1395/03/08 - 15 : 5
کد خبر: 12994
بازشماري آراي تبريز در مراحل پاياني
چرا کارت ورود به مجلس 5 نماينده آذربايجان‌ صادر نشد!
احرارخبر: بازشماري آراي انتخابات مرحله دوم تبريز که توسط 70 نيروي اعزامي شوراي نگهبان از سوم خرداد ماه جاري آغاز شده در مرحله پاياني بازشماري صندوق‌هاي راي قرار دارد.

امروز مجلس دهم در حالي کار خود را آغاز کرد که از 19 نماينده استان آذربايجان‌شرقي از 13 حوزه انتخابيه تنها 13 نماينده از اين استان در مجلس حضور داشتند.

بازشماري آراي انتخابات مرحله دوم تبريز که توسط 70 نيروي اعزامي شوراي نگهبان از سوم خرداد آغاز شده در مراحل پاياني بازشماري قرار دارد.

«محمدحسين فرهنگي» کانديداي اصولگرايان، «زهرا ساعي» با گرايش اصلاح طالبان، «عليرضا منادي» با گرايش مستقل، «محمداسماعيل سعيدي» کانديداي اصولگرايان، «ميرعلي‌اصغر موسوي» اصلاح‌طلبان، «محمدرضا ميرتاج‌الديني» با گرايش اصولگرايي، «شهاب‌الدين بي‌مقدار» کانديداي اصلاح‌طلبان و «عباس عباس‌زاده» ديگر کانديداي اصلاح‌طلبان در مرحله دوم انتخابات مجلس از حوزه انتخابيه «تبريز، آذرشهر و اسکو» به رقابت پرداختند.

در اين ميان «زهرا ساعي» و «محمدحسين فرهنگي» و «شهاب‌الدين بي‌مقدار» و عليرضا منادي در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم موفق به کسب اکثريت نسبي آراي مأخوذه شدند.

در ابتدا اعلام شد «عليرضا منادي» حائز اکثريت نسبي آراء شده و در رقابت با «محمداسماعيل سعيدي» به مجلس دهم راه يافته است، اما مدتي بعد به دليل برخي شکايات، شوراي نگهبان دستور بازشماري 15 درصد آراي مأخوذه را صادر کرد که در بازشماري آراء، گفته شد رأي «محمداسماعيل سعيدي» نسبت به «عليرضا منادي» بيشتر از تعداد آراي اعلامي قبل بوده است، به همين دليل شوراي نگهبان در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته 29 ارديبهشت‌ماه، مجدداً دستور بازشماري 85 درصد مابقي آراي حوزه انتخابيه «تبريز، آذرشهر و اسکو» را صادر کرده است.

گفته مي‌شود بازشماري آراي تبريز توسط 70 نيروي شوراي نگهبان در مراحل پاياني قرار دارد و اين هيئت امروز گزارش خود را براي تصميم‌گيري شوراي نگهبان تکميل مي‌کند و در اختيار اين شورا قرار مي‌دهد تا تصميم نهايي در اين رابطه براساس گزارش هيئت اعزامي اتخاذ شود.

حوزه انتخابيه اهر و هريس

همچنين شوراي نگهبان به دليل برخي گزارشات، دستور تحقيق از نتايج انتخابات حوزه انتخابيه «اهر و هريس» را صادر کرده و مقرر شده است براي بررسي دقيق‌تر نتايج انتخابات در اين حوزه انتخابيه، بازرسان به اهر و هريس اعزام شوند.

بيت‌الله عبداللّهي کانديداي اصلاح‌طلبان در رقابت با مهدي حسينيان کانديداي اصولگرايان از حوزه انتخابيه «اهر و هريس» در دور انتخابات مجلس دهم حائز بيشترين آراء شده و رأي آورده بود.

حوزه انتخابيه تبريز و اهر همچنان منتظر راي نهايي شوراي نگهبان در اين رابطه است.

حوزه انتخابيه مراغه و عجب‌شير

محمدعلي حسين‌زاده منتخب مجلس دهم از حوزه انتخابيه مراغه و عجب‌شير در هجدهم ارديبهشت بر اثر سانحه‌اي در آزادراه قزوين - زنجان دارفاني را وداع گفت.

تکليف کرسي انتخابات اين حوزه طبق قانون در انتخابات ميان دوره‌اي مشخص مي‌شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 3

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.