1395/02/26 - 8 : 11
کد خبر: 12839
38 درصد فوتي جاده‌اي در محور اردبيل – مغان رخ مي‌دهد
احرار خبر: فرمانده پليس راه استان اردبيل گفت: 38 درصد فوتي‌هاي جاده‌اي استان اردبيل در محور اردبيل – مغان رخ داده که اميدواريم امسال اين رقم کاهش پيدا کند.

به گزارش احرار خبر، سيد حجت‌ فتاحي در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران و در پاسخ به سؤالات آنها در اردبيل اظهار کرد: کاهش تصادفات در سال 94 بهترين هديه پليس به مردم بود به طوري‌که رتبه اول را در بين استان‌هاي کشور در کاهش تصادفات شاهد و ناظر بوديم.

وي با يادآوري اينکه 95 درصد ترددهاي استان اردبيل به شکل زميني انجام مي‌شود، تصريح کرد: تنها پنج درصد تردد هموطنانمان در استان اردبيل به شکل هوايي و با استفاده از هواپيما انجام مي‌شود در حالي که هيچ خبري از حمل و نقل ريلي و دريايي در اين استان نيست.

فرمانده پليس راه استان گفت: در سال گذشته 9 درصد تصادفات فوتي در محور اردبيل – سراب، هشت درصد در محور اردبيل – آستارا، 38 درصد در محور اردبيل – مغان، 27 درصد در محور اردبيل – خلخال، 10 درصد در محور گرمي – بيله‌سوار و 9 درصد نيز در محور پارس‌آباد – مشگين‌شهر رخ داده است.

فتاحي افزود: محور پارس‌آباد – مشگين‌شهر با 68 درصد کاهش تصادفات فوتي رتبه اول، اردبيل – مغان با 20 درصد کاهش رتبه دوم، گرمي – بيله‌سوار با 27 درصد کاهش رتبه سوم و اردبيل – آستارا با 14 درصد کاهش رتبه چهارم را در کاهش تصادفات جاده‌اي به خود اختصاص داده‌اند در حالي که در محور اردبيل – سراب و اردبيل – خلخال با افزايش تلفات جاده‌اي روبه‌رو بوديم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان کرد: ‌بيشترين وقوع تصادفات فوتي، جرحي با 68 درصد مربوط به خودروي سواري و بيشترين علت وقوع تصادفات نيز تخطي از سرعت مطمئنه با 35 درصد ميزان وقوع تصادفات است.

فتاحي در مورد مدرک تحصيل افراد مقصر در تصادفات اضافه کرد: ‌21 درصد اين افراد داراي مدرک ديپلم بودند.

وي ادامه داد: 66 درصد تصادفات در روز و 34 درصد در شب اتفاق افتاده به طوريکه واژگوني با 27 درصد بيشترين علت وقوع تصادفات در محورهاي مواصلاتي بوده است.

فتاحي بيشترين علت واژگوني را تخطي از سرعت مطمئنه و خستگي و خواب‌آلودگي راننده توصيف کرد و گفت: اگر راننده زمان خستگي و خواب‌آلودگي خود را درست تشخيص داده و مديريت کرده و با يک ايست و توقف اقدام به استراحت و رفع خستگي کند، بسياري از مشکلات از بين مي‌رود در حالي که عده‌اي با خواب به عنوان غريزه طبيعي به جنگ برخاستند.

وي با بيان اينکه 75 درصد وقوع حوادث فوتي و جرحي در استان توسط رانندگان بومي رخ داده و تنها 25 درصد غير بومي‌ها دخيل بودند، افزود: ساعت 16 عصر تا 20 شب بيشترين ساعات وقوع تصادفات فوتي و جرحي را به ثبت رسانديم.

فرمانده پليس راه استان اردبيل تصريح کرد: سرنشين‌ها با 37 درصد بيشترين فوتي جاده‌ها را شامل مي‌شود به طوريکه در اين بين 82 درصد متوفيان مذکر و 18 درصد مؤنث هستند.

فتاحي پنجشنبه را پرحادثه‌ترين روز سال و چهارشنبه را کم حادثه‌ترين روز تصادفات جاده‌اي اعلام کرد و ادامه داد: اکثر افراد فوت شده با 45 درصد در سنين 21 تا 40 سال بودند به طوريکه 45 درصد تصادفات در محورهاي اصلي رخ داده است.

وي با اشاره به آمار پزشکي قانوني تعداد فوتي‌هاي جاده‌هاي استان در سال گذشته را 159 نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به اينکه در سال 93 تعداد فوتي‌ها 188 نفر بودند با 29 نفر کاهش مرگ و ميرها 15 درصد تصادفات منجر به فوت کمتر شده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 9

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.