1395/03/05 - 17 : 20
کد خبر: 12969
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام:
"مرضيه حديدچي" زينب‌گونه در راه ارزش‌هاي اسلامي گام برداشت
احرارخبر: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار کرد: خانم مرضيه حديدچي زينب‌گونه از ارزش‌هاي اسلامي، دفاع کرد و با وجود شکنجه‌هاي سختي که ساواک بر روي خود و دخترش اعمال کرد، از هدف منحرف نشد.

محسن رضايي در مراسم نکوداشت اسوه‌ي ايثار و مقاومت مرضيه حديدچي دباغ که امروز در دانشگاه هنر اسلامي برگزار شد، گفت: هنر اسلامي بايد چهره‌ها و حرکت‌هاي اعتلا بخش انقلاب را به نسل جديد معرفي کند، خانم دباغ يکي از چهره‌هاي برتر انقلاب است.

وي در خصوص شخصيت "مرضيه حديدچي" گفت: با وجود مشکلات زيادي که در دوران کودکي خواهر دباغ در راه تحصيل علوم براي بانوان وجود داشت،  اولين نماد شخصيتي وي از تلاش در راه کسب علم آغاز شد.

وي اضافه کرد: اين بانو با گذشت اندک زماني، دريافت که علم عطش وجود او را سيراب نمي‌کند، چرا که وي طالب رشد روحي بود،  در نتيجه وارد جريان انقلاب و مبارزات انقلابي شد.

 رضايي يادآور شد: خانم دباغ از کساني است که تحت شکنجه‌هاي سخت و طاقت فرساي ساواک قرار گرفت، تا جايي که از شدت بوي زخم‌هايش حتي شکنجه گران نيز توان نزديک شدن به سلول او را نداشتند و زندانيان ديگر ناله‌هاي وي را در شکنجه از ياد نبرده‌اند.

وي با بيان اينکه انقلاب اسلامي ايران مرهون تلاش شيرزناني چون خواهر دباغ است، گفت: همزمان با تبعيد امام راحل به پاريس، خانم  حديدچي به محضر ايشان رسيده و همچون يک پاسدار از ايشان حفاظت کرد.

وي اظهار کرد: هنر هميشه در نوک قلم نيست بلکه قدم‌ها و رفتارهايي که تاريخ بشر را متحول مي‌کند از بالاترينِ هنرها هست، و هنرمندان متعهد وظيفه دارند اسوه‌هاي ايثار، مقاومت و شهادت را به جامعه معرفي کنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به دوران اشغال ايران در جنگ جهاني دوم گفت: ملت ما به دليل بي لياقتي زمامدارانش در آن دوران خفت کشيد، شايد خواهر دباغ که در آن دوران کودکي بيش نبود با بغض به تانک‌ها و رژه جيبپ‌هاي ارتش روس و انگليس نگاه مي‌کرد، گمان نمي‌برد روزي به برکت انقلاب اسلامي ايران، حامل  نامه‌اي از طرف حضرت امام (ره) به گورباچف باشد،  پيام حضرت امام (ره) اين بود: "من مي‌بينم استخوان‌هاي کمونيست شکسته خواهد شد".

گفتني است، مراسم نکوداشت اسوه‌ي ايثار و مقاومت مرضيه حديدچي دباغ صبح امروز در دانشگاه هنر اسلامي تبريز نظام برگزار شد.

همچنين در اين مراسم آثار هنري برگرفته از شخصيت مرضيه حديدچي، و تنديس مادر که به همت اساتيد و دانشجويان دانشگاه هنر اسلامي تبريز طراحي شده بود، رونمايي شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 7

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.