1395/01/17 - 20 : 15
کد خبر: 11403
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خبر داد
برگزاري حراج ملي در تبريز/ احداث 9 هتل در آذربايجان‌شرقي
احرارخبر:مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي، از برگزاري حراج ملي در تبريز خبر داد.

، فرزين حق‌ پرست، در نشست خبري گفت: دو ميليون و 400 هزار نفر از اماکن تاريخي، طبيعي و گردشگري استان در نوروز 95 بازديد کردند.

وي افزود: از اين تعداد گردشگر 233هزار نفر، از 27 اسفند تا 13 فروردين، در مهمان سراها و هتل‌ها اقامت کردند.

وي در خصوص آمار فروش بليط بازديد از اماکن تاريخي استان، بيان کرد: بيش‌ترين درصد بازديد را از اماکني که تحت نظر ميراث فرهنگي بود، سايت جهاني منطقه آزاد ارس و کليساي سنت استپانوس به خود اختصاص داده است، و بعد از آن نيز رصدخانه‌ي مراغه با 24هزار نفر بازديد در رتبه‌ي دوم قرار گرفته است.

وي با اشاره به نهمين نمايشگاه گردشگري تهران که در اواخر سال 94 برگزار شد،افزود: استان آذربايجان‎شرقي رتبه اول را در حوزه‎ي مديريت و برنامه‌ريزي کسب کرده است.

حق پرست ادامه داد: استان ما در نمايشگاه بين‌المللي آذربايجان در باکو غرفه‌‎اي در زمينه صنايع دستي و گردشگري دارد که اين نمايشگاه از 19 تا 23 فروردين برگزار مي‌شود.

وي در خصوص سه رويداد مهم امسال در حوزه‌ي ميراث فرهنگي استان، اظهار کرد: در تاريخ هفتم و هشتم ارديبهشت ماه امسال اجلاس شوراي جهاني صنايع دستي حوزه‌ي آسيا و اقيانوسيه در آسيا در آذربايجان‌شرقي برگزار مي‌شود.

وي گفت: دومين رويداد استان نيز برگزاري حراج ملي تبريز است که هر ساله در استان تهران دوبار در سال برگزار مي‌شود اما در حال رايزني براي برگزاري اين حراج  در لاله پارک تبريز هستيم.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، افزود: سومين رويداد استان در حوزه‌ي ميراث فرهنگي، ميزباني تبريز براي "اجلاس اي سي دي" است که وزراي کشورهاي آسيايي در تبريز خواهند بود که تعداد 32 وزير باهمراهانشان مهمان ما خواهند بود که در لاله پارک تبريز خواهد بود.

وي، ادامه داد: پروژه‌ي لاله پارک مربوط به بخش خصوصي مي‌باشد، که ما طبق صحبت‌هايي که داشتيم، مشخص شد به علت اينکه از استاندارهاي قوي در ساخت اين بنا استفاده مي‌شود به همين علت نمي‌توان زمان دقيق را براي افتتاح اين پروژه تعيين کرد؛ اما احتمال دارد اين پروژه تا اوايل خرداد کامل شود.

وي درخصوص قطار گردشگران خارجي که در حال حاضر در استان ما قرار دارد، بيان کرد: استان ما بر اساس برنامه‌ريزي‌هايي که کرده است در سالهاي آتي نيز  ميزبان قطار گردشگران خواهد بود و مهمانان فعلي، بعد از استراحت در هتل پارس تبريز، الان در حال بازديد از شهر تبريز هستند.

حق پرست افزود: قطار گردشگران خارجي امروز ساعت 5 عصر  به سمت فلات مرکزي ايران حرکت خواهد کرد و از تهران نيز به صورت هوايي در 23 فروردين خارج خواهد شد.

وي در خصوص اقدامات اين اداره کل در خصوص صنايع دستي در ايام نوروز گفت: در برج تجارت جهاني بازارچه فروش برپا کرديم و همچنين در 10 نقطه از استان نيز باجه‌هاي صنايع دستي برقرار بود که شامل تعداد 122 غرفه و بازارچه در سطح استان بوده است.

وي افزود: ميزان تخت‌هاي اقامتي هفت هزار و 895 تعداد است که در سال 95 تعداد 1100 تخت اضافه خواهد شد و همچنين امسال نيز تعداد 9 هتل در استان افتتاح خواهد شد که سه مورد آن در تبريز قرار دارد.

اين مدير کل، ادامه داد: مبلغ هفت و نيم ميليارد تومان براي 201 پروژه تخصيص و مجوزهاي لازم داده شده است؛ و همچنين بزرگترين پارک آبي کشور (هليا) نيز امسال افتتاح خواهد شد.

وي درخصوص 9 هتلي که امسال افتتاح خواهد شد عنوان کرد: هتل لاله پارک، هتل برج تجارت جهاني، هتل لاله بناب، هتل سه ستاره‌ي اهراب تبريز، هتل آب گرم چاراويماق، هتل بايگان ملکان، هتل فرح وطن چاراويماق، هتل ساراي هادي شهر و هتل تاج جلفا، هتل‌هايي هستند که امسال افتتاح خواهند شد.

حق پرست درخصوص موزه‌ي مطبوعات اظهار کرد: ضرورت وجود موزه‌ي مطبوعات در استان ما غيرقابل انکار است؛ چرا که تبريز در عرصه‌ي مطبوعات در کشور از استان‌هاي پيشگام است و ما نيز در اين خصوص در تلاش هستيم تا اين امر محقق شود.

وي گفت: در کتاب مسيرهاي گردشگري استان بالغ بر 50 مسير اصلي و فرعي تعريف شده است که امسال به چاپ خواهد رسيد.

وي در پاسخ به سوال يک خبرنگار مبني بر تقسيم موزه‌ي آذربايجان، گفت: اين خبر يک شايعه است و بنده اين مورد را تکذيب مي‌کنم.

حق پرست در خصوص سازه‌هايي که در اطراف مقبره الشعرا در حال احداث است، اظهار کرد: عقيده‌ي ما بر اين است که اطراف اين مکان بايد کاملا خالي باشد، اما چنان که گفته شد، در کنار اين مکان سازه‌هاي در حال اجرا هستند اما با توجه به ابلاغياتي که به مسئولان داده شده، ارتفاع اين ساختمان خيلي کمتر شده و بخش زياد آن به زير زمين انتقال يافته است.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي با اشاره به ثبت شش مورد شکايت رسمي در خصوص خدمات ارائه شده به گردشگران در نوروز امسال، اظهار کرد: شکايات گردشگران از وضعيت خدمات گرشگري در اين مدت نسبت به سال گذشته 25درصد کاهش يافته است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 3

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.