1394/12/10 - 17 : 38
کد خبر: 10991
رييس کانون وکلاي آذربايجان‌شرقي:
استقلال کانون وکلا برابر با افزايش اعتبار احکام قضايي است/ 13 اسفند 163 نفر وکيل مي‌شوند
رييس کانون وکلاي آذربايجان‌شرقي با تاکيد بر لزوم استقلال کانون وکلاي دادگستري گفت: به دليل تقارن روز وکيل با روز انتخابات، مراسم روز وکيل در روز 13 اسفند سال‌جاري برگزار مي شود و در اين مراسم، 163 نفر پروانه وکالت پايه يک خود را دريافت مي‌کنند.

حسن فرهودي‌نيا" در نشست خبري با اصحاب رسانه با بيان اينکه در انتخابات اخير مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري، مردم هميشه در صحنه جمهوري اسلامي ايران با آگاهي بسيار هوشمندانه و منسجم، حماسه اي ديگر آفريدند، افزود: انتخابات اين دوره حاکي از اين امر است که مردم به سمت تحزب و انسجام در حال حرکت هستند.

 

 وي افزود: مردم، حرکت سيستماتيک اجتماعي را ياد گرفته‌اند و بايد بيش از اين به سمت تقويت احزاب حرکت کنند.

 

به گفته وي، همه مردم بايد بدانند که اصلاح طلبان و اصولگرايان قادر به حذف يکديگر نيستند، پس بايد همه با هم همزيستي مسالمت آميز را ياد بگيريم.

 

رييس کانون وکلاي دادگستري استان در ادامه با بيان اينکه کانون، در اين دوره از انتخابات نيز همچون دوره هاي پيشين به صورت فراجناحي عمل کرد، افزود: کانديداهايي را که فکر مي کرديم در اين دوره از انتخابات، راي آوري خوبي خواهند داشت از هر دو جناح سياسي اصولگرا و اصلاح طلب دعوت کرده و جلساتي را برگزار کرديم ولي کانون از هيچ شخصي در انتخابات، حمايت نکرد؛ چرا که حق چنين فعاليتي ندارد ولي خارج از کانون، منعي براي حضور و فعاليت در ستادهاي انتخاباتي کانديداها وجود ندارد.

 

 فرهودي‌نيا اظهار کرد: به دليل تقارن روز برگزاري انتخابات با روز استقلال کانون وکلاي دادگستري، همايش بزرگداشت روز وکيل در روز 13 اسفند ماه سال‌جاري و در تالار پتروشيمي تبريز برگزار مي شود. در اين همايش، دکتر جبارزاده، استاندار آذربايجان‌شرقي، دکتر شهرتي فر، فرماندار شهرستان تبريز و تعدادي از مسئولان قضايي، نظامي و انتظامي نيز حضور خواهند داشت.

 

 وي گفت: در اين مراسم علاوه بر برگزاري مراسم تحليف، 163 نفر نيز پروانه وکالت پايه يک خود را دريافت مي‌کنند.

 

به گفته وي، نهاد کانون وکلا بيش از 106 سال عمر دارد و در هفتم اسفند ماه سال 1331 و در زمان دولت محمد مصدق، مستقل شده است.

 

فرهودي‌نيا گفت: کانون وکلاي آذربايجان‌شرقي، اولين کانون کشور بعد از تهران است که در سال 1326 آغاز به کار کرد و به جرات مي توان گفت که از اين حيث نيز، تبريز، شهر اولين هاست.

 

رييس کانون وکلاي آذربايجان شرقي اظهار ابراز کرد: کانون وکلا يک نهاد مدني است که هر دو سال يکبار، با برگزاري انتخابات، اعضاي هيات مديره خود را  انتخاب مي‌کند و صلاحيت اعضاي هيات مديره کانون، توسط دادگاه عالي انتظامي قضات تاييد مي شود.

 

وي تعداد وکلاي پايه يک تحت پوشش کانون وکلاي استان را يک هزار و 475 نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 175 نفر نيز به عنوان کارآموز در حين اشتغال به تحصيل، مشغول فعاليت هستند.

 

وي با اشاره به برگزاري آزمون وکالت در استان ادامه داد: امسال نيز 90 نفر را جذب کرده‌ايم که از اوايل ارديبشهت ماه سال آتي، کارآموزي خود را آغاز مي‌کنند.

 

206 مورد وکالت معاضدتي، 160 مورد وکالت تسخيري و بيش از 15 مورد وکالت اتفاقي از مهم ترين فعاليت هاي کانون وکلا در سالجاري است که فرهودي نيا به آن اشاره کرد.

 

وي از حضور مشاوران در دادگاه هاي خانواده و همچنين کانون وکلاي استان خبر داد و تصريح کرد: واحد مشاوره کانون که در دادگستري مستقر است روزانه به بيش از 110 نفر، مشاوره رايگان ارائه مي دهد.

 

فرهودي‌نيا با اشاره به لايحه جامع وکالت گفت: متاسفانه در دولت آقاي احمدي نژاد مي خواستند کانون وکلا را زير مجموعه قوه قضاييه بکنند ولي دولت تدبير و اميد، تا امروز استقلال مورد نظر جامعه وکالت را حفظ کرده و نگذاشته کانون وکلا به عنوان زير مجموعه اي از قوه قضاييه شناخته شود.

 

 به گفته وي، استقلال کانون وکلا به افزايش اعتبار احکام قضايي و دستيابي هرچه بيشتر به منافع ملي کمک مي کند.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 7

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.