1394/12/02 - 7 : 37
کد خبر: 10890
ذخيره بيش از يک‌هزار ميليون مترمکعب آب پشت سدهاي آذربايجان غربي
احرار خبر: مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي آذربايجان غربي گفت: تا تاريخ 17 بهمن 94 معادل يک‌هزار و 59 ميليون مترمکعب آب در پشت سدهاي آذربايجان غربي ذخيره شده که نسبت به مدت مشابه سال آبي 93 افزايش 12/5 درصدي داشته است.

به گزارش احرار خبر، کيومرث دانشجو اظهار داشت: منابع آبي آذربايجان غربي محدود بوده و در حال حاضر 12 سد مخزني در استان قابل بهره‌برداري است.

وي افزود: سدهاي بوکان، مهاباد، حسنلو، ساروق، زولا، دريک، شهرچايي، بارون، شهيد قنبري، آغ‌چاي، قيقاج و ارس 2 از جمله سدهاي موجود در استان هستند که مورد استفاده قرار گرفته و منابع آبي کشاورزي و مصرفي داخل شهرها و روستاهاي آذربايجان غربي را تامين مي‌کنند.

مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي آذربايجان غربي به حجم آب‌هاي ذخيره شده در پشت سدها اشاره و اضافه کرد: تا تاريخ 17 بهمن 94 معادل هزار و 59 ميليون مترمکعب آب در پشت سدهاي آذربايجان غربي ذخيره شده که نسبت به مدت مشابه سال آبي 93 افزايش 12/5 درصدي داشته است.

وي 57 درصد از حجم مخازن سدهاي آذربايجان غربي را پر اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه عملياتي مصوبه کارگروه ملي نجات درياچه اروميه حجم پيش‌بيني شده براي رهاسازي به درياچه اروميه از سدهاي بوکان، حسنلو، ساروق و زولا در سال 94 معادل 188 ميليون متر مکعب است.

دانشجو ادامه داد: طي ماه‌هاي آذر، دي و بهمن سال 94 تا تاريخ 17 بهمن امسال 166 ميليون مترمکعب از سدهاي بوکان و حسنلو به درياچه اروميه رهاسازي شده و از سد حسنلو همچنان در حال انجام است و تا رسيدن به ميزان ابلاغي کارگروه ملي نجات درياچه اروميه رهاسازي ادامه دارد.

مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي آذربايجان غربي گفت: حجم ابلاغي رهاسازي از حوضه زرينه‌رود(سد بوکان و سد ساروق) به ميزان 121 ميليون مترمکعب طي دو مرحله عملياتي شد، اما با توجه به افزايش نزولات آسماني و حجم آب ورودي به سد بوکان، مرحله سوم رهاسازي از اين سد به ميزان 60 ميليون مترمکعب بر اساس ابلاغيه شرکت مديريت منابع آب ايران از تاريخ 14 بهمن 94 آغاز مي‌شود.

وي از اجرايي شدن رهاسازي آب از سد زولا بر اساس برنامه عملياتي ابلاغي شرکت مديريت منابع آب ايران در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: تلاش مي‌شود منابع آبي آذربايجان غربي به شکل احسن مديريت شود تا از هدررفت اين منابع مقابله شده و استفاده بهينه شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 3

  آخرین اخبار
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.