1394/12/27 - 11 : 13
کد خبر: 11212
در چند قدمي نوروز
کارشکني اداره‌کل راه و شهرسازي گيلان در بازگشايي پونل / ضعف دستگاه‌هاي نظارتي در نظارت بر عملکرد دستگاه‌هاي حوزه راه در گيلان
احرار خبر: در چند قدمي نوروز کارشکني معاونت راهداري اداره‌کل راه و شهرسازي گيلان موجب مسدود ماندن محور پونل شد.

به گزارش احرار خبر به نقل از فارس، بازگشايي محور خلخال به پونل به رويايي براي ناراحتي مردم شهرستان‌هاي خلخال تبديل شده و کارشکني اداره‌کل راه شهرسازي گيلان از عمده عوامل مسدودي محور پونل است و در اين ميان يکي از اصلي‌ترين عوامل در ضعف خدمات‌رساني به مردم نبود و ضعف‌ دستگاه نظارتي بر عملکرد دستگاه‌هاي حوزه راه و شهرسازي است.

بهانه‌هاي واهي وجود برف سنگين و توجه به جان مردم از جمله عواملي بود که مسئولان گيلان آن را براي مستند و دليلي توجيه کننده براي مسدود ماندن اين جاده دانسته‌اند و شايد مسئوليني که از دوردست‌ها جاده خلخال به پونل را بازديد کردند از نزديک برف‌هاي آب شده در ته دره‌هاي پونل را نديدند.

اکنون بهمني از بي‌خيالي مسئولان گيلان را زير گرفته که هنوز هم بهار نزديک شده هنوز از غفلت و بي‌توجهي بيدار نشده‌اند.

مسئولاني که نيامده و نديده تصميم گرفتند محور مسدود بماند

 هر چند از 9 اسفندماه حوزه خلخال با تاکيدات رئيس شوراي تامين شهرستان خلخال بازگشايي شده ولي در حوزه گيلان نيز علي‌رغم نامه‌نگاري‌ها و مکاتبات اداري با اداره‌کل راه و شهرسازي گيلان و رضوانشهر و تماس‌هاي تلفني مسئولان شهرستان خلخال کار به جايي نرسيده و پافشاري‌ها همچنان جواب نداده است.

شامگاه چهارشنبه اهالي خلخال در تماس‌هاي مکرر اظهار کردند: در محور خلخال به پونل برف آنچناني نبوده و در چند روز گذشته به علت گرم شدن تدريجي هوا تمامي برف‌ها آب شده و تنها در دو نقطه برف زيادي بود که توسط خود راهداران گيلان مسير بازگشايي شد و هيچ مشکلي از لحاظ تردد وجود ندارد.

اين اولين سالي که محور خلخال به پونل بعد از 45 سال توسط اداره‌کل راه و شهرسازي گيلان اداره مي‌شود و در اولين سال اداره اين مسير اين اداره نهايت ضعف در بازگشايي را به نمايش گذاشت.

در زمستان امسال نيز با اولين برف و سستي راهداران گيلان اين مسير تردد شمال غرب کشور به شمال و مرکز کشور مسدود شد و اکنون گيلاني‌ها در حوزه رضوانشهر ميل آنچناني به بازگشايي مسير به قول خودشان ييلاقي خود براي تامين مايحتاج اهالي اين ييلاق‌ها هم ندارند.

بيش از 1000 خودرو از چند روز گذشته با ورود از حوزه رضوانشهر مجبور به دور زدن از منطقه زندانه و بازگشت از مسير اسالم به خلخال شده‌اند.

اکنون مردم خلخال و کوثر بازگشايي اين محور گردشگري شهرستان خلخال به رضوانشهر را خواستار شده ولي با توجهي مسئولين رضوانشهر و اينکه به حرف‌ مردم و تماس‌هاي تلفني‌ها اهميتي در شهرستان رضوانشهر داده نشده مسير باز با دستور معاونت راهداري با چندين دپو خاکي مسدود شده است.

از مسئولان گيلان جاي تعجب است که اگر مسير را با صرف هزينه کلان و استقرار چندين دستگاه ماشين‌آلات و ماموريت‌هاي چندين روزه باز کرديد چرا با چند دپو خاکي مسدود کرده‌ايد.

در سال گذشته نيز بي‌توجهي مسئولان گيلان به اين مسير گردشگري واسط بين دو شهرستان خلخال و رضوانشهر موجب فوت و کشته‌شدن بيش از ده‌ها مسافر در اين مسير شد و خانواده‌ها را داغدار کرد.

اهالي  مي‌گويند: اگر قرار است فقط با صرف بيش از 100 ميليارد تومان جاده‌اي براي رفاه و تردد مردم ساخته‌ شود ولي هفت ماه از سال اين مسير با صرف بيت‌المال اينگونه مسدود باشد چه کسي جوابگوي اين همه هدر رفت بيت‌المال خواهد بود.

يکي از رانندگان سنگين اين مسير نيز با گله‌مندي از مسئولان استان گيلان در حوزه راه و پليس‌راه گفت: اين حوزه تا امسال صاحب معيني نداشت و عوامل راهداري خلخال براي خدمت‌رساني اين مسير را بازگشايي مي‌کردند و از زمستان امسال که به حوزه گيلان داده شده ولي هيچ فعاليتي از سوي استان گيلان در اين حوزه ديده نشده است.

اهالي از مجيد خدابخش استاندار اردبيل و مديرکل راه و شهرسازي و پليس‌راه استان اردبيل خواست تا با توجه به نزديک بودن فصل مسافرت و اينکه جاده پونل نزديک‌ترين مسير اتصال استان اردبيل به گيلان و تهران است هر چه زودتر در اقدامي سريع نسبت به بازگشايي اين مسير عنايت لازم را داشته باشند.

راننده‌اي با اظهار گله‌مندي از راهداران گيلان گفت: بنده امسال در حوزه گيلان در برف گرفتار شده بودم و تمامي ماشين‌هاي سنگين راه‌سازي گيلان براي بازگشايي و تيغه‌زني محور نيامدند و دستگاه‌‌ها با گازوئيل بيت‌المال روشن بودند ولي هيچ اقدامي نمي‌کردند، نه برف‌روبي و نه تميز کردن جاده، تا رانندگان مجبور شوند دست به جيب ببرند که آخر همانطور شد که با دادن 30 تا 40 هزار تومان ما را بکسل کردند و به حوزه خلخال آوردند.

 به عنوان خبرنگار با رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان رضوانشهر تماس گرفته و متاسفانه اين رئيس هم از مسئوليت شانه خالي کرد و گفت: بنده هيچ مسئوليتي ندارم و طبق دستور از بالا از طريق معاونت راهداري، استانداري گيلان و پليس‌راه گيلان اين مسير تا اطلاع ثانوي مسدود است و بنده جوابگو نيستم.

و اين شد قصه‌ جاده‌اي که رئيس اداره راه و شهرسازي نمي‌تواند تصميم بگيرد که اين جاده بايد باز شود يا نه.

 مردم خلخال و کوثر تعجب نکنند هيچ مسئولي در گيلان به فکر باز نکردن جاده حوزه گيلان نيست و بدانيد که اين روز‌ها روزهاي عيد است مسئولان گيلاني نيز گرفتار آماده‌سازي مقدمات عيد و خوش‌گذراني و مهماني‌ها هستند نه به فکر خدمات‌رساني به مردم، حتي در حوزه خودشان و مطمئنا اگر راه مسئولان گيلاني در تعطيلات به منطقه زندانه پونل برسد آن‌وقت راه ييلاقي را بازگشايي خواهند کرد.

 طي دو ساعتي که با اهالي مناطق ييلاقي و زندانه و روستاها و محلات هم‌جوار بوديم آن‌ها نيز رضايتي از مسئولان اداره راه و شهرسازي رضوانشهر و پليس‌راه گيلان نداشتند و همه به خاطر اينکه زندگي‌شان با درآمد ناچيز داشتن تنها کلبه‌هاي چوبي مسير مي‌گذرد.

اهالي گله‌مند بودند که اگر محور پونل باز باشد رونق گردشگري در ييلاقات زندانه و مسير خوب و درآمد آن‌ها نيز بهتر خواهد شد ولي با مسدود بودن اين مسير حتي ييلاق‌نشين‌ها قادر به تامين مايحتاج اوليه زندگي خود نيستند.

سال گذشته به همت مسئولان خلخال و با علم به اين موضوع که حوزه خلخال تا زندانه گيلان به دست راهداران خلخال باز شد يک ماه مانده به عيد نوروز مسير بازگشايي و تردد امکان‌پذير شد ولي امسال در سه قدمي بهار هنوز اين محور با بي‌توجهي عده‌اي مسئول که نمي‌خواهند خودشان را به زحمت بياندازند مسدود مانده است.

، اهالي از نبود دستگاه‌هاي نظارتي بر عملکرد دستگاه راه شهرسازي و پليس‌راه گيلان اظهار ناراحتي کردند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 9

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
سد نهند تبريز سرريز شد
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.