1395/01/16 - 8 : 4
کد خبر: 11378
عقاب طلايي از تبريز برمي خيزد
احرار خبر: گردشگران خارجي توسط قطار عقاب طلايي ايران گردي خود را از تبريز آغاز مي کنند.

به گزارش احرار خبر، گردشگران خارجي با مرکزيت مجارستان توسط اين قطار به ايران مي آيند و با اتمام سفر از طريق هوايي به کشورشان باز مي گردند يا برعکس با هواپيما به ايران مي آيند و با سوار شدن به اين قطار ايران گردي کرده و به سمت مجارستان برمي گردند..

قطار لوکس عقاب طلايي که عضو باشگاه قطارهاي لوکس دنيا و متعلق به شرکت خط آهن مجارستان بوده از امکانات ويژه برخوردار است، ثمره رويکرد جديد دولت يازدهم براي گسترش روابط با کشورهاي جهان و توسعه گردشگري خارجي و جذب درآمدهاي ارزي است.
در اين ميان تلاش مديران ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در شهر نمونه گردشگري کشورهاي اسلامي 2018 ميلادي /تبريز/ براي گنجاندن اين شهر در برنامه سفر گردشگران خارجي اين قطار قابل توجه است؛ تلاشي که موجب شد تا اين شهر تاريخي و فرهنگي ميزبان اولين قطار گردشگران خارجي در سال 1395 شمسي باشد.
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با اعلام خبر آغاز حرکت اين قطار از تبريز گفت: 74 نفر از گردشگران آمريکايي، سوئيسي، مجارستاني و ساير کشورهاي اروپايي قطار 'عقاب طلايي' که اولين قطار گردشگري در سال جديد است، 16 و 17 فروردين سال جاري ميهمان شهر تبريز خواهند بود.
فرزين حق پرست افزود: اين قطار، بدون مسافر حدود ساعت 11 صبح از طريق مرز رازي وارد کشور مي شود و مسافران قطار، روز دوشنبه 16 فروردين ماه بعد از ورود از طريق فرودگاه تبريز، عصر روز سه شنبه با سوار شدن به قطار سفر خود را ادامه خواهند داد.
وي گفت: اين گردشگران پس از ورود و اسکان در هتل پارس تبريز در مدت اقامت خود از اماکن تاريخي و گردشگري تبريز مانند بازار تبريز، مسجد کبود، موزه آذربايجان و غيره بازديد و عصر روز سه شنبه از ايستگاه مرکزي راه آهن تبريز به سمت زنجان حرکت خواهند کرد.
حق پرست با اشاره به توقف دو روزه اين قطار در تبريز، افزود: از زمان ورود نخستين قطارگردشگري خارجي در سال گذشته به کشور با رايزني هايي که انجام شد در تلاش بوديم تا تبريز نه به عنوان توقفگاه بلکه به عنوان مقصد در برنامه اين قطارهاي گردشگري قرار گيرد .
برنامه سفر اين قطار که به همت آژانس مسافرتي 'پاسارگاد تورز' وارد کشور مي شود، از شهرهاي زنجان، کاشان، اصفهان، شيراز، يزد و مشهد عبور مي کند و در 23 فروردين در تهران به اتمام مي رسد.
 در سال گذشته مسافران اروپايي اين قطار در تبريز اقامت نداشتند و عقاب طلايي فقط براي مدت کوتاه در تبريز توقف داشت و وصف آثار و ابنيه هاي تاريخي اين شهر براي اين گردشگران تنها با بروشور و عکس ميسر بود.
تبريز به عنوان مرکز آذربايجان شرقي داراي يک ميليون و 800 هزار نفر جمعيت بوده و با برخورداري از ابنيه هاي تاريخي ارزشمندي چون بازار تبريز / بزرگترين بازار مسقف جهان/ جاذبه اي کم نظير براي گردشگران خارجي است.
گزارش از: عليرضا فولادي

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.