1392/9/28 - 08 : 22
کد خبر: 1220
تراکتور - سپاهان :
تاريخچه تقابل تراکتورسازي و سپاهان
تيم سپاهان گرچه از نظر آماري بر تراکتورسازي برتري دارد اما تراکتورسازان در مصاف‌هاي رودررو سنگين‌ترين شکست را به زردپوشان اصفهاني تحميل کرده‌اند.م

تسنيم: تيم‌هاي تراکتورسازي و سپاهان تاکنون در تاريخ ليگ برتر 11 بار مقابل هم قرار گرفته‌اندکه در اين ديدارها 5 بار سپاهان پيروز بوده است، 4 بار تراکتورسازان به برتري رسيده‌اند و 2 ديدار آنها نيز به تساوي انجاميده است.

فصل 81-1380 ليگ برتر

در 6 آذرماه سال 80 تيم‌هاي تراکتورسازي و سپاهان در تبريز به مصاف هم رفتند. در آن فصل که تراکتورسازي نتايج بسيار ضعيفي کسب کرده بود در خانه مقابل سپاهان به تساوي بدون گل رضايت داد. در ديدار برگشت که 26 فروردين سال 81 برگزار شد 2 تيم در اصفهان به مصاف هم رفتند و تيم ميهمان موفق شد با يک گل از سد حريف قدرتمند خود عبور کند، هر چند اين پيروزي نيز نتوانست مانع از سقوط تراکتورسازان به دسته يک شود.

فصل 89-1388 ليگ برتر

تراکتورسازي در فصل 89-88 پس از سال‌ها با هدايت فراز کمالوند به ليگ برتر صعود کرده بود و هنوز در تب و تاب ليگ برتري شدن بود. بعد از سال‌ها ورزشگاه فولادشهر اصفهان در تاريخ 18 مهر سال 88 ميزبان 2 تيم بود. در اين ديدار که فقط 3 هزار تماشاگر داشت سپاهان موفق شد مقابل حريف خود به برتري برسد. احمد آل نعمه در دقيقه 58 گل نخست سپاهان را وارد دروازه تراکتورسازي کرد و پس از آن عماد محمدرضا در دقايق 65 و 73 گل‌هاي بعدي ميزبان را به تور حريف چسباند. امير محبي در دقيقه 4+90 فقط توانست يکي از گل‌هاي خورده را جبران کند تا اين ديدار با نتيجه 3 بر يک به سود سپاهان خاتمه يابد.

ديدار برگشت تراکتورسازي و سپاهان در فصل 89-1388 روز شنبه 15 اسفندماه 92 ورزشگاه يادگار امام (ره) برگزار شد که اين مسابقه 80 هزار تماشاگر را به ورزشگاه کشانده بود. در اين ديدار فرهاد خيرخواه خيلي زود در دقيقه 6 توانست گل برتري ميزبان را به ثمر برساند ولي ابراهيم توره اجازه خوشحالي را به ميزبان نداد و در دقيقه 9 بازي را به تساوي کشاند. در اين بازي که با نتيجه تساوي يک بر يک به اتمام رسيد، ابراهيم توره و احمد آل‌نعمه از سپاهان کارت زرد گرفتند.

فصل 90-1389 ليگ برتر

سپاهان و تراکتورسازي در تاريخ 7 آبان سال 89 بار ديگر مقابل يکديگر قرار گرفتند. مسعود مرادي در حضور 6 هزار هوادار سوت آغاز اين ديدار را در فولادشهر به صدا درآورد. باز هم ابراهيم توره بود که توانست مقابل تراکتورسازي در دقايق ابتدايي گلزني کند تا سپاهان اين ديدار را نيز به نفع خود به پايان برساند. در اين ديدار پر برخورد اميد ابراهيمي و محسن بنگر از سپاهان و لئوناردو پيمنتا و مصطفي اکرامي از تراکتورسازي با کارت زرد داور جريمه شدند.

26 فروردين 90 ديدار برگشت سرخپوشان تبريزي و زردپوشان اصفهاني در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز برگزار شد. هواداران تراکتورسازي که شاهد عملکرد خوب تيم‌شان در آن روزها بودند بار ديگر حضور پرشوري در ورزشگاه داشتند. ورزشگاه يادگار امام در آن روز 80 هزار هوادار را به خود ديد و نکته جالب اين ديدار تشويق تيم حريف در ابتداي بازي بود.

اما اين حضور هواداران فايده‌اي براي تراکتورسازان نداشت و ابراهيم توره در دقيقه 27 نتيجه را به نفع سپاهان تغيير داد. در دقيقه 47 احسان حاج صفي با گل به خودي بازي را به تساوي کشاند تا نيمه نخست با اين نتيجه به پايان برسد. با شروع نيمه دوم حملات دامنه‌دار ميزبان ادامه يافت ولي اين تيم ميهمان بود که در دقيقه 70 با گل محسن بنگر بار ديگر از حريف خود پيشي گرفت. در حالي که ورزشگاه غرق در سکوت شده بود ابراهيم توره کار را تمام کرد و گل سوم سپاهان را به ثمر رساند تا پيروزي 3 بر يک از آن سپاهان شود.

فصل 91-1390 ليگ برتر

در ديدار رفت آن فصل 2 تيم در فولادشهر به مصاف هم رفتند و عماد محمدرضا در دقيقه 5 بازي گل نخست تيمش را به ثمر رساند. در ادامه احمد آل نعمه دروازه تراکتورسازي را به اشتباه باز کرد تا سپاهان با 2 گل پيشي بگيرد. فلاويو امانوئل لوپز پيکاسو در دقيقه 89 يکي از گل‌هاي خورده را جبران کرد تا ديدار رفت با نتيجه 2 بر يک به سود سپاهان پايان يابد.

22 اسفند سال 90 تراکتورسازي و سپاهان در تبريز مقابل يکديگر قرار گرفتند تا ديدار برگشت فصل يازدهم را برگزار کنند. در اين ديدار رودريگو توزي برزيلي در دقيقه 57 از روي ضربه پنالتي گل 3 امتيازي و پيروزي بخش تيمش را به ثمر رساند. محمد ابراهيمي و قاسم حدادي‌فر از تيم تراکتورسازي کارت زرد دريافت کردند.

فصل 92-1391 ليگ برتر

4 آبان ماه سال 91 پرگل ترين ديدار تيمهاي تراکتورسازي و سپاهان در اصفهان رقم خورد. تراکتور در اين ديدار با 4 گل سپاهان را از پيش رو برداشت و ميزبان فقط توانست يک گل در خانه به ثمر برساند. اين سنگين ترين شکست سپاهان در ديدارهاي رو در رو بود. تراکتورسازي در مصاف با سپاهان توسط سيدمهدي سيدصالحي (15 و 52)، فلاويو لوپز (58 - پنالتي) و حسن اشجاري (1+90 - گل به خودي) به گل رسيد و تنها گل تيم ميزبان را هم اميد ابراهيمي در دقيقه 55 به ثمر رساند.

در ديدار برگشت سپاهان تلافي کرد و در تبريز با نتيجه 3 بر يک تراکتورسازي را شکست داد تا باخت سنگين ديدار رفت را جبران کرده باشد. در اين بازي که در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز برگزار شد، تيم ميهمان توسط محمدرضا خلعتبري (14)، فرشيد طالبي (29) و محرم نويدکيا (57) به گل رسيد و تنها گل تراکتورسازي نيز توسط گيلسون در دقيقه 88 به ثمر رسيد.

فصل 93-1392 ليگ برتر

در فصل جاري مصاف 2 تيم در ديدار رفت به سود تراکتورسازان پايان يافت. شاگردان مجيد جلالي موفق شدند در ديار زاينده رود سپاهان را با يک گل شکست دهند. در روزي که علي کريمي بهترين بازيکن زمين بود سپاهان نتوانست در خانه خود موفق ظاهر شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 9

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.