1395/01/21 - 7 : 50
کد خبر: 11444
خسارت 19 ميليارد توماني ناشي از سرمازدگي به باغات مشگين‌شهر
احرار خبر: رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل با اشاره به خسارت ناشي از سرمازدگي‌هاي اخير گفت: بر اساس پيش‌بيني‌هاي اوليه به نظر مي‌رسد باغات مشگين‌شهر بيش از 19 ميليارد تومان، نمين 18 ميليارد تومان، خلخال 9 ميليارد تومان، اردبيل و کوثر هر يک 6 ميليارد تومان و نير 5 ميليارد تومان از اين محل خسارت ديدند.

به گزارش احرار خبر، عديل سروي در جريان بازديد از آخرين وضعيت خسارت وارده به باغات اردبيل اظهار کرد: به دنبال بارش برف و سرماي هوا در يک ماه اخير باغات شهرهاي مختلف استان اردبيل خسارت ديدند که بيشترين خسارت مربوط به مشگين‌شهر است.

وي افزود: بر اساس برآوردها و پيش‌بيني‌هاي اوليه به نظر مي‌رسد باغات مشگين‌شهر بيش از 19 ميليارد تومان، نمين 18 ميليارد تومان، خلخال 9 ميليارد تومان، اردبيل و کوثر هر يک 6 ميليارد تومان و نير 5 ميليارد تومان از اين محل خسارت ديدند.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل با يادآوري اينکه البته به صورت دقيق‌تر بعد از ارزيابي کارشناسان صندوق بيمه خسارت وارده به باغات اعلام خواهد شد، گفت: از فردا تا آخر هفته کارشناسان صندوق بيمه و بانک کشاورزي به همراه ناظران برآورد خسارت بررسي‌‌هاي خود را از باغات انجام خواهند داد تا زمينه براي اعلام دقيق خسارت و حمايت از زارعان و باغداران فراهم آيد.

سروي ادامه داد: البته زارعان به نسبت باغداران خسارت کمتري ديدند و اميدواريم با پوشش بيمه‌اي باغات و زراعت استان بتوانيم خسارت وارده به فعالان اين بخش را جبران کرده و جلوي متضرر شدن آنها را بگيريم.

وي با تاکيد بر توسعه بيمه محصولات کشاورزي تصريح کرد: بيمه پشتوانه خوبي است تا زارعان و باغداران بتوانند خسارت وارده به محصولاتشان را جبران کنند.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل يادآور شد: به هيچ‌وجه تأخير و تعللي در پرداختي بيمه‌ها براي زارعان و باغداران به وجود نمي‌آيد و بعد از برآورد دقيق به تدريج باغداران و زارعان مي‌توانند به صندوق و شعبات بانک کشاورزي مراجعه و خسارت اعلام شده خود را به صورت دقيق دريافت کنند.

سروي تصريح کرد: برخي از باغات که گل‌دهي و محصولات آنها ديرهنگام است به مانند سيب کمتر خسارت ديدند و عمده خسارت به باغات داراي ميوه هسته‌دار بهاري و تابستاني است که سعي در جبران خسارت وارده است.

 وي در پايان سخنان خود بيشترين خسارت وارده به باغات مشگين‌شهر و کمترين را مربوط به نير توصيف کرد و عنوان کرد: در صورت وارد آمدن خسارت بر باغات ساير مناطق خود زارعان بايد اطلاع‌رساني کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 3

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.