1395/01/20 - 19 : 6
کد خبر: 11431
مصاف لشکر شکست‌خورده مرد يوناني با آبي پوشان در روزهاي خوش تبريز
احرارخبر: تيم فوتبال گسترش فولاد در شرايطي به مصاف راه‌آهن مي‌رود که اين تيم تهراني وضعيت نامطلوبي در ليگ برتر دارد.

روز جمعه هفته بيست و پنجم ليگ برتر خليج‌فارس استارت مي‌خورد و در يکي از ديدارها تيم گسترش فولاد تبريز در ورزشگاه اختصاصي خود از ساعت 17 از راه‌آهن يزدان تهران پذيرايي مي‌کند.

وزش نسيم پيروزي در روزهاي خوش تبريز

آغاز سال جديد شمسي با اتفاقات مثبت در فوتبال تبريز همراه بوده و تيم‌هاي آذربايجاني در ديدارهايي که در هفته‌هاي اخير انجام داده‌اند، نه‌تنها شکست نخورده‌اند بلکه چندين برد خوب و اميدوارکننده به دست آورده‌اند.

در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا تراکتورسازي همچنان به روند رو به رشد خود ادامه مي‌دهد و در 2 ديداري که برابر سايپا و پاختاکور ازبکستان به ميدان رفته، 2 برد دل‌چسب کسب کرده است.

گسترش فولاد هم که تيم دوم تبريزي‌ها به شمار مي‌رود هفته گذشته موفق شد در يک بازي زيبا و پرگل، در شرايطي که با 3 گل از حريف اصفهاني خود ذوب‌آهن عقب بود نهايتاً بازي را 4 بر 3 به سود خودش به پايان برساند.

در ليگ يک فوتبال باشگاه‌هاي کشور نيز ماشين‌سازي تبريز به‌عنوان قديمي‌ترين تيم فوتبال شمال غرب ايران در سال جديد يک‌برد و يک تساوي به دست آورده است و با قرار گرفتن در رده سوم جدول اميد زيادي به بازگشت به سطح اول فوتبال کشور پس از سال‌ها دارد و همه اين‌ها دست‌به‌دست هم داده تا شاهد نسيم موفقيت و پيروزي در روزهاي خوش و خرم بهاري اما سرد تبريز باشيم. 

لوکوموتيورانان در ريل سقوط

هرچقدر آذربايجاني‌ها روزهاي خوبي را سپري مي‌کنند، زرد پوشان راه‌آهني به همان ميزان گرفتار مشکلات و شکست‌ها هستند. بازيکنان تيم راه‌آهن پس‌ازآنکه در آخرين ديدار خود در سال 94 با يک گل مغلوب ديگر تيم فانوس به دست ليگ يعني استقلال اهواز شدند، براي چند هفته دست به اعتصاب زدند و حاضر به شرکت در تمرينات نشدند.

باوجود برکناري تارتار از هدايت اين تيم و جايگزيني انيس توپاليديس (مربي سابق تيم ملي يونان) و نيز اصرار سعيد رمضاني سرپرست راه‌آهن، بازهم زرد پوشان تمرينات مسنجم و مرتبي را پيش از ديدار گذشته برابر نفت تهران انجام ندادند و با نتيجه يک‌بر صفر از اين تيم شکست خوردند تا وضعيتشان در جدول ليگ برتر بدتر از هر قبل شود.

راه‌آهن، 103 روز بدون گل

هرچند شايد ريشه همه مشکلات راه‌آهن را در فقر مالي خلاصه کرد اما عاملي که باعث ناکامي اين تيم در بازي‌هاي گذشته شده ، فقر گلزني است. از آخرين باري که عباس زاده بازيکن اين تيم موفق به گلزني برابر فولاد شد 103 روز مي‌گذرد و راه‌آهن از هفته 16 تاکنون موفق به باز کردن دروازه حريفانش نشده است و با فاصله اندکي نسبت به استقلال اهواز، دومين خط حمله ضعيف ليگ برتر را در اختيار دارد.

البته اين تيم در هفته 19 ليگ برتر با يک گل موفق به برد صباي قم شد اما آن يک گل را هم سامان آقازماني بازيکن صبا اشتباهاً وارد دروازه تيم خود کرده بود.

سرمربي يوناني راه‌آهن نيز ضعف تيمش در خط حمله را مشکلي اساسي مي‌داند و مي‌گويد: اين مشکل جدي است و درصورتي‌که ادامه پيدا کند تيم ما به دسته پايين‌تر سقوط مي‌کند.

بازگشت نگاه‌ها به سوي F-14

محمد ابراهيمي بازيکن سرعتي و گلزن گسترش فولاد در هفته‌هاي اخير ليگ برتر عملکرد فوق‌العاده‌اي از خود به نمايش گذاشته و يکي از اصلي‌ترين عوامل برد تيمش به شمار مي‌رود. وي در هفته گذشته نيز موفق به ثبت نخستين هت تريک سال 95 شد تا فراز کمالوند همچنان بر موضوع لزوم دعوت شدن اين بازيکن به تيم ملي اصرار کند.

ابراهيمي که در تراکتورسازي به سبب بازي‌هاي خوب خود لقبF14 را يدک مي‌کشيد، حال در شرايطي به کانون توجهات تبديل شده است که در يکي دو سال اخير عملکرد رو به افتي داشت.

فراز کمالوند پس از پيروزي گسترش فولاد برابر ذوب‌آهن با تمجيد از وي، گفت: ابراهيمي در حال حاضر بهترين و آماده‌ترين مهاجم فوتبال ايران است و انتظار ما اين است که به تيم ملي دعوت شود. اگرچه قصد کادر فني تيم ملي اين است که ميانگين سني بازيکنان را پايين بياورد اما  حداقل در راه صعود به جام جهاني ما بايد از حداکثر پتانسيل‌مان که شامل بازيکنانمان نيز مي‌شود استفاده کنيم. اميدوارم اين اتفاق هرچه زودتر بيفتد.

کمالوند در پي رتبه يک‌رقمي؛ سهميه آسيا باشد براي سال بعد!

گسترش فولاد تبريز که در حال حاضر شايد بزرگ‌ترين باشگاه خصوصي در ايران به شمار مي‌رود، پس از چند سال نتايج ضعيف در ليگ برتر امسال به فراز کمالوند و بازيکنان هميشگي او اعتماد کرد. مديريت و کادر فني اين تيم در ابتداي فصل رتبه هشتم را به‌عنوان هدف‌گذاري خود براي پايان فصل در نظر گرفتند اما پس‌ازآن که اين تيم در مقطعي به رده‌هاي بالاتر رسيد اين بار بحث کسب سهميه آسيا پيش کشيده شد.

البته در ادامه با نوساناتي که آبي پوشان به آن دچار شدند اين تيم بار ديگر به رده‌هاي پايين‌تر و همان رتبه هشتم سقوط کردند تا سرمربي گسترش فولاد وعده کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا را به فصل بعد موکول کند.

وي دراين‌باره مي‌گويد: در حال حاضر در جدول 6 يا 7 تيم شانس کسب سهميه دارند که ما هم جزو اين تيم‌ها هستيم اما من در اين فصل بازيکنانم را براي کسب سهميه تحت‌فشار نمي‌گذارم چون هدف ما در اين فصل کسب نتايج خوب و آبرومند بود که تا اينجا به اين موضوع دست پيدا کرده‌اند و اگر سهميه هم گرفتند که چه‌بهتر.

کمالوند تأکيد مي‌کند: وي تأکيد کرد: اگرچه در همين فصل براي کسب سهميه شانس داريم اما براي فصل آينده گرفتن سهميه هدف اصلي ما خواهد بود و در همين راستا بازيکنانمان را حفظ مي‌کنيم.

کمالوند و نصرتي، غائبان بزرگ بازي

سرمربي گسترش که در ابتداي ديدار برابر ذوب‌آهن به دليل اعتراض به داوري از بازي اخراج شد، نمي‌تواند اين هفته روي نيمکت تيمش بنشيند. از سوي ديگر محمد نصرتي بازيکن کهنه‌کار آبي پوشان نيز به دليل مصدوميت تا پايان فصل نمي‌تواند بازي کند و ديگر غائب بزرگ بازي است.

گزارش از سينا سلمان‌زاده ممقاني

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 6

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.