1394/12/02 - 17 : 40
کد خبر: 10900
رييس ستاد انتخابات استان:
رييس ستاد انتخابات استان: وقتي نامزدي هزينه ميلياردي براي تبليغات مي کند بايد به قصد و نيت وي براي ورود به مجلس شک کرد
احرارخبر:رييس ستاد انتخابات آذربايجان شرقي با اعلام اين که در آستانه انتخابات شاهد انجام امور تبليغي خارج از دايره قانوني هستيم، گفت: بداخلاقي هاي انتخاباتي به انسجام ملي لطمه مي زند.

دکتر سعيد شبستري)، با بيان اين که آلوده کردن فضاي سياسي، آرامش موجود را بر هم مي زند، گفت: تعدادي از نامزدها براي کسب راي بيشتر، از شيوه هاي خارج از اخلاق استفاده مي کنند و ابايي از تهمت زدن به نامزدهاي رقيب و ستون هاي انقلاب ندارند.

وي با تاکيد بر حفظ جايگاه و شخصيت افراد داراي پيشينه سياسي و انقلابي، گفت: اين بدرفتاري هاي تبليغاتي، نسل سوم انقلاب را نسبت به نظام و انقلاب بي اعتماد مي کند.

شبستري با بيان اين که صداقت درگفتار و رفتار لازمه حضور در خانه ملت است ، اظهار کرد: از برخي نامزدهاي انتخابات رفتاري ناهمسو با عملکرد گذشته آنها مشاهده مي شود.

وي با اشاره به اين که اين عده ثبات فکري خاصي نداشته و بر اساس شرايط سياسي حاکم موج سواري مي کنند تا راي مردم را به دست آورند، اظهار کرد: مردم ابزار ورود اين عده به مجلس هستند و پس از ورود هم مردم را فراموش مي کنند.

شبستري با بيان اين که عوام گرايي و حضور در روستاها و شهرهاي کوچک يکي از شيوه هاي مرسوم نامزدهاي انتخاباتي است، از زير سوال بردن عملکرد دولت و سياه نمايي خدمات صورت گرفته در مجالس عمومي انتقاد کرد.

وي با يادآوري خدمات دولت در دو سال گذشته و با مقايسه آن با دوره هشت ساله دولت هشتم و نهم، اظهار کرد: عده اي از ثبات اقتصادي کشور راضي نبوده و نگران به خطرافتادن منافع شخصي خود هستند که به واسطه هرج و مرج حاصل مي شود.

شبستري با بيان اين که حقوق و مزاياي چهار ساله يک نماينده مجلس مشخص است، افزود: وقتي نامزدي هزينه ميلياردي براي تبليغات مي کند بايد به قصد و نيت وي براي ورود به مجلس شک کرد.

وي بر مشخص شدن ثروت و دارايي نمايندگان پيش از ورود به مجلس تاکيد کرد و گفت: در اين صورت، حصول درآمد از راه هاي غيرقانوني همچون رانت خواري مشخص مي شود.

وي طرح انتظارات غيرقابل تحقق را از طرف نامزدهاي تبليغاتي را نوعي بداخلاقي عنوان و خاطرنشان کرد: برخي مشکلات همچون بيکاري ريشه اي عميق دارد و ناشي از سال ها مشکلات اقتصادي است.

وي با بيان اين که وظيفه و حيطه عملکرد نماينده مجلس مشخص است، گفت: وقتي نامزدي وعده هاي خارج از وظيفه قانوني همچون اشتغال زايي مي دهد بايد به صداقت وي شک کرد.

معاون استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين که دامنه آگاهي و بصيرت مردم در نتيجه حضور درعرصه هاي متعدد سياسي و انتخاباتي افزايش يافته است، گفت: مردم هوشيار فريب اين عوام گرايي را نخواهند خورد و افراد کاردان و دلسوز را خوب تشخيص مي دهند.

وي با بيان اين که نماينده مجلس بايد نگاه ملي و قدرت تشخيص استاني و منطقه اي داشته باشد، اظهار کرد: وقتي ماده قانوني در زماني کم پس از تصويب، اصلاحيه مي خورد نشانه نبود نگاه جامع است.

شبستري منافع ملي را لازمه نگرش نامزدهاي انتخاباتي دانست و گفت: سوء استفاده از مسائل قومي براي کسب آراي بيشتر به اختلافات دامن مي زند و موجب ايجاد شکاف سياسي و اجتماعي در جامعه مي شود.

وي خاطرنشان کرد: هويت طلبي با قوم گرايي متفاوت است و هويت طلبي مردم آذربايجان و افتخار به زبان آذري هيچ مغايرتي با اصول قانون اساسي ندارد.

رييس ستاد انتخابات آذربايجان شرقي با اعلام اين که بداخلاقي هاي انتخاباتي مستند سازي شده و به هيات هاي نظارت بر انتخابات و ستاد پيشگيري از جرايم انتخاباتي ارايه مي شود ، خاطرنشان کرد: تا روز برگزاري انتخابات احتمال سلب صلاحيت نامزدها توسط شوراي نگهبان وجود دارد.

شبستري ، فضاي تبليغي انتخاباتي حاکم بر استان را مناسب ارزيابي کرد و گفت: با وجود رد صلاحيت تعدادي از نامزدهاي سرشناس يکي از جريان هاي سياسي دراستان ، نامزدهاي وابسته به اين جريان مايوس نشدند و در تبعيت از رهبري همچنان در صحنه هستند.

وي با بيان اين که مشارکت حداکثري و انتخاب آگاهانه اهتمام برگزارکنندگان انتخابات است، گفت: مجريان با حفظ بي طرفي و امانت داري ، درصدد برگزاري انتخاباتي سالم و شفاف هستند.

شبستري با تاکيد بر حفظ آرامش در جامعه بر ايجاد شور و نشاط انتخاباتي تاکيد کرد و گفت: انتخابات مسابقه خدمت است و هرکس با نيت صادق درصدد خدمت کردن باشد انتخاب خواهد شد.

وي با بيان اينکه مجلس ريل گذار دولت است، گفت: حرکت قطار خدمت رساني دولت نيازمند ريل گذاري مناسب است و مجلس قوي و دلسوز حرکت دولت را تسريع مي کند.

شبستري بر تعامل بين قوا تاکيد کرد و با بيان اين که تعامل به معني هم فکري و فعاليت بدون جار و جنجال است، گفت: خدمت رساني با وجود دولت قوي در کنار مجلس قوي و دستگاه قضايي قوي، تسريع مي شود.

وي با اشاره به تاثير به فرجام رسيدن برجام در خلق حماسه حضور در22 بهمن امسال گفت: اميدواري مردم به حل مشکلات ، موجب همراهي بيشتر در صحنه هاي سياسي و اجتماعي مي شود.

معاون سياسي استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين که انتخابات از نظر بين المللي نشانگراقتدار نظام و از نظر داخلي نشانگر وفاق ملي است، اظهار اميدواري کرد: نتيجه اجراي برجام را در صحنه انتخابات هفتم اسفند هم ببينيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 1

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.