1395/01/19 - 14 : 59
کد خبر: 11420
در سال گذشته انجام شد
صادرات 1.2 ميليارد دلار آذربايجان‌شرقي در کنار واردات يک ميليارد دلاري
احرارخبر:ناظر گمرکات آذربايجان‌شرقي گفت: ميزان واردات اين استان در سال گذشته يک ميليارد دلار و صادرات آن نيز 1.2 ميليارد دلار بوده است.

علي‌اصغر عباس‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال 94 ارزش کالاهاي صادراتي از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشدي معادل 5 درصد از لحاظ وزن و 2 درصد در ارزش دلاري برخوردار بوده است.

وي افزود: در سال گذشته بالغ بر يک ميليون تن کالا به ارزش بيش از يک ميليارد و 27 ميليون دلار از طريق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است که اين ميزان کالاي صادره در مقام مقايسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 5 درصد و از لحاظ ارزش دلاري 2 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

مديرکل گمرک تبريز اقلام عمده صادرات را ميوه‌هاي تازه، مواد پلاستيکي، مواد غذايي، ماشين آلات و وسايل مکانيکي، سوخت‌هاي معدني، فرآورده‌هاي غلات، شيشه، صنوعات شيشه‌اي، شکلات و شيريني و محصولات لبني عنوان کرد.

وي گفت: اين اقلام به کشورهاي مختلف دنيا به ويژه کشورهاي عراق، ترکيه، گرجستان، ارمنستان، جمهوري آذربايجان، افغانستان، ايتاليا، چين، روماني، بلغارستان و فدراسيون روسيه، پاکستان و اسپانيا صادر شده است.

ناظر گمرکات استان آذربايجان‌شرقي در مورد ميزان واردات کالا در نيمه نخست امسال اعلام داشت: در سال 94 بالغ بر 523 هزار تن کالا به ارزش بيش از يک ميليارد دلار انواع کالا از طريق گمرکات استان پس از انجام تشريفات گمرکي وارد کشور شده که اين ميزان کالاي وارده نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن 4 درصد و از نظر ارزش دلاري 30 درصد کاهش را نشان مي‌دهد.

عباس‌زاده ‌افزود: ماشين‌آلات و وسايل مکانيکي، چوپ و اشياي چوپي، توتون و تنباکو، کاغذ و مقوا، مواد پلاستيکي، فرآورده‌هاي خوراکي، قطعات منفصله ماشين‌آلات راهسازي سال گذشته مختلف دنيا به خصوص ترکيه، چين، کره، ايتاليا، روسيه، هند، ژاپن، لهستان، مالزي، سوئيس، گرجستان و فرانسه از طريق گمرکات استان وارد کشور شده است.

وي ميزان تردد مسافر از طريق مرز زميني و هوايي سال 94 را در مجموع بالغ بر يک ميليون و 300 هزار مسافر اعلام کرد و گفت:به نيمي از اين مسافران خوش آمد و به نيم ديگر خدا نگهدار گفته‌ايم.

اين تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد مسافر ورودي 110 درصد و از نظر تعداد مسافر خروجي 12 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 1

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.