1395/03/21 - 19 : 50
کد خبر: 13122
برخورد با حقوق‌هاي نجومي و چند صد ميليون مديران از بيت‌المال/ارگان‌هاي مربوبط پاسخگو باشند
امام جمعه تبريز با بيان اينکه در حالي که تورم غوغا مي‌کند و گراني و گرانفروشي از هر زمان بيشتر شده و براي خانواده‌هاي بي‌بضاعت زندگي کمرشکن شده، خواستار برخورد با حقوق‌هاي نجومي و چند صدميليوني مديران از بيت‌المال هستيم.

 آيت الله محسن مجتهدشبستري،  ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز که در مصلاي اعظم حضرت امام خميني(ره) اين شهر برگزار شد، با اشاره به حقوق‌هاي چند‌ صد ميليوني برخي مديران اظهار داشت: در حالي که تورم غوغا مي‌کند و گراني و گرانفروشي از هر زمان بيشتر شده و براي خانواده‌هاي کم درآمد و بي‌بضاعت زندگي کمرشکن شده است، براي عده‌اي که حقوق‌هاي نجومي دريافت مي‌کنند اين مشکلات امري عاديست.

وي افزود: در شرايطي که رکود اقتصادي در کشور حاکم بوده و بيشتر کارگاه‌ها تعطيل يا نيمه تعطيل هستند ولي هيئت مديره برخي بانک‌ها و ادارات مبالغ چندصد ميليون به عنوان پاداش دريافت مي‌کنند که جاي تعجب است.

خطيب جمعه تبريز از سازمان بازرسي و ديوان محاسبات و ارگان‌هاي مربوطه خواست اين حقوق‌ها و پاداش‌هاي چند صد ميليون را بررسي و با مفاسد اقتصادي برخورد کنند.

آيت‌الله شبستري با بيان اينکه يک عده براي نان شب محتاج هستند و بيکاري غوغا مي‌کند اما برخي مبالغ نجومي از بيت‌المال دريافت مي‌کنند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي با اشاره به اينکه فيش‌هاي حقوقي نجومي مسؤولان قابل تأمل است و بايد در اين زمينه به مردم پاسخ داده شود، تصريح کرد: دريافت حقوق‌هاي چند ده ميليوني توسط برخي مديران عين تبعيض و ناعدالتي است.

تا زماني که نگاه مجلس و دولت به خارج باشد اقتصاد کشور درست نمي‌شود

وي در بخش ديگري از سخنان خود به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با رئيس و نمايندگان مجلس دهم اشاره کرد و گفت: حل موضوع رکود و اشتغال از طريق رونق توليد داخلي را از اولويت‌هاي اصلي و بسيار مهم در بخش اقتصاد است.

آيت‌الله شبستري خاطرنشان کرد: مقام عظماي ولايت در اين ديدار فرمودند «خجلت و شرمندگي نظام از بيکاري يک جوان، از خجلت و شرمندگي جوان بيکار در خانواده خود، بيشتر است»، بنابراين بايد براي حل اين مشکل، اقدامات جدي انجام شود.

خطيب جمعه تبريز اقتصاد مقاومتي و فرهنگ اسلامي را دو اولويت مهم مجلس برشمرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي تنها راه معالجه اقتصاد مريض کشور بوده و تا زماني که نگاه مجلس و دولت به خارج است اقتصاد کشور درست نمي‌شود.

وي همکاري ملت مخصوصا فعالان اقتصاد را براي تحقق اقتصاد مقاومتي لازم دانست و گفت: همه بايد براي رونق اقتصادي که همانا موجب ايجاد اشتغال و رفع بيکاري است عزم ملي و راسخ داشته باشيم.

آيت‌الله شبستري تصريح کرد: از دولت انتظار داريم با جديت هرچه تمام‌تر زمينه اشتغال جوانان را براي رفع دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري انجام دهد.

به زانو در آمدن اربابان داعش در عراق و سوريه 

امام جمعه تبريز با اشاره به تحولات عراق و سوريه و پيروزي‌هاي ارتش اين دو کشور با همکاري نيروهاي مردمي گفت: داعش در حال مرگ است و پيروزي‌ها در فلوجه عراق و رقه سوريه نقطه عطفي در شکست نيروهاي داعشي محسوب مي‌شود.

وي تصريح کرد: به فضل الهي در آينده نه چندان دور شاهد خلاص شدن سوريه و عراق از دست تروريست و به زانو در آمدن اربابانشان رژيم صهيونيستي و آمريکا خواهيم بود.

عضو خبرگان رهبري ياد شهداي موتلفه و شهادت شهيدان محمد صادق اماني، محمد بخارايي، رضا صفارهرندي و مرتضي نيک‌نژاد را که به دست جلادان رژيم ستم‌شاهي، به شهادت رسيدند، گراميداشت داشت.

امام جمعه تبريز با تبريک حلول ماه مبارک رمضان، عنوان داشت: رمضان ماه نشاط، اقبال و شتاب به سوي عبادت، تقرب به سوي خدا و آغاز فصل جديد و مرحله نوين عمر و زندگي است.

وي توضيح داد: ايام ماه مبارک رمضان بهترين فرصت براي خودسازي و نزديکي به خداوند متعال است و بايد مسلمانان از اين فرصت به بهترين شکل ممکن بهره‌برداري کنند.

آيت‌الله شبستري در ادامه بر لزوم بهره‌مندي از برکات اين ماه تأکيد کرد و افزود: مردم خداجو در ماه مبارک رمضان خود را در مقابل گناهان بيمه مي‌کنند.

وي گفت: روزه‌داري موجب تقويت اراده، تثبيت روحيه اخلاص، زنده کردن روحيه قناعت شده و خداوند اين لطف را کرده و اين فريضه را بر مسلمانان واجب کرده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 5

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.