1395/01/21 - 7 : 46
کد خبر: 11442
برخورد رئيس جمهور کشورمان به دنبال برخورد غير ديپلماتيک اتريش، عزت‌مندانه بود
احرار خبر: نماينده ولي فقيه در استان زنجان گفت: برخورد رئيس جمهور کشورمان به دنبال برخورد غير منطقي، غير اخلاقي و غير ديپلماتيک کشور اتريش براي حفظ عزت ملت ايران و لغو اين سفر، عزت‌مندانه بود.

به گزارش احرار خبر، آيت‎الله شيخ علي خاتمي ظهر جمعه در خطبه‎هاي نماز جمعه اين هفته اظهار داشت: 20 فروردين ماه سال 1359 به عنوان سالروز قطع روابط سياسي از طرف آمريکا با نظام مقدس اسلامي است که اين مسئله در عرف جا افتاده در جهان است که کسي که رابطه را قطع مي‎کند نشان دهنده روحيه قلدرمآبي و ديکتاتوري است.

وي افزود: استقلال آمريکا همواره رشد بادکنکي داشته و قلدرمابانه برخورد کرده است و در ايران نيز همين‎گونه وارد شده و در اثر هدايت آيت‎الله کاشاني، قيام مردم و همراهي دولت آن زمان نه تنها آمريکا نتوانست به اهداف خود برسد بلکه نفت ايران ملي شد و استقلال يافت.

خطيب جمعه زنجان گفت: پس از کودتاي سال 1332 آمريکا از ايران حمايت کرد و ايران به عنوان حياط خلوت آمريکا شد و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي آمريکا با توطئه‎هاي مختلف از جمله کودتا، تحريک قوميت و... نتوانست با نظام اسلامي مقابله کند.

آيت‎الله خاتمي ادامه داد: در سال 1359 ايران داراي دانش هسته‎اي، قدرت بين‎المللي سياسي و منطقه‎اي نبود و آمريکا احساس مي‎کرد که با قطع رابطه مي‏‌تواند به اهداف مورد نظر خود برسد.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان تصريح کرد: ايران به خوبي ايستادگي کرد و امام در اين زمينه فرمودند: "ما هرگز داخل درهاي بسته زندگي نمي‌‏کنيم ولي اين درها را نيز براي استعمارگران باز نمي‎کنيم، روابط خارجي ما بر اساس حفظ آزادي، استقلال، منافع و مصالح اسلام و مسلمين است".

وي گفت: آمريکا براي سيطره اقتصادي، سياسي، فرهنگي و نظامي بر جهان و زير سلطه بردن از هيچ جنايتي خودداري نمي‎کند و با جنايت‎هاي خود مردم را تحت تاثير قرار داده و به جان مردم بي‎دفاع مي‎افتد و خون آنها را مانند زالو مي‎مکد و گويي جز او و اقمارش در جهان حق حيات ندارند.

خطيب جمعه زنجان گفت: روز ملي فناوري هسته‎اي از روزهاي مهم نظام اسلامي است که اين دانش از سال 85 آغاز شده است و آمريکا فکر نمي‎کرد ايران با قطع رابطه بتواند روي پاي خود بايستد اما امروز نظام اسلامي رسما به دنيا اعلام کرد که به فناوري غني‎سازي انرژي هسته‎اي دسترسي يافته گرچه دنيا اين موضوع را باور نمي‎کرد.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان يادآور شد: نظام اسلامي با اتکا به دانش خود و با زحمات دانشمندان انقلاب اسلامي، امروز با توليد راديو داروها موفقيت‎هاي چشمگيري را به دست آورده است.

آيت‎الله خاتمي تصريح کرد: با وجود کارشکني‎هايي در زمينه دانش هسته‎اي، شهيد شهرياري با محاسبات خود توانست با راه ميانبر، با توکل به خداوند متعال و بدون هيچ چشمداشتي کار را انجام داده و دانشمندان بسياري را در اين زمينه تربيت کرد و صفحه سوخت 20 درصد در ايران توليد شد.

وي گفت: پس از 30 سال ايران نه تنها نفتي براي صادرات ندارد، بلکه وارد کننده نفت مي‏‌شود که بايد با توليد دانش هسته‏‌اي نوين، از ذلت نجات يافت که خوشبختانه با موفقيت‎هاي دانشمندان هسته‎اي در نانو تکنولوژي و دانش‌بنيان ايران را جزو کشورهاي برتر جهان قرار داده است.

خطيب جمعه زنجان ادامه داد: در سال 90، مقام معظم رهبري فرمودند من مقاله‌اي را مي‌خواندم از يک روزنامه آمريکايي که نقل کرده بود ايران در مسئله هسته‎اي يک استثنا است و چين، پاکستان و هند به مسئله هسته‎اي رسيد اما دانش را از خارج اخذ کرد، اما هيچ‎کس در شرايطي که ايران هم تحريم بود و امکانات هسته‎اي را به او نمي‎دادند و با او مبارزه مي‎کردند، دانشمندان هسته‎اي نقشه‎هاي دشمنان را خنثي و امروز جوانان «ما مي‎توانيم» را در عمل محقق کردند.

نماينده ولي فقيه در استان زنجان با اشاره به روز 1358 سالروز تشکيل بنياد مسکن انقلاب اسلامي و حساب 100 امام خميني (ره) گفت: گام‌هاي بزرگي در اين زمينه برداشته شده است.

آيت‌الله خاتمي به سالروز شهادت امير سپهبد علي صيادشيرازي در سال 78 به دست گروهک تروريستي منافقين و سالروز شهادت امام هادي (ع) نيز اشاره کرد.

وي در پايان تصريح کرد: برخورد رئيس جمهور کشورمان به دنبال برخورد غير منطقي، غير اخلاقي و غير ديپلماتيک کشور اتريش براي حفظ عزت ملت ايران و لغو اين سفر، عزت‌مندانه بود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 4

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.