1395/01/23 - 19 : 46
کد خبر: 11472
پزشکيان: دستگيري سه تن از اعضاي شوراي شهر تبريز بدون تفهيم اتهام توجيه منطقي ندارد
نماينده مردم تبريز در مجلس از دستگيري سه تن از اعضاي شوراي شهر تبريز و ممنوع الملاقات کردن آنان بدون تفهيم اتهام انتقاد کرد.

به گزارش احرار به نقل از خانه ملت مسعود پزشکيان ، درباره علت دستگيري سه تن از اعضاي شوراي شهر تبريز، گفت: به طور جدي پيگير مشخص شدن علت دستگيري سه تن از اعضاي شوراي شهر تبريز هستم، متاسفانه اتهام اين افراد مشخص نيست اما افراد مذکور  ممنوع الملاقات هستند که البته در تلاشم تا زمينه ملاقات با اين افراد فراهم شود.

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: متاسفانه قبل از آنکه علت دستگيري مشخص شود اين‌ افراد به زندان فرستاده شده‌اند در حاليکه هنوز اتهام آن‌ها مشخص نيست؛ اگر مستندي براي دستگيري آن‌ها وجود دارد بايد براساس اين مستندات آن‌ها را محاکمه کنند اما اگر مستندات کامل نشده، بايد توضيح داده شود که دليل دستگيري زودهنگام اين افراد چيست؟

اين نماينده مردم در مجلس نهم با تاکيد بر اينکه هيچ منطقي در دستگيري زودهنگام اين افراد وجود ندارد، تصريح کرد: اينکه ابتدا فرد را دستگير مي‌کنند و سپس بدون تفهيم اتهام راهي زندان مي‌کنند هيچ توجيهي ندارد، به نظر مي‌رسد برخوردها تا حدودي نادرست است.

وي يادآور شد: در ذهنم نمي‌گنجد که چگونه بدون هيچ دليل و مدرکي اين افراد زنداني شدند، اگر براساس اختلاس مالي و يکسري زد و بندها اين دستگيري صورت گرفته آن‌ها را محاکمه کنند اما اينکه اين افراد هم اکنون بدون تفهيم اتهام در زندان به سر مي‌برند و ممنوع الملاقات هستند توجيهي ندارد؛ تا چه زماني بايد اين افراد در زندان باشند؟ آيا تا زماني که مستندات به طور کامل جمع آوري شد؟

پزشکيان تاکيد کرد: براساس اطلاعات به دست آمده يکي از افراد دستگير شده، يک الي دو ماهي است که در زندان به سر مي‌برد در حاليکه ممنوع الملاقات بوده و اتهام وي هنوز مشخص نيست.

عضو کميسيون بهداشت و درمان در مجلس نهم گفت: براساس شنيده‌ها گفته شده که اين افراد براساس اختلاس مالي به زندان رفته‌اند اما به نظر مي‌رسد که يک بدعت جديدي در حال شکل‌گيري است به طوري که افراد را قبل از محاکمه و تفهيم اتهام روانه زندان مي‌کنند؛ حال جاي اين سوال باقي است که اگر بررسي‌ها غلط از آب درآمد با آبروي از دست رفته فرد مي‌خواهند چه کنند؟ البته قرار است اين موضوع را پيگيري کنم که اگر شد با آن‌ها ملاقاتي داشته باشم.

نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: در پرس و جويي که از نمايندگان کميسيون قضايي و حقوقي مجلس انجام دادم متوجه شدم که قاضي مي‌تواند افراد را براساس تشخيص خود ممنوع الملاقات کند ولي هنوز اين موضوع براي من توجيه ندارد به گونه‌اي که حتي يک نماينده نيز نتواند افراد دستگير شده را ملاقات کند./

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 3

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.