1395/02/26 - 16 : 36
کد خبر: 12843
استاندار آذربايجان‌شرقي:
ايران بايد بخش عمده‌اي از بازار بلاتکليف روسيه را تصاحب کند
احرارخبر: استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: حجم مبادلات روسيه و ترکيه 4.5 ميليارد دلار بود که امروز اين بازار بلاتکليف مانده و ما بايد تلاش کنيم بخش عمده‌اي از اين بازار را به تصاحب درآوريم.

اسماعيل جبارزاده ظهر امروز در جلسه شوراي برنامه‌ريزي استان با اشاره به رويداد تبريز 2018 اظهار داشت: بايد براي افزايش اقامتگاه‌ها و مراکز رفاهي براي گردشگران تلاش شود تا از قبل صنعت گردشگري درآمدي وارد استان شده و آمار بيکاري کاهش يابد.

وي افزود: معتقديم اشتغالزايي در زمينه گردشگري نياز به سرمايه‌گذاري‌هاي کلاني ندارد و با همتي اندک مي‌توان بهره‌هاي زيادي از قبل توسعه اين صنعت در استان و بويژه شهر تبريز برد.

جبارزاده با اشاره به حساب‌هاي منطقه‌اي تا سال 92 ابراز داشت: ما در حوزه‌هاي مختلف شاهد حرکت‌هاي مناسبي بوديم اما بعضي از شاخص‌ها را نمي‌توان به صورت استاني احصاء کرد؛ به هر حال در خواست داريم تمام شاخص‌ها به شکل واقعي مورد رصد قرار گيرد تا هدايت صحيح امور پروژه‌هاي اجرايي ميسر شود.

اين مسئول در عين حال تاکيد کرد: تمام برنامه‌ها را با تمام قدرت و متناسب با شاخص‌ها، آمار و اطلاعات به پيش مي‌بريم و براي بهبود شاخص‌هايي که در گذشته وضعيت نامناسبي داشتند همت مي‌کنيم.

وي با اشاره به برگزاري سمينار استانداران در مشهد تصريح کرد: بحث عمده‌اي که در آن سمينار مطرح شد اقتصادمقاومتي بود و مصوبه دولت مبني بر اينکه استان آذربايجان‌شرقي به عنوان الگوي اقتصاد مقاومتي انتخاب شده بار ديگر مطرح شد.

استاندار آذربايجان‌شرقي توضيح داد: در سمينار مشهد بنده برنامه‌اي که براي سال 95 در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي داشتيم ارائه کردم و هسته‌هاي کليدي و پروژه‌هاي هر هسته را تشريح کردم که مورد استقبال استانداران قرار گرفت.

جبارزاده متذکر شد: هنگام ارائه سند تدبير و توسعه استان در سمينار مشهد به اين اشکال برخورد کردم که زمان به ثمر رسيدن پروژه‌ها قيد نشده که لازم است اين زمان‌بندي صورت گيرد؛ البته اکثر پروژه‌ها بايد در سال 95 به اتمام برسند ولي پروژه‌هايي مثل نيروگاه‌ها، قطار شهري، و ... يک ساله به اتمام نمي‌رسد که در اين پروژه‌ها هم پيگيري جدي مورد نياز است.

اين مسئول از مديران دستگاه‌هاي اجرايي و فرماندار خواست تا همان برنامه‌اي را که در اول ارديبهشت ابلاغ شده به سرعت پيش برند و مديران شخصا پيگير پروژه هاي بزرگ باشند.

استاندار آذربايجان‌شرقي در عين حال خاطرنشان کرد: مديريت برق آذربايجان‌شرقي بايد نسبت سرمايه‌گذاري توليد سه هزار و 400 مگاوات برق تمرکز کند.

وي در ادامه صحبت‌هاي خود اذعان داشت: در بحث برون‌زايي اقتصاد نحوه راه‌اندازي شيوه استادشاگردي بايد هر چه زودتر تدوين شود و معتقديم 138 هزار کارگاه تک فرمايي استان مي‌تواند بخشي از جوانان جوياي کار را از طريق همين شيوه به کار گيرد.

استاندار آذربايجان‌شرقي اعلام کرد: در سال 95 يکي از اهداف کلان ايجاد اشتغال است و موظف هستيم نسبت به بحث بيکاري تدبير کنيم که در قالب سند تدبير و توسعه و اقتصادمقاومتي قابل حل است و امروز استارت راه‌اندازي شيوه استاد شاگردي را مي‌زنيم.

جبارزاده تصريح کرد: در رابطه با بحث صادرات از استان ما انتظار ويژه‌اي مي‌رود و بنده از تجار و صادرکنندگاني که در روسيه سابقه فعاليت دارند مي‌خواهم هولدينگ صادراتي را تشکيل دهند تا اجناس را جمع‌آوري کرده و همين هولدينگ طرف قرارداد روس‌ها باشد.

استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: حجم مبادلات روسيه و ترکيه چهار و نيم ميليارد دلار بود که امروز اين بازار تکليف مانده و ما بايد تلاش کنيم بخش عمده اي از اين بازار بلاتکليف را به تصاحب درآوريم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 2

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.