1394/12/24 - 8 : 21
کد خبر: 11143
آمادگي باغ شهر ايران براي ميزباني از گردشگران نوروزي/ 530 بناي تاريخي مراغه نيازمند تبليغات و معرفي
احرار خبر: يکي از شيوه‌هاي اصلي درجذب گردشگران داخلي و خارجي بوده که متاسفانه در دو سال گذشته‌اي موضوع در مراغه کم رنگ‌ شده و ضروري است اقداماتي در اين خصوص انجام شود حال شهرداري براي آماده سازي اماکن گردشگري به تنهايي دست به کار شده‌اند.

به گزارش احرار خبر، يکي از مهم‌ترين شيوه‌هاي جذب گردشگران داخلي و خارجي در کشورهاي توريستي، تبليغات، معرفي آثار ديدني و اماکن گردشگري از طريق رسانه‌ها و مطبوعات بوده است و ضروري است در کشور ما نيز برخي زير ساخت‌هاي لازم جهت جذب گردشگر فراهم شود.

حال با توجه به اينکه کشورهاي خارجي و توريست پذير، اجراي کمپين‌هاي گردشگري را در دستور کار قرار داده آمد و در اين راه موفقيت‌هاي زيادي را کسب کرده‌اند، بايد با استفاده از ظرفيت‌هاي غني که در کشور ما از لحاظ توريستي وجود دارد اقداماتي عملي از سوي ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري انجام شود تا بلکه مراغه نيز در جذب گردشگر به رتبه خوبي برسد.

شهرستان مراغه در 147 کيلومتري تبريز، مرکز استان آذربايجان شرقي قرار گرفته و دومين شهر بزرگ و پرجمعيت استان پس از تبريز است که 530 اثر تاريخي و گردشگري دارد.

مراغه در کشور با عنوان‌هاي "باغ شهر ايران"، "پايتخت نجوم" و "شهر تاريخي و فرهنگي" شهرت داشته و بيشتر مردم کشورمان با اين عنوان‌ها اين شهرستان را مي‌شناسند.

اين شهرستان به دليل قرار گرفتن در کنار کوه سهند، عروس ايران، داراي آب و هواي بکر و جذاب بوده و سالانه مسافران زيادي را جذب مي‌کند و هر مسافر اگر يک بار به اين شهرستان سفر کند، مسافرهميشگي شده و در برنامه‌هاي سفر خود مسيري را انتخاب مي‌کند که از مراغه نيز بازديد نمايد.

باغ شهر ايران محروم از تبليغات اماکن گردشگري

همانطور که يکي از شيوه هاي جذب گردشگر در کشورهاي خارجي برگزاري کمپين‌هاي مسافرتي و هم چنين تبليغ گسترده در شبکه‌هاي تلويزيوني، مطبوعات و خبرگزاري‌هاي انجام مي‌شود، متاسفانه در اين ميان 530 اثر تاريخي و گردشگري مراغه محروم از تبليغات بوده و اقدامات موثري در اين زمينه انجام نشده است.

وجود پتانسيل‌هاي اماکن تاريخي و گردشگري همانند، گنبدهاي زيباي کبود، سرخ، مدور، غفاريه، يخچال مرادي فام، غارکبوتر، منطقه فسيلي و همچنين وجود دو امام زاده چکان و امام زاده ابراهيم با امکانات عالي، مي‌توانند گزينه‌هاي خوبي براي مسافرت و تعيين شهر مراغه به عنوان ليست نهائي سفر نوروزي خود گنجانيد.

در سال هايي که گذشت تبليغات اماکن گردشگري و تفريحي مراغه، با گذشت زمان به جاي اين که همه ساله پيشرفتي در آن حاصل شود، رفته رفته ضعيف‌تر شده است و ضروري است ميراث فرهنگي و صنايع دستي اقداماتي در اين خصوص انجام دهد.

پيش قدم بودن شهرداري مراغه درآماده سازي محوطه آثارتاريخي

شهردار مراغه، با اشاره به آمادگي شهرداري براي آماده سازي محيط آثارتاريخي و گردشگري، اظهارداشت: شهرداري و مديريت شهري براي آماده سازي اين شهرستان جهت حضور مسافران نوروزي اقداماتي را آغاز نموده و تلاش مي‌کند تا پايان سال 94 تمامي اقدامات را به پايان برساند.

وي با اشاره به وضعيت نامطلوب محوطه بناهاي تاريخي مراغه، از اقدام سريع و جدي شهرداري براي ساماندهي و آماده سازي محوطه اين آثار در آستانه سال نو خبرداد.

نادر ابراهيمي، با اشاره به نقش  شهرداري‌ها در ايجاد بستر و زيرساخت‌هاي گردشگري، اظهارداشت: شهرداري‌ها در رونق صنعت گردشگري و توريسم علاوه بر طبيعت زيبا و متنوع، آداب و رسوم، پيشينه تاريخي و فرهنگي، عوامل مهمي همچون آماده بودن زيرساخت‌هاي گردشگري و پيش بيني تمهيدات لازم براي حضور ميهمانان و گردشگران، مؤثر و مورد نياز مي‌باشد.

وي افزود: آثار باستاني و بناهاي تاريخي هر منطقه هويت آن شهر را تشکيل داده و نقش اساسي در توسعه صنعت گردشگري و تقويت اقتصاد شهري آن منطقه دارند.

شهردار مراغه، با اشاره به اينکه مراغه به عنوان شهري که در کشور از آن به عنوان يکي از ده شهر داراي بيشترين بنا و آثارتاريخي ياد مي‌شود، خاطرنشان کرد: اين شهر به تناسب جايگاه درخشان در حوزه  فرهنگ و تاريخ، کمتر مورد توجه و عنايت اداره کل ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي قرار گرفته و متاسفانه روز به روز، شاهد تخريب و از بين رفتن اين آثار ارزشمند در مراغه  هستيم.

وي با اشاره به فرارسيدن سال جديد و حضور گردشگران و ميهمانان نوروزي در شهرمراغه، افزود: وضعيت محوطه آثار تاريخي مراغه با توجه به عدم رسيدگي مطلوب و شايسته در طول سال به هيچ وجه در شان مردم فرهنگ دوست مراغه و شايسته بازديد گردشگران نيست که شهرداري  با درک اهميت موضوع، بالااجبار و براي حفظ اعتبار شهر، به موضوع ورود پيدا کرده و اقدامات اساسي انجام خواهد داد.

ابراهيمي خاطرنشان کرد: در اين راستا بهسازي و ساماندهي محوطه آثار و بناهاي تاريخي شهر به ويژه گنبد سرخ، گنبدهاي کبود و مدور و رصدخانه، در دستور کار حوزه‌هاي ذيربط شهرداري قرار گرفته و اميد مي‌رود امسال شاهد حضور ميهمانان و گردشگران با رضايتمندي حداکثري در شهر فرهنگي تاريخي مراغه خواهيم بود.

وي در ادامه تصريح کرد: شهرداري مراغه در سال‌هاي اخير همواره در بحث ايجاد و توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري شهر نقش فعال و موثري را ايفا نموده و حاصل اين همراهي و اقدامات، در توفيقات حاصل شده کاملاً ملموس و مشخص مي‌باشد.

شهردار مراغه در خصوص ساير اقدامات شهرداري مراغه در بخش ميراث فرهنگي و گردشگري در آستانه سال جديد، گفت: شهرداري مراغه امسال همانند سال‌هاي قبل در آستانه نوروز در زمينه آماده سازي شهر براي پذيرايي از ميهمانان،  تهيه اقلام تبليغي و فرهنگي، ايجاد کيوسک‌هاي اطلاع رساني در مبادي ورودي و خروجي‌هاي شهر، راه اندازي تورهاي رايگان مراغه گردي و استقبال رسمي از اولين ميهمانان نوروزي شهر نقش محوري خود را در کنار اداره ميراث فرهنگي شهرستان و ساير نهادها و ادارت مرتبط ايفا خواهد کرد.

وي در پايان از مسئولين سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور و استان خواست به تناسب تعدد و تنوع آثار باستاني و تاريخي موجود در اين شهر و همچنين قابليتهاي جذب گردشگر داخلي و خارجي، به شهر فرهنگي و تاريخي مراغه توجه بيشتري داشته باشند.

ضرورت معرفي مراغه در شبکه‌هاي تلويزيوني کشور

با توجه به اينکه با نزديک شدن به عيد نوروز ميزان سفرهادرکشور افزايش مي‌يابد ضروري است در راستاي جذب گردشگران داخلي و خارجي مراغه که به عنوان باغ شهر ايران شهرت دارد، اماکن گردشگري و تفريحي آن در شبکه‌هاي تلويزيوني کشور براي معرفي تهيه و پخش گردد.

جاي خالي بنرهاي اطلاع رساني اماکن گردشگري مراغه

با اينکه بنرهايي از سوي شهرداري و ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان در برخي نقاط شهرستان نصب مي‌شد، ضروري است بنرهايي پرمحتوا در خصوص معرفي آثار مراغه به مسافران و گردشگران که در حال تردد هستند در نقاط ديد خوب نسب شود.

در کنار اين بنرهاي براي جذب بهتر گردشگران نوروزي، بايد پوسترهاي اطلاع رساني به همراه نقشه کامل شهرستان تدوين و در اختيار مسافران نوروزي قرار گيرد.

حال با اينکه کشورهاي توريست پذير، اطلاع رساني در خصوص اماکن گردشگري خود را در دستور کاري خود قرار داده‌اند بايد منتظر بود تا ببنيم چه بسته‌هايي از ميراث فرهنگي و گردشگري در اختيار مسافران نوروزي قرار خواهد گرفت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 5

  آخرین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
يادداشت مسئول بسيج رسانه استان در تجليل از عمليات غرور آفرين سپاه
  پربازدیدترین اخبار
پيشرفت 55 درصدي سنگفرش محور تاريخي «حيدر تکيه سي»
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.