با مصرف آب کم مثل "زعفران و گل‌محمدي" است.

وي افزود: با توجه به مطالعات و تحقيقات انجام شده از شهرستان مرند و مشاهده کيفيت بالاي زعفران در مزارع اين شهرستان، اين کشور آماده همکاري در زمينه افزايش کشت زعفران در اين منطقه است.

وي گفت: با توجه به وجود تکنولوژي روز دنيا در کشور هلند در خصوص کشت زعفران با موافقت دو کشور مي‌توان شاهد افزايش سه برابري کشت اين محصول در اين شهرستان باشيم.

وندر تانگ در خصوص اجراي کشت صنعتي زعفران در مرند اظهار کرد: با توجه به اينکه پرورش پيازچه زعفران در مرند به روش سنتي است و براي پرورش با اين روش نياز به حداقل زمان هفت سال است، با اجراي روش پرورش صنعتي در اين شهرستان مي‌توان پيازچه زعفران را در مدت زمان کمتر از يک سال پرورش داده و در نتيجه شاهد افزايش توليد اين محصول گران قيمت باشيم.

وي در خصوص مقدار توليد زعفران در کشور هلند گفت: کشت زعفران در ?? هکتار از اراضي کشت محصولات کشاورزي در واحد توليدي اين هيئت در کشور هلند است که توليدات اين محصول با توجه به وجود اقيلم نامناسب کشور هلند به دليل بارندگي مداوم جهت پرورش زعفران، در طول سال توليد زعفران اين واحد به ?? کشور جهان صادر مي‌شود.

بر اساس اين گزارش؛ در پايان اين جلسه هيئت سرمايه‌گذاري خارجي خواهان مذاکره و مشورت بيشتر با مديران کشور خود در رابطه با شروع همکاري دو کشور در زمينه کشت زعفران شدند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 4

  آخرین اخبار
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.