1394/12/01 - 21 : 10
کد خبر: 10878
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي:
شهرستان‌هاي آذربايجان‌شرقي چند نشريه و پايگاه خبري داشته باشند/صدور 3 مجوز نشريه تخصصي
احرارخبر:مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي گفت: طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته بايد در هر شهرستان دو نشريه، دو پايگاه خبري، دو آموزشگاه و يک برنامه در سطح ملي طراحي شود.

علي‌اکبر صفي‌پور عصر امروز در نوزدهمين جلسه شوراي برنامه‌ريزي استان اظهار داشت: در تدوين سند تدبير و توسعه اداره کل نگاهي هم به اين مسئله داشتيم که معمولا در حوزه‌هاي اقتصاد شاخص‌ها کمي اما در اين حوزه شاخص‌ها کيفي است و بنابراين تدوين گزارشات لازم و کمي‌سازي‌هاي مقتضي و زمان‌بندي حوزه فرهنگ و هنر که ممارست و تکرار را مي طلبد کاري بس دشوار و خطير است.

وي افزود: رئيس جمهور محترم در شعارهاي انتخاباتي خود قول تاسيس فرهنگستان زبان ترکي را دادند و اين موضوع موجب شد ما به اين مسئله بينديشيم که در اين ارتباط چه مي توانيم انجام دهيم که بر اساس اين تفکر 16 برنامه طراحي و تدوين شد.

صفي‌پور با بيان اينکه توجه به نشاط اجتماعي مورد تاکيد است که در حوزه فرهنگي و مناسبات اجتماعي جزو الزامات به شمار مي‌رود، ادامه داد: تمام تلاش ما اين است که حوزه فرهنگ و هنر را از دست دولت خارج ساخته و به اهل آن واگذار کنيم که در اين ارتباط انجمن‌هاي تخصصي فرهنگ و هنر را احيا و تاسيس کرديم و در زمينه اعطاي مجوز آموزشگاه‌هاي هنري و مراکز فرهنگي رشد چشمگيري داشته‌يم.

اين مسئول به افتتاح هنرستان هنرهاي زيباي تبريز با پذيرش 100 هنرآموز، راه‌اندازي مرکز علمي کاربردي فرهنگ و هنر در تبريز در 8 رشته که بيش از 200 نفر تنها در رشته موسيقي ثبت‌نام کرده‌اند و راه‌اندازي 365 کانون فرهنگي مساجد اشاره کرد.

وي با تاکيد بر لزوم توجه به توسعه کمي و کيفي برنامه‌هاي فرهنگي تبيين کرد: تعداد پايگاه‌هاي رسمي خبري استان را از سه پايگاه به 56 پايگاه خبري افزايش داده و با رشد 30 درصدي چاپ مطبوعات مواجه بوديم.

صفي‌پور خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته بايد در هر شهرستان دو نشريه، دو پايگاه خبري، دو آموزشگاه و يک برنامه در سطح ملي طراحي شود.

 مدير‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با بيان اينکه توجه به اقتصاد فرهنگ بسيار مورد تاکيد ما است و براي درآمدزا کردن فرهنگ و هنر با جديت ورود يافته‌ايم تا فرهنگ و هنر را از وابستگي بيش از به بودجه‌هاي دولتي برهانيم، افزود: در سال جاري به ميزان 260 ميليون تومان کتاب‌هاي ويژه انتشارات استان خريداري کرده‌ايم و از تمام ناشران استان خريد مستقيم داشته‌ايم.

اين مسئول يادآور شد: اکثريت مسائل مربوط به بيمه هنرمندان حل شده است و توجه به کرامت اهالي فرهنگ و هنر مورد تاکيد قرار گرفته و بعد از مشهد دومين استاني هستيم که وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پنج بار تا کنون به استان ما مراجعه کرده است.

وي با بيان اينکه امسال 25 درجه يک هنري در سطح کشور اعطاء شده و سهم استان ما 3 مورد بوده است که 12 درصد اين نشان ها را تشکيل مي دهد، افزود: ميزان پيشرفت 16 برنامه تدوين شده بخش فرهنگ و هنر 76 و نيم درصد در سال 94 بوده است.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان‌شرقي اذعان داشت: در حوزه کتاب‌هاي بومي نزديک به ‌50 درصد رشد صدور مجوز داشته‌ايم اما در طرح‌هاي پژوهشي به دليل کمبود اعتبارات مشکل داريم.

صدور 3 مجوز نشريه تخصصي در آذربايجان‌شرقي

اين مسئول ادامه داد: در ارتباط با راه‌اندازي نشريه تخصصي سه نشريه تخصصي درخواست شده که به زودي مجوزهاي آنها صادر خواهد شد.

صفي‌پور با اشاره به اينکه کف اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر بسيار پايين است و در تمامي برنامه ها بيشترين وقت صرف تامين منابع مي‌شود در خواست کرد: طرح خريد آثار هنري توسط نهادها براي نصب در اماکن عمومي و اهدا در همايش‌ها تصويب شود.

وي گفت: طرحي تحت عنوان هديه آگاهي داريم که تقاضا داريم به جاي هديه دادن سررسيد و ... يک جلد کتاب از ناشران استان در حوزه فرهنگ و آداب و رسوم بومي هديه داده شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 5

  آخرین اخبار
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
  پربازدیدترین اخبار
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
تساوي تراکتور و استقلال در ايستگاه بيست و پنجم
اولين کتابخانه تخصصي ارتباطات در تبريز راه‌اندازي مي‌شود/ تأکيد شهردار تبريز بر اميدآفريني و طرح مطالبات اساسي توسط روابط عمومي‌ها
؛ بهره برداري از 80درصد پروژه هاي آموزشي کلانشهر تبريز تا پايان سال 1403
آماده برگزاري انتخابات تمام الکترونيکي هستيم
خانواده‌ اي 11 نفره گرفتار در کوه اکوز داغي مهمان هلال‌ احمر شدند
تشکيل کميته ويژه براي اجراي پروژه استراتژيک جاده جلفا- کلاله
دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش تبريز
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.