1395/01/20 - 19 : 4
کد خبر: 11430
امام جمعه تبريز با اشاره به درگيري منطقه قره‌باغ:
ايران با هرگونه اشغالگري مخالف است / دشمنان به دنبال کشاندن جنگ به منطقه قفقاز هستند
احرارخبر:نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران با هرگونه اشغالگري مخالف است گفت: دشمنان به دنبال کشاندن جنگ به منطقه قفقاز هستند.

آيت‌الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر به مناقشه خونين اخير در منطقه قره‌باغ اشاره کرد و اظهار داشت: در روزهاي گذشته مناقشه قره‌باغ بعد از جنگ ارمنستان و جمهوري آذربايجان سال 1994 کم‌سابقه بوده است که در اثر آن ده‌ها نفر در جريان اين درگيري‌ها از دو کشور کشته و زخمي شده‌اند.

وي با اشاره به تحليل برخي کارشناسان از اين درگيري‌ها گفت: برخي کارشناسان معتقد هستند روسيه با هدف فشار بر باکو و کاستن از کمک‌هاي اقتصادي و سياسي از ترکيه اين جنگ را راه انداخته و يا موثر بودن ترکيه بر شعله‌ور شدن جنگ قره‌باغ که مي‌خواهد در برابر روسيه قدرت‌نمايي کند.

خطيب جمعه تبريز افزود: اما واقعيت مسئله اين است با بررسي و مطالعه عميق ريشه سير تحولات تاريخي  اختلافات در اين زمينه به سده 20 ميلادي برمي‌گردد و رژيم صهيونيستي از جنگ قره‌باغ که در کنار مرزهاي ايران اتفاق مي‌افتد ابراز خوشحال مي‌کند.

مجتهدشبستري گفت: دشمنان به ويژه رژيم صهيونيستي از مناقشه قره‌باغ فرصت‌طلبي مي‌کنند و از اختلافات دامنه‌دار قره‌باغ سوء استفاده مي‌کنند و به دنبال شعله‌ور کردن آتش جنگ در اين منطقه هستند.

وي تصريح کرد: استکبار به ويژه رژيم صهيونيستي با توجه به شرايط و جنگ و درگيري در غرب آسيا تلاش مي‌کنند آن را به منطقه قفقاز بکشانند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران با هرگونه اشغالگري مخالف است و از جمهوري آذربايجان حمايت مي‌کند، اظهار داشت: طبق فرمايش و فرموده مقام معظم رهبري قره‌باغ متعلق به جهان اسلام است و ما به تماميت ارضي جمهوري آذربايجان احترام مي‌گذاريم.

خطيب جمعه تبريز بر حل مناقشه قره‌باغ از طريق مسالمت‌آميز تاکيد کرد و افزود: ايران از هرگونه پيشنهاد مسالت‌آميز براي حل اين مناقشه استقبال مي‌کند و هر دو طرف درگير بايد با گفت‌وگو مشکلات‌شان را حل کنند.

مجتهدشبستري تصريح کرد: ما نمازگزاران تبريز پشتيباني خود را از پيشنهاد دولت جمهوري اسلامي ايران مبني بر آتش‌بس اعلام مي‌کنيم و حمايت خود را از مردم مسلمان آذربايجان اعلام کرده و با هرگونه اشغالگري مخالف هستيم.

بر اساس اين گزارش، نظاميان ارمنستان با پشتيباني روسيه در جريان تجاوز به جمهوري آذربايجان، حدود 20 درصد از خاک اين کشور به ويژه مناطق استراتژيکي که ارمنستان را به قره‌باغ متصل مي‏‌کند اشغال کردند و مرتکب جنايت‌هاي هولناک عليه مسلمانان در ترک قره‌باغ شدند.

با وجود برقراري آتش‌بس ميان دو کشور از سال 1993 ميلادي اين بخش از خاک جمهوري آذربايجان همچنان در اشغال ارتش ارمنستان است و مشکل ديرينه قره‌باغ، هنوز حل نشده است.

جمهوري اسلامي ايران همواره از تماميت ارضي جمهوري آذربايجان حمايت کرده و خواستار بازگشت آوارگان قره‌باغ به موطن اصلي خودشان است.

رهبر معظم انقلاب نيز در اين مورد طي فتوايي قره‌باغ را جزيي از خاک اسلام دانسته‌اند.

با گذشت 80 روز از برجام هنوز تحريم‌ها برداشته نشده‌اند

عضو خبرگان رهبري در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز به اظهار اخير آمريکا و رئيس جمهور اين کشور که ايران تاکنون متن توافق را رعايت کرده است، اما روح توافق، مستلزم اين است که ايران به جامعه جهاني و شرکت‌ها سيگنال‌هايي بفرستد، اشاره کرد و گفت: اين سخنان نشانگر بدعهدي و باج‌خواهي آمريکا است و پيش‌بيني‌هاي مقام‌معظم رهبري در سال گذشته و قبل از آغاز برجام که آمريکا را بدعهد و غيرقابل اعتماد خطاب کرده بود آثارش کاملا مشهود و ديده مي‌شود.

وي با بيان اينکه آمريکا به جاي اينکه تحريم‌ها را بردارد بر شدت تحريم‌ها مي‌افزايد؛ طبق گفته مسئولان داخلي بعد از گذشت 80 روز از برجام هنوز تحريم‌ها مخصوصا در زمينه بانک‌ها رفع نشده است تصريح کرد: آمريکا بهانه‌تراشي مي‌کند و اقدامات اخير آنان کاملا برنامه‌ريزي شده و هدفمند است.

مجتهدشبستري به سه آرزو و هدف غرب درباره ايران اسلامي اشاره کرد و گفت: عدول ايران از ارزش‌ها و اهداف انقلاب در برابر غرب و مطابقت دادن با سياست‌هاي استکبار، دست برداشتن ايران از جنبش‌هاي آزاديخواه مخصوصل حزب‌الله لبنان و تضعيف صنعت دفاعي ايران و توقف و توسعه تجهيزات موشکي اعلام کرد.

وي تصريح کرد: آمريکا به دنبال تضعيف صنعت دفاعي ايران بوده و مي‌خواهد کشورمان موشک، پهباد و قدرت نظامي نداشته باشد تا تروريست‌ها و داعشي‌ها به راحتي بتوانند وارد ايران شوند.

وي تاکيد کرد: استکبار و رژيم صهيونيستي بدانند، از نظر رهبر عزيز و ملت قهرمان ايران هيچکدام از اين آرزوها و اهداف آنان انجام‌شدني نيست و استکبار اين آرزوها را با خود به گور خواهد برد.

امام جمعه تبريز با تبريک به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارک رجب، اظهار داشت: ماه رجب از قداست ويژه‌اي برخوردار است و رحمت‌الهي در اين ماه به سوي بندگان سرازير مي‌شود.

وي اضافه کرد: اين ماه، ماه استغفار و بندگي است و بهتر است از هر لحاظ بر اعمال و رفتار خود مراقبت کرده و به سوي پروردگار متعال تقرب جوييم.

مجتهدشبستري با اشاره به 21 فروردين‌ماه سالروز شهادت سپهبد علي صيادشيرازي که در سال 78 توسط مزدوران استکبار منافقين به شهادت رسيد، گفت: اين بزرگوار نقش بسيار برجسته‌اي در جبهه‌هاي جنگ داشت.

وي تاکيد کرد: يکي از خصوصيات بارز شهيد صياد شيرازي ولايت‌مداري بود و ايشان معتقد بودند که ارتشي و سپاهي يک لشکر هستند و همه تابع ولايت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 1

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.