1394/12/02 - 7 : 28
کد خبر: 10884
سهم‌خواهي يکي از نمايندگان پتروشيمي اردبيل را متوقف کرد
احرار خبر: نماينده مردم اردبيل،‌ نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي گفت: سهم‌خواهي ظالمانه و غير منصفانه يکي از نمايندگان مجلس مانع از آن شده تا پتروشيمي اردبيل تحرکي داشته باشد.

به گزارش احرار خبر به نقل از فارس، مصطفي افضلي‌فرد در سخنراني خود در مسجد قدس اردبيل اظهار کرد: براي پتروشيمي اردبيل 550 ميليون دلار از محل صندوق توسعه ملي تصويب شده بود تا با تشکيل کنسرسيوم بانکي از مهرماه سال 93 تجهيزات اين کارخانه نصب شود اما سهم‌خواهي يکي از نمايندگان مجلس مانع از آن شد تا اين پروژه تاکنون اجرايي شود.

وي تصريح کرد: اين نماينده با دفاع از پيمانکار مورد علاقه خود ماه‌هاست اين پروژه را متوقف کرده و اين سهم‌خواهي ظالمانه مانع از آن شده تا پتروشيمي در مسير اجرا قرار گيرد.

نماينده مردم اردبيل،‌ نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در چهار سال حضورم در مجلس نهم به رسم امانت‌داري سعي کردم تا با تدبير و عقلانيت از حق و حقوق و مطالبات مردم دفاع کنم، گفت: اردبيل که خاستگاه تشيع و داراي جايگاه ارزشمندي است هنوز نتوانسته به شايسته‌ترين سيماي توسعه خود دست پيدا کند که ما همواره سعي کرديم برخلاف ديگران از سيماي معنوي، مذهبي و تشيعي اردبيل دفاع کنيم.

افضلي‌فرد بيان کرد: سعي کرديم در اين چهار سال سيماي مطابق با شأن ملت و شايستگي مردم اين خطه از استان اردبيل ارائه کنيم و تمام نشست و برخواست‌ها و حرکت‌هاي ما در مجلس بر همين مبنا بوده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اضافه کرد: مردم بايد در مجلس دهم نيز نمايندگاني را انتخاب کنند که داراي ورع و تقوا بوده و در مقابل تهديد کانون‌هاي زر، زور و ثروت جا نزند و اهل علم، تقوا و عمل باشد نه اينکه بخواهد مانند سياست معاويه‌اي و ماکياولي حرکت‌هايي مغاير خواسته مردم انجام دهد.

افضلي‌فرد با برشمردن ويژگي‌هاي يک نماينده اصلح در آراستگي به علم، تقوا، ايمان و علم به همراه آگاهي به مسئوليت و منطق رفتار معقول و پسنديده ادامه داد: ما همواره در صحن علني مجلس تلاش کرديم تا در دفاع از حق و حقوق اين ملت کوتاه نياييم و هميشه سعي بر اين شد تا به هر شکل ممکن مدافع حق و حقوق مردم باشيم.

وي يکي از قوانين تصويب شده در مجلس را ممنوعيت تصدي بيش از يک شغل براساس اصل 29 قانون اساسي توصيف کرد و افزود: 500 هزار نفر از اين طريق صاحب فرصت شغلي شده‌اند که ما در قانون حتي به حقوق‌داران شوراي نگهبان تاکيد کرديم که نبايد عضو هيئت مديره يک شرکت و يا مجموعه‌ غيردولتي باشند.

نماينده مردم اردبيل،‌ نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: ما در مورد پروژه راه‌‌آهن اردبيل نيز علي‌رغم برخي مخالفت‌ها در ادامه اجراي اين پروژه، سعي کرديم تا با تشکيل جلسات و نشست‌هاي مختلف با وزارت راه و شهرسازي به اين نتيجه برسيم که مسير فعلي بهترين مسير اجراي اين پروژه است.

افضلي‌فرد تصريح کرد:‌ بر همين اساس ما اعتبار اين پروژه را از 45 ميليارد تومان به بيش از 75 ميليارد تومان ارتقا داديم و از وزير نيز خواستيم که نسبت به اجراي سريع آن با شرکت چيني به توافق رسيده و يک ميليارد دلار جذب سرمايه‌گذاري خارجي را انجام دهد.

وي گفت:‌ آنهايي که در زمينه اجراي پتروشيمي تبليغات منفي به راه انداختند، بايد بدانند که اگر آنها در اين چهار سال جاي ما بودند قطعاً بيش از اين نمي‌توانستند اقدامي بکنند و براي پروژه‌اي که 320 ميليارد تومان هزينه شده، دادن شعارهاي فريبنده و طوفاني در تغيير مسير آن و يا ديگر اهداف هيچ معنايي ندارد.

افضلي‌فرد به تصويب نشدن منطقه آزاد تجاري و برخي سوءاستفاده‌ها از سوي تعدادي از کانديداها اشاره کرد و افزود: نمايندگان استان انصافاً در تصويب اين منطقه تلاش کردند اما در بار اول به دليل تفسير غلط باهنر و براي بار دوم نيز مخالفت 70 نماينده‌اي که با مناطق ويژه اقتصادي آنها مخالفت شده بود و عدم تمايل 60 نماينده رد صلاحيت شده براي رأي دادن به اين لايحه زمينه رد کامل لايحه منطقه آزاد را فراهم کرد.

وي بيان کرد: ‌آنهايي که شعار مي‌دهند بايد در مجلس آينده در صورت راهيابي ثابت کنند که چرا بي‌دليل و بدون منطق حرف‌هايي زدند که در شأن خود آنهاست.

سخنگوي کميسيون اصل 90 مجلس به اهميت و جايگاه کميسيون اصل 90 به عنوان اساسي‌ترين کميسيون مجلس و چشم نظارتي ساير کميسيون‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بنده افتخار مي‌کنم که به عنوان نماينده اردبيل در اين کميسيون حاضر شده و به رغم تهديد و تطميعي که شدم، از حق و حقوق ملت دفاع کردم و نگذاشتم کوچک‌ترين حقي ضايع شود.

وي در مورد سبلان پارچه و عاقبت آن نيز اضافه کرد: با افزايش رقم اجاره اين کارخانه براي اجاره‌نشين جديد از آنها خواسته‌ايم تا سقف اشتغال را تا 4 هزار و 500 نفر افزايش دهند.

نماينده مردم اردبيل در مجلس در مورد پروژه ساماندهي بقعه شيخ صفي‌الدين اردبيلي و هدايت يک سرمايه‌گذار براي انجام اين پروژه گفت: عده‌اي از ترس اينکه اين پروژه به نام افضلي‌فرد تمام شود به جد مخالفت کرده و اجازه ندادند زمينه اجرايي آن فراهم آيد.

افضلي‌فرد گفت:‌ اهالي با غيرت اردبيل هفتم اسفندماه به دور از معيار قومي، قبيله‌اي و برخي دلال‌بازي‌هايي که در عرصه انتخابات مشاهده مي‌شود به خط عدالت، دوري از تبعيض، شرف و انسانيت رأي داده و به استمرار اين خط کمک مي‌کنند

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 8

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.