1394/12/01 - 21 : 11
کد خبر: 10879
استاندار آذربايجان‌شرقي:
نمي‌گذاريم امنيت پايدار آذربايجان‌شرقي با يک بي‌احتياطي زيرسئوال برود
احرارخبر:استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: آذربايجان‌شرقي از امن‌ترين استان‌هاي کشور است و براي اين امنيت زحمات زيادي کشيده شده است، ما نمي‌خواهيم امنيت و آرامش استان با يک بي‌احتياطي زير سئوال برود و حساسيت ما تداوم امنيت پايدار در استان است

به گزارش احرار به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان‌شرقي، اسماعيل جبارزاده در مراسم افتتاح طرح‌هاي عمراني و آموزشي دانشگاه شهيد مدني آذربايجان، اظهار داشت: دولت يازدهم خود را بي‌نياز از هم‌فکري و مشاوره دانشگاهيان نمي‌داند و تاکيد رييس جمهور بر اين است که از جامعه دانشگاهيان و صاحب‌نظران به معني واقعي کلمه در تصميم‌گيري‌هاي بزرگ استفاده شود.


جبارزاده با بيان اين که در دولت يازدهم همه اقدامات بايد پيوست علمي داشته باشد، افزود: ما از بدو ورود به استان در عمل ثابت کرديم که اداره صحيح استان بدون همکاري دانشگاهيان و اساتيد و صاحب‌نظران امکان‌پذير نيست و بر اين اساس مشاوراني از اساتيد دانشگاه‌ها انتخاب شده‌اند.

وي با بيان اين که در حال حاضر قريب به 200 نفر از اساتيد، مديريت استان را در اداره علمي استان کمک مي‌کنند، گفت: همواره بر اين اصل پاي‌بنديم که صاحب‌نظران، انديشمندان و اساتيد دانشگاه‌ها همواره بايد پاي ثابت تصميم‌گيري‌هاي مهم باشند.

استاندار آذربايجان‌شرقي با قدرداني از همکاري و همفکري دانشگاه‌هاي استان در امور اجرايي، خاطرنشان کرد: يکي از اين دانشگاه‌ها، دانشگاه شهيد مدني آذربايجان است که به دليل ويژگي‌هاي خاص خود نقش بسزايي در جهت توسعه استان داشته است.

انعطاف در برابر ساختارهاي جديد، جوان بودن نيروي انساني و هيات علمي، استقرار در بهترين نقطه ممکن و همجواري با منطقه صنعتي شهيد سليمي از جمله ويژگي‌هايي بود که دکتر جبارزاده براي دانشگاه شهيد مدني آذربايجان برشمرد و از ظرفيت‌هاي بالاي اين دانشگاه در توسعه پايدار استان سخن گفت.

استاندار آذربايجان‌شرقي وجود 500 واحد صنعتي و توليدي در جوار اين دانشگاه را فرصت بسيار مناسبي براي اتصال علم و صنعت ذکر کرد و با بيان اين که تعداد کمي از اين واحدها داراي واحد تحقيق و توسعه (R&D) هستند، گفت: براي تحقق اقتصاد دانش‌بنيان همه صنايع بايد واحد R&D داشته باشند و ما انتظار داريم دانشگاه شهيد مدني آذربايجان در اين زمينه با بخش صنعت همکاري کند.

وي در ادامه از تصويب دانشگاه شهيد مدني آذربايجان به عنوان يکي از پهنه‌هاي منطقه ويژه علم و فناوري ربع رشيدي در شوراي عالي عتف خبر داد و گفت: اين دانشگاه 260 نفر عضو هيات علمي دارد که 60 نفر از آنها داراي درجه دانشيار و استاد هستند و اين تعداد بايد در مدت زمان کوتاهي به يکصد نفر برسد.

دکتر جبارزاده خاطرنشان کرد: آذربايجان شرقي در بحث برنامه‌ريزي علمي از ساير استان‌ها جلوتر است و ما برنامه‌اي را بر اساس آخرين روش‌هاي برنامه‌ريزي تهيه کرده‌ايم که مبناي توسعه کلان استان و همه شهرستان‌هاست.

وي با تاکيد بر اين که دانشگاه‌ها بايد به سمت کارآفريني پيش بروند، افزود: براي تحقق اين امر حاضريم تا هر اندازه که دانشگاه‌هاي استان توانايي داشته باشند پروژه‌هاي توسعه‌اي را به آنها بسپاريم.

جبارزاده با اشاره به سياست دولت در کاهش وابستگي بودجه کشور به درآمدهاي نفتي و با بيان اين که تنها 25 درصد از بودجه سال آينده وابسته به نفت است، افزود: دانشگاه‌ها بايد به سمت درآمدزايي و تعريف منابع درآمدي بروند، ما با توليد ثروت از طريق فروش ايده‌ها، تحقيقات و پروژه‌هاي علمي يا ايجاد شرکت‌هاي دانش‌بنيان نه تنها مشکلي نداريم، بلکه تشويق هم مي‌کنيم.

وي خاطرنشان کرد: معتقديم که مشکلات استان محدود است و اگر هر يک از اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها براي يکي از مشکلات استان راهکار ارايه کند همه مشکلات استان قابل حل خواهد بود.

استاندار آذربايجان شرقي با تاکيد بر اين که فارغ التحصيلان دانشگاه شهيد مدني بايد متفاوت از ساير دانشگاه‌ها باشند، افزود: بايد شرايطي در اين دانشگاه فراهم شود که دانشجويان بلافاصله بعد از فارغ‌التحصيلي بتوانند جذب بازار کار شوند.

وي با تاکيد بر اين که هيچ محدوديتي براي مشارکت دانشگاه شهيد مدني در توسعه پايدار استان وجود ندارد، گفت: آماده هر نوع تعامل و همکاري در اين زمينه هستيم.

دکتر جبارزاده در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين که به استقلال دانشگاه معتقدم و دولت هم به اين موضوع توجه دارد، افزود: فراتر از قوانين و مقررات هيچ خواسته‌اي از دانشگاه‌ها نداريم.

وي در واکنش به حضور افراد و شخصيت‌هاي سياسي در دانشگاه‌ها و ملاحظات امنيتي در اين خصوص، اظهار داشت: آذربايجان‌شرقي از امن‌ترين استان‌هاي کشور است و براي اين امنيت زحمات زيادي کشيده شده است، ما نمي‌خواهيم امنيت و آرامش استان با يک بي‌احتياطي زير سئوال برود و حساسيت ما تداوم امنيت پايدار در استان است، لذا در عين حال که به استقلال دانشگاه در تامين امنيت داخلي دانشگاه معتقديم، بر رعايت قوانين و مقررات و مصوبات شوراي امنيت کشور نيز تاکيد داريم.

جبارزاده با بيان اين که مردم در سال 92 گفتمان اعتدال را انتخاب کردند، افزود: اعتدال يعني همه جناح‌ها و گروه‌ها براي حل مشکلات کشور دست به دست هم دهند، ما فرصتي براي اختلاف نداريم و اختلاف سم مهلک انقلاب است.

وي به انتخابات هفتم اسفند هم اشاره کرد و گفت: مجلس آينده بايد مجلس وحدت و همدلي باشد نه مجلس اختلاف، مردم به دنبال آرامش هستند و هيچ کس جز دشمنان انقلاب از اختلاف سود نمي‌برد.

جبارزاده تصريح کرد: مجلس بايد ريل‌گذار حرکت دولت باشد و همه قوا بايد زير نظر رهبري انقلاب در خدمت مردم و توسعه کشور هماهنگ و همدل باشند.

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين که اساتيد دانشگاه‌ها جزو گروه‌هاي مرجع و محل مشورت مردم هستند، از دانشگاهيان خواست مردم را در انتخاب آگاهانه و حضور پرشور در پاي صندوق‌هاي راي راهنمايي کنند.

وي همچنين بر حضور فعال دانشجويان و تشکل‌هاي دانشجويي در ايجاد شور انتخاباتي تاکيد کرد و گفت: رسالت دانشجو، کمک به مردم در جهت انتخاب اصلح است.

جبارزاده برنامه‌ريزي براي اوقات فراغت دانشجويان و توسعه فضاهاي فرهنگي و ورزشي در اين راستا را نيز مورد تاکيد قرار داد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 7

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.