1395/02/26 - 16 : 50
کد خبر: 12846
رئيس کميسيون صنايع مجلس:
5ميليون تحصيل کرده بيکار داريم/ در صنعت استراتژي نداريم
احرارخبر: رئيس کميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه امروزه رتبه فضاي کسب کار ايران در جهان، 117است، گفت: صنعت در فضايي که فساد، تورم و فضاي کسب و کار نامناسب وجود دارد، رشد نمي‌کند.

رضا رحماني شنبه شب در جلسه اتاق بازرگاني تبريز، با اشاره به اينکه به جز دوران جنگ تحميلي، بعد از انقلاب با چنين شرايط سخت رکود و مشکلات اقتصادي مواجه نبوديم، اظهار داشت: با وجود اين شرايط، هيچ حمايت موثري از توليد انجام نداديم تا صنعت بتواند صدمات وارده را جبران کند.

وي با بيان اينکه امروزه رتبه فضاي کسب کار ايران در جهان، 117 است که بايد براي بهبود شرايط موجود تلاش کنيم و از همسايگان خود که در رتبه‌هاي تک رقمي هستند، فاصله‌ها را جبران کنيم، افزود: صنعت در فضايي که فساد، تورم و فضاي کسب و کار نامناسب وجود دارد، رشد نمي‌کند.

رئيس کميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه تقدم کنترل تورم و خروج غير تورمي از رکود، هميشه مورد بحث و اختلاف مجلس با دولت بود، گفت: خروج غير تورمي از رکود بايد قبل از کنترل تورم در برنامه و اولويت اصلي قرار گيرد.

در صنعت استراتژي نداريم و نمي‌دانيم صنعت کشور به کجا مي‌رود

رحماني ادامه داد: فرصت کمي براي اقدام و عمل داريم و بايد از الان تا آخر سال روزانه 50 کارخانه از رکود خارج شده و فعال شود تا وضعيت کشور به حالت عادي بازگردد.

وي با تاکيد بر اينکه ما در صنعت استراتژي نداريم و نمي‌دانيم صنعت کشور به کجا مي‌رود، تصريح کرد: گستره صنعت طوري است که در هر جايي فولاد مي‌زنيم، ظرفيت توليد موتور سيکلت ما در ايران بيش از مجموع هند و چين و کره و... است، ميزان توليد رب گوجه، بيش از ظرفيت مصرف و توان صادراتي است، تعداد کارخانه‌هاي فرش ماشيني، جوابگوي کل دنياست، لذا بايد با آمايش سرزميني محل توليد و... را مشخص کنيم و از سردرگمي که منجر به شکست توليد کننده خواهد شد جلوگيري کنيم.

نماينده تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس نهم، با بيان اينکه توليد مولد، يعني صنعت، معدن و کشاورزي، تاکيد کرد: اگر اين‌ها نباشند، وزارت کار و ماليات و... چه کار خواهند کرد؟ بايد تمام وزارتخانه‌هاي صنعتي دست به کار شوند، چراکه زنگ خطر بيکاري به صدا در آمده، چراکه علاوه بر ساير بيکاران،‌ اکنون بيش از 5 ميليون تحصيل کرده بيکار داريم.

در پسابرجام و رفت و آمد خارجي‌ها، از مونتاژ کاري در ايران نگرانيم

رحماني با بيان اينکه در پسابرجام و رفت و آمد خارجي‌ها، از مونتاژ کاري در ايران نگرانيم، تصريح کرد: وقتي بازار 80 ميليوني در ايران و بازار 300 ميليوني در اطراف خود داريم، دليلي ندارد مونتاژکاري کنيم و بايد در پسابرجام هر جا به سمت توليد و انتقال فناوري برويم.

وي با اشاره به بازار بزرگ روسيه و زمينه فراوان براي افزايش صادرات به اين کشور، گفت: توسعه همکاري با روسيه به دليل بازار بزرگي که بعد از کاهش روابط با ترکيه ايجاد شده، نياز به يک کار انقلابي دارد، چراکه روسيه يک کشور مصرفي است، 9 ماه زمستان است و 70 ميليارد دلار واردات مواد غذايي دارد که بايد با يک عمليات جهادي براي تصاحب اين جبهه اقتصادي حرکت کنيم وگرنه چين و هند و امثال آن، اين بازار را تصاحب خواهند کرد.

نماينده تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس نهم، در پايان، ضمن قدرداني از همراهي و اعتماد مردم،‌ با خداحافظي از نمايندگي، تاکيد کرد: در دوران نمايندگي، نه خودم و نه خانواده‌ام هيچ سهامي نخريدم و فقط سهام کارگري قبل از دوران نمايندگي را در اختيار دارم و تهمت زنندگان را حلال مي‌کنم، غير از افرادي که اطلاع دارند ولي تهمت زدند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 3

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.